Formule 1 2025

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
850
Punten
113
Leeftijd
74
Vanavond om 21u een 2 uur durende show met de presentatie van de nieuwe race monsters.
Rechtstreeks te zien op de viaplay stream voorheen SBS9

Gedeeltelijk gezien gisterenavond.
Was mooi om te zien.

Ik heb er een beetje van op het nieuws gezien, maar ik wacht met smart op de start van het seizoen. :)

Ik ben een beetje klaar met de Amerikaanse invloeden in deze sport, mijns inziens is de F1 volledig naar de kloten gemaakt door die commerciele invloeden, er wordt meer naar het show element gekeken dan naar de recerij, zeker als je nagaat welke tracks weg zijn gevallen en welke ervoor in de plaats gekomen zijn.
Die straten circuits zijn niet voor F1 auto's en voor de kijker niet echt mooi om naar te kijken.
Er gaan zelfs geluiden op om Spa van de kalender te halen, juist dat is een mooi circuit, ik ben daar een paar keren geweest maar ben ook een keer in Monaco geweest, dat vond ik niets, alleen al vanwege het enorme plastic gehalte (en daar bedoel ik de mensen mee) maar Monaco is traditie, daar heb ik geen moeite mee maar al die andere show circuits.....echt jammer zoals Liberty Global de boel naar de klote maakt.
De voorzitter mag van mij al helemaal aan het gas, hij kan zich niet eens verlaatsten in anderen en vind het woord fuck vloeken, voor Nederlanders is het een doodnormaal scheldwoord maar daar wil hij niet aan, zijn wil is wet en als je hem tegenspreekt wordt je gewoon ontslagen.

De hele regelgeving slaat nergens meer op, ze doen alles voor geld maar niets voor de sport.

Ik ben een beetje klaar met de Amerikaanse invloeden in deze sport
Ik ook wel, vind het nog niet helemaal naar de kloten maar sinds die VS races erbij zijn gekomen wel voor een groot deel. En ook als je kijkt naar de plannen van tracks die ze er uit willen doen. Inderaad las ik oolk over plannen om Francorchamps van de kalender te halen. Maar dat is sowieso een baan die gewoon echt in de F1 thuis hoort. Al was het al door de grote hoogteverschillen en Eau Rouge. Dat mag je niet eens aan denken om die er niet in te hebben zitten, dat is gewoon een must.

Stratencircuits kunnen iets hebben maar het worden er wat veel, zijn er nu al 9. Die van Australië en Monaco zitten er al lang bij. De anderen zijn dan Saoedi-Arabië, Miami, Canada, Azerbeidzjan, Singapore, Mexico en Las Vegas.
Behalve Monaco (traditie en klein land) mochten ze wat mij betreft best vereisten dat de grotere landen, zeker die met veel geld, een gewoon normaal race-circuit bouwen als ze mee willen doen met de F1 zodat de nadruk weer wat meer op racen komt te liggen.

Die Arabier moet weg, die past niet in een racing structuur.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan