Mooie krantenberichten. Maar volgens mij heb ook ik al eens eerder geroepen dat Ron Dennis nogal eens arrogant deed.
Ook heb ik al vaker gezegd dat McLaren het dit jaar niet voor elkaar heeft en verleden jaar vaker slechte beslissingen genomen heeft en eens moet zorgen dat de stabiliteit beter is in plaats van hoog uit de bol te spreken of op anderen te sodemieteren.
Wat ze nu gedaan hebben is totaal geen stijl, maarja, Ron Dennis is dan ook bepaald niet mijn favoriet.
Dat is Hakkinen, en Coulthard verdiend respect, hoe dan ook. Tuurlijk is ie vreselijk pissig dat ie er zo lang achter moest blijven.
Roepen dat Verstappen het wel kon en Coulthard niet is onzin. Je zag duidelijk dat als Verstappen er naast zat hij ook de ruimte kreeg, terwijl Bernoldi net de deur dicht deed en steeds weer hield voor Coulthard.
Dat is racen, ze waren met een gevecht bezig, is ook totaal niet erg, ik vond het mooi, maar je moet dan wel zo'n vergelijking met Verstappen niet maken dat is niet juist.
Wat dus nog meer respect verdiend is dat Coulthard (logischerwijze) pissig was, maar zich wel sportief heeft blijven gedragen, en niet doorgedouwd heeft waardoor ze beiden van de baan waren geraakt, en ook niet Bernoldi van de baan getikt heeft.
Ik zou wel eens hebben willen zien wat er in Monaco gebeurd was als dit Schumi was overkomen want als de vooroprijdende coureur niet wil, kom je er NIET langs.
Maarja, feit is dat we dat wellicht niet mee zullen maken.
Wat in elk geval een feit is, is dat Coulthard toch respect verdiend en uitstekend gereden heeft en tevens dat de directie van McLaren eens een hartig woordje met Ron Dennis en die andere halve zool mogen spreken over hun handelen want dat getuigt geenszins van sportieviteit, noch is het terecht.
En als laatste verdiend uiteraard ook Bernoldi respect dat ie het klaar gekregen heeft Coulthard zo lang achter zich te houden, zonder dat hij zich liet verlokken tot een fout vanwege de druk die op hem stond.
Ondanks de uitspraken van Dennis c.s. zullen we van Bernoldi nog wel eens vaker wat horen in de F1 wereld. Zou me ook niets verbazen als die over een paar jaar bij de snelle teams in een auto zit, en als Dennis hem niet wil, zal Ferrari des te blijer met hem zijn.