Tja, ik ben bang dat KK de enige is die goed gelezen heeft. Of dat de rest me niet goed begrijpt. Een speedtouch boven een zyxel zal ik zowiezo niet prevereren.
@Terrestrial: Geen aanval, maar een leer moment: Modem, staat voor MOdulator - DEModulator (daarom is modUm niet goed).
Een terechte opmerking is Bridge mode. Om die reden, samen met het feit dat de comp DHCP ingericht is, onmogelijk bij een 192.168.1.1 tercht kunnen komen, en dus zal een webinterface niet werken. Ik heb om die reden de comp om moeten zetten naar een vast IPadres binnen haar netwerkje.
(VPN heeft hier verder niets mee te maken).
Toen hebben we dus VPI en VCI goed kunnen zetten, om vervolgens de comp weer in DHCP mode te zetten.
Je kan je voorstellen, dat als ik een computer onderhoud, dat ik dat graag zelf doe. Ik heb een hekel eraan om mensen die er de ballen verstand van hebben te gaan vertellen wat ze moeten doen, daarnaast is mijn nichtje best lief hoor, maar ze probeert zelf te denken op een vakgebied waar ze niets van weet.
@the wizzard: Om het modem zelf in te laten loggen, moet je instellingen doen, die ik moet doen... Niet een nichtje..... (zie bovenstaand relaas) Nu weet ik haar IP adres, nu kom ik overal (immers. zo ingesteld) ik heb het root ww, dat weet zij niet eens.
@BT: Het was juist mijn bedoeling om er dus zo achter te komen... De rest weet ik ook wel
Maar goed, zoals gezegt, het probleem is al opgelost na een uurtje telefoneren (voor 5 min werk...
)
G