Geblokkerrd door Marktplaats

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
795
Punten
113
Leeftijd
74
Ik heb twee accounts bij marktplaats, al 12.5 jaar.
Een op de laptop en een op mijn Ipad.
Veel tevredenheids scores en nooit iemand teleurgesteld. Omdat mijn hoofd account foutmeldingen bij een betaal verzoek geeft kan ik regelmatig geen zaken doen. Schijnbaar is activeren niet gelukt en kan het ook niet afronden
Dus mijn ander account betaalverzoek geactiveerd wat direct functioneerde.
Een kwartier later blokkade. Contact opgenomen waarom?
Geen reden en ik moest al mijn gegevens doorgeven en ook nog diverse verkopen aangeven om de blokkade op te heffen.
Tja wat had ik onder welk account verkocht kon niet inloggen vanwege blokkade en heb uitgelegd dat ik een 2e account had.
Diverse verkopen en aankopen aangeleverd met de mededeling dat ik niet weet onder welk account dat geweest was. En ja hoor direct mijn 2e account ook geblokkeerd. Weer zonder reden.
Heb om uitleg gevraagd maar de helpdesk bij MP werken met een snelheid van een naaktslak die een snelweg oversteekt.
Zonder pardon blokkeren, geen reden waarom en een hoop onzinnige vragen beantwoorden . Met vervolgens geen antwoord.

Heb een melding bij Klacht.nl gepost, krijg ik bericht van klacht.nl dat MP  de klacht niet behandeld via klacht.nl

Iemand ern suggestie wat ik kan doen om MP aan het werk te zetten. Het is toch van de zotte dat MP blokkeerd en de reden moet ONDERZOEKEN!!!

De reden van de blokkade op je account is in mijn ogen onterecht geweest, waarvoor mijn excuses. Ik heb de blokkade dan ook per direct voor je opgeheven en het account is uiteraard weer vrij toegankelijk voor jou.

Graag wil ik toelichten waarom deze blokkade in eerste instantie heeft plaatsgevonden.

Er waren vermoedens van inbreuk op je account, maar die situatie is verkeerd ingeschat. Wees dus gerust, je account is helemaal veilig afgeschermd. Op basis van dit vermoeden is uit voorzorg gekozen voor de betreffende blokkade. Dit hebben wij natuurlijk met de beste bedoelingen gedaan, zowel voor jouw veiligheid, als die van je medegebruikers op het platform. Ik hoop op je begrip voor deze voorzorgsmaatregel.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak en veel (ver)koop succes gewenst.

En dat na 4 dagen intensief speurwerk door een achter(lijk)kleinkind van S HOLMES

Mooi dat het uiteindelijk goed gekomen is ook al duurde het lang.

Maar liever dat jij na 4 dagen weer toegang hebt tot jouw account en dat er niks aan de hand is dan dat MP het maar op zijn beloop had laten gaan en jij daarna misschien maanden of jaren met de ellende zit. Cijfers zal MP nooit naar buiten brengen maar reken er maar op dat er dagelijks honderden van dit soort gevallen zijn. 

Het is misschien wel vervelend, maar eigenlijk is het wel goed dat ze er zo bovenop zitten. Er wordt vaak genoeg misbruik gemaakt en met twee accounts van dezelfde persoon kan dat verdacht zijn als een verificatie niet blijkt te werken.
Het had alleen wel wat sneller opgelost mogen worden.

Idd het ging mij niet om dat ik geblokkeerd werd, maar om de afhandeling die ruim 4 dagen duurde nadat ik alle gegevens netjes had doorgegeven.
Zelfs op dinsdag vroegen ze om.22u15 dat ze nog op de gegevens wachtten met dreigement dat indien ik die niet verstrekte de blokkade definitief was.
22.16 de reeds gestuurde info nogmaals gestuurd en tot donderdag geen reactie.
Donderdag weer een email gestuurd en gelijk de reactie van vergissing.

Dreigementen zoals dat als je de gevraagde gegevens niet snel levert dat de blokkade dan definitief wordt die komen zeker niet prettig over maar bij een vermoeden van misbruik van een account is dit enigszins wel logisch. Om de juridische weg te volgen, de eiser bewijst immers.

Maar jij had die gegevens al netjes opgestuurd dus was die e-mail van MP zeker niet correct en dan ga je (terecht) in een andere modus met en over MP communiceren, ik zou precies hetzelfde reageren als het mij zou overkomen. :)

@the matrix: heb je inmiddels van MP een telefoonnummer...

Nee, geen telefoonnummer maar via de infochat krijg je eerst zon domme computer met standaard antwoorden en vragen maar bij doorvragen krijg je een medewerker aan de lijn en vervolgens gaat de behandeling via email verder.

Marktplaats B.V.
Wibautstraat 224
1097 DN Amsterdam

T. +31 20 4622500

Dat is het standaard nummer wat ook op internet te vinden is, net als die dure 1840 of zo. We dachten mss heb je een nummer van een afdeling of zo, dus dat je dan dat antwoorapparaat/computer omzeilt.

Helaas, ik denk dat ze die nooit zullen geven ik betwijfel of die afdeling telefonisch is te benaderen, dan is het tring tring, u bent wachtende 11.875.

Deze dan? 020 4167248

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan