Die vriend van me installeert die Linksys dingen, werken daar allemaal perfekt, maar wel met gewone ADSL.
Met adsl2+ heeft hij ze nog niet getest.
Nja, perfekt.... met dyndns hebben sommige problemen. Een aantal van die Linksys werken ook hiermee perfekt en een aantal exact dezelfde bij anderen geplaatst geven niet altijd bij een ip wijziging die gegevens (goed) door aan dyndns dus er zal vast nog wel iets van firmware updates komen.
De lijnen zijn ook nog lang niet overal klaar ervoor en het is nog allemaal zeer nieuw dus ik kan me voorstellen dat het allemaal nog wel kinderschoenenfoutjes zal hebben en problemen.
Kan natuurlijk ook aan KPN en/of de centrale liggen maarja, dit heb je nu eenmaal met nieuwigheidjes.
Belangrijk is dat je dan in elk geval een merk neemt waar je ook goede support van kan verwachten zoals Linksys of Draytek ofzo.
De AVM Fritz heb ik zelf geen ervaring mee wat betreft adsl, ik ken ze alleen van hun ISDN materiaal en dat was uitstekend. Hun router ziet er mooi uit, of ie kwalitatief ook voldoet begin ik dan behoorlijk aan te twijfelen als ik van jou hoor dat het gewone adsl er nog niet eens echt fatsoenlijk op werkt.
Maar da's weer het fijne van ervaringen uitwisselen, aldoende leert men en uiteraard weet men wel wat te nemen. Ik hou mijn handen ook af van die AVM Fritz, support is misschien wel goed, maar dan moet ik steeds naar Aken rijden voor de garantie en daar heb ik toch al geen zin in.