garantie harddisk

frweber

Addicted Member
Lid sinds
2 jan 2003
Berichten
1.468
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb nu al de tweede harddisk kapot geeft hij teminste aan weet iemand hoelang er garantie op een hitachi sata hd van 1 terabite zit:grrr2::grrr2::grrr2:
gr frans
 
WARRANTY

Hitachi Global Storage Technologies, Inc. (‘HitachiGST’)
Beperkte garantie voor consumentenproducten

Wat valt er precies onder de beperkte garantie?
Deze beperkte garantie is van toepassing op opslagproducten van HitachiGST die zijn gekocht bij een erkende HitachiGST-dealer en bestemd zijn voor normaal gebruik en niet voor wederverkoop. HitachiGST garandeert, behoudens onderstaande uitzonderingen, dat het betreffende product vrij is van tekortkomingen in materialen en afwerking.

Wat is de looptijd van de beperkte garantie?
Deze beperkte garantie geldt voor 1, 2, 3 of 5 jaar of voor een vastgestelde periode vanaf de aankoopdatum en is afhankelijk van wanneer en waar de aankoop heeft plaatsgevonden. Ga naar www.hitachigst.com voor informatie over de garantie op uw product. Om in aanmerking te komen voor garantie dient u een geldig betalingsbewijs te kunnen overleggen. Als geen geldig betalingsbewijs kan worden overlegd, wordt de garantieperiode gerekend vanaf de datum dat het product door Hitachi Global Storage Technologies is geleverd aan de geautoriseerde distributeur.

Wat valt niet onder de beperkte garantie?
De beperkte garantie geldt niet voor schade door commercieel gebruik, misbruik, ongelukken, wijzigen van de hardware of software, knoeien aan de apparatuur, een ongeschikte fysieke of werkomgeving anders dan vermeld in de productspecificaties, onjuist onderhoud of een storing in een ander product waarvoor Hitachi Global Storage Technologies niet verantwoordelijk kan worden gehouden. Een ononderbroken of foutenvrije werking wordt niet gegarandeerd. Dataverlies valt niet onder de garantie: u bent zelf verantwoordelijk voor regelmatige backups van de data op uw product naar een afzonderlijk opslagproduct. De garantie geldt niet voor producten met verwijderde of gewijzigde identificatielabels. HITACHIGST VOORZIET IN GEEN ENKELE ANDERE GARANTIE, INCLUSIEF MAAR NIET BEPERKT TOT DE IMPLICIETE GARANTIE OF VOORWAARDEN BETREFFENDE VERKOOPBAARHEID EN GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL. IN SOMMIGE RECHTSGEBIEDEN IS GEEN BEPERKING OP IMPLICIETE GARANTIES TOEGESTAAN. IN DAT GEVAL IS DEZE BEPERKING MOGELIJK NIET OP U VAN TOEPASSING. Hitachi GST kan niet worden verplicht een product dat niet onder deze beperkte garantie valt aan u te retourneren.

Wat moet u doen?
Als u problemen met een product ondervindt, dient u deze eerst op te lossen met behulp van de daarvoor door HitachiGST of uw wederverkoper voorziene procedures, alvorens u een beroep doet op de garantieservice.

Om in aanmerking te komen voor de garantieservice kunt u contact opnemen met een callcenter van HitachiGST om een Retourbon aan te vragen en het adres waarnaar u het product moet retourneren. De contactgegevens van het callcenter vindt u op http://www.hitachigst.com/warranty. De desbetreffende harde schijf dient te worden verzonden of afgeleverd bij ons logistieke centrum in een geschikte verpakking. Richtlijnen voor een geschikte verpakking vindt u op: http://www.hitachigst.com/warranty. Eventuele verzendkosten, accijns en verzekering voor de verzending naar ons logistieke centrum zijn voor uw rekening. Alle persoonlijke informatie dient van het product te zijn verwijderd voor verzending.

Wat doet HitachiGST?
Hitachi GST vervangt de schijf door een gelijkwaardig functionerend vervangend product waarvan het transport vooraf wordt betaald. Hitachi GST vervangt uw product mogelijk door een product dat is gebruikt, gerepareerd en getest zodat dit voldoet aan Hitachi GST-specificaties. Het eigendomsrecht voor het vervangende product gaat op u over wanneer het product aan de expediteur wordt overgedragen bij het verzendpunt van Hitachi GST. U bent indien van toepassing verantwoordelijk voor de import van het vervangende product. Hitachi GST retourneert de originele schijf niet aan de klant. De klant is er dus verantwoordelijk voor dat de gegevens op andere media worden opgeslagen voordat het product wordt geretourneerd. Dataherstel valt niet onder deze garantie en maakt geen deel uit van de retourprocedure. Hitachi GST garandeert dat de vervangende producten voor de resterende garantietijd of, indien dat langer is, 90 dagen onder de garantie van het originele product valt.

Wat is de beperking op onze aansprakelijkheid?
NOCH HITACHIGST NOCH AAN HITACHIGST GELIEERDE ONDERNEMINGEN, LEVERANCIERS, DISTRIBUTEURS OF WEDERVERKOPERS KUNNEN AANSPRAKELIJK WORDEN GESTELD VOOR: 1) SCHADECLAIMS VAN DERDEN (MET UITZONDERING VAN LICHAMELIJK/DODELIJK LETSEL EN TASTBARE PERSOONLIJKE EIGENDOMMEN; 2) VERLIES VAN OF SCHADE AAN UW DATA; 3) UITZONDERLIJKE, INCIDENTELE OF INDIRECTE SCHADE OF ENIGE ECONOMISCHE GEVOLGSCHADE (INCLUSIEF DERVING VAN INKOMSTEN OF SPAARTEGOEDEN), ZELFS ALS OVER DE MOGELIJKHEID DAARVAN INFORMATIE IS VERSTREKT. IN SOMMIGE RECHTSGEBIEDEN IS GEEN BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID, INCIDENTELE SCHADE OF GEVOLGSCHADE TOEGESTAAN. IN DAT GEVAL ZIJN GENOEMDE BEPERKINGEN MOGELIJK NIET OP U VAN TOEPASSING.
 
bedankt maar 1234of5 jaar had ik ook gevonden zal morgen eens langs paradigit gaan:kontjelikken::kontjelikken::kontjelikken:
gr frans
 
Het is helemaal afhankelijk hoe de leverancier de harde schijf heeft ingekocht, soms kopen ze die in tegen bodemprijzen en dan krijg je alleen de winkelgarantie van 1 jaar.
Of zelfs nog lager .
 
oke zal er morgen eens langs gaan
gr frans
 
Dat vind ik toch raar die kapotte HD's alhoewel ik niet weet hoe oud ze zijn.
Ik heb ook een paar SATA's draaien een paar jaar maar daar zijn nog nul fouten op.
Eigenlijk zouden ze jarenlang foutenloos moeten draaien hoewel sommige merken wel berucht zijn.
Een mogelijkheid is wel dat de PC-voeding niet helemaal 100% is.
Ik heb eens met een IDE HD fouten gehad, en na vervanging van de voeding niet meer.
Aan de voeding was niets te zien en volgens de cmos gaf hij de juiste spanningen.
Maar je weet dat die voedingen een massa-produkt is dat in China in mekaar gezet wordt, en de quality-control daar geloof ik niet erg.

De HD's hebben waarschijnlijk een smart optie en die moet je ergens kunnen uitlezen.
Daarin is te zien of en welke problemen er zijn geweest.

Grtz.
 
zijn twee jaar oud neem aan dat de voeding goed is want er zitten er 4 in van 1 terabite en het is steeds de c schijf dus ra ra:[:[:[:[
gr frans:
 
Is die connector waarop die schijf zit dan wel goed (aangesloten)?

Grtz.
 
zitten er achter 1 klep moet ze er inschuiven en dan een borgbeugel vast klikken contacten zijn schoon gemaakt
gr frans
 
Een beetje late reactie van mij maar hangen die schijven stijf tegen elkaar.
Zoja dan is dat vragen om problemen dan worden ze veel te warm, vooral die 1 en 2TB schijven ze worden bijzonder warm.

ja kan dit controleren Ashampoo heeft een leuke tool voor hd's je kan de trial versie downloaden, neem versie 2 en je ziet alles van je hd en de conditie waar ze in verkeren.
 
zitten inderdaad allemaal tegen elkaar schuif ze er van voren in zitten ze met 4 naast elkaar zal eens op onderzoek gaan
gr frans
 
Dat is inderdaad een groot probleem dat vaak vergeten wordt.
Heeft misschien te maken met de capaciteit die sterk opgevoerd is de laatste tijd.
Dus zo mogelijk zoveel mogelijk ruimte tussen de schijven laten.

Een heel handig tooltje is SpeedFan dat alle temperaturen laat zien van de pc componenten inclusief HD's.

Grtz.
 



Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan