Goedkoopste autoverzekering.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
684
Punten
113
Leeftijd
59
Ik ben op zoek naar een goedkopere autoverzekering, de jongste hier heeft gisteren haar rijbewijs gehaald, maar ik wordt niet vrolijk van de premiebedragen.

Ik ga de auto niet op mijn naam zetten, want ze zal een keer moeten beginnen met het opbouwen van schadevrije jaren, en ben dus al volop aan het zoeken naar een goedkopere aanbieder waar ze natuurlijk wel goed verzekerd is. 

Nu is tot nu toe 1 van de goedkoopste FBTO of Ohra, maar het loopt allemaal via andere aanbieders, dus is dit slim? 

Of is er iemand hier die nog een andere tip heeft? 

Het beste is met Google zoeken en maar vergelijken. Goedkoop bestaat niet voor mensen die net het rijbewijs hebben, in elk geval niet zolang ze onder de 23 zijn.
FBTO of Ohra (in elk geval FBTO) kun je ook zelf afsluiten, er zullen zeker anderen zijn die misschien nog goedkoper zijn. Wel goed de voorwaarden lezen.
Kijk ook eens bij Univ? en Unigarant bijvoorbeeld.

Ik kijk en vergelijk altijd bij  independer.nl

B.

Ohra en FBTO zijn zogenaamde direct writers, dus daar kun je zelf je boeltje regelen zonder tussenpersonen en zijn daardoor de goedkoopste.

Ik heb daar wel een theorie over.
Neem een nieuwe fiat 500, de verzekering voor die auto kost wa casco ongeveer 258 euro p/m.
Kijk nu eens bij Fiat op de site:
Daar heb je voor 199 euro in de maand een nieuwe Fiat 500, dat is inclusief alles. Alleen maar tanken.
Ik weet uit ervaring dat je met een leaseauto gewoon schadevrije jaren op kunt bouwen.
Aan de andere kant, welke beginnende bestuurder rijdt er de eerste paar jaar echt nooit schade?
Kortom, waarom zou ze zelf een auto kopen, gewoon leasen die hap, zeker de eerste jaren!

Leasen is inderdaad een optie Hangslot, maar we gaan dat niet doen.

Morgen gaan we naar een goede tweedehands kijken, en dan mezelf verder inlezen vwb een verzekering.

En, wat is het geworden?

Auto: Opel Corsa uit 2009, een 1.2, 3-deurs.

Verzekering: Ohra.

Ik moet ook op zoek naar een goedkope autoverzekering. Mijn jongste dochter is vandaag... nja, gisteren dus maandag, ook geslaagd voor haar rijexamen. :)

Alsnog gefeliciteerd Black Tiger en tja zo'n verjaardag gaat je (extra) geld kosten

Dubbel gefeliciteerd dan.

Gefeliciteerd BT, en suc6 met het zoeken.

Freggel EN  BT beide gefeliciteerd met beide de jongste die hun rijbewijs hebben gehaald.

Ikzelf en mijn vrouw hebben vroeger besloten geen rijbewijs te halen uit principi?le en financiele overwegingen.
Uitgerekend dat OV voor ons redelijk goedkoper was en nu nog zo is .
(nee hoor aan geld geen gebrek, maar de grootste overweging was of een koopwoning of een blik op 4 wielen.

Mijn drie kinderen hebben allemaal hun rijbewijs gekregen en een voiture tres simple. En de jongste rijdt inmiddels 18 jaar schadevrij!

Nu naderen we de 70 en heb nog steeds geen spijt.
heb 3 taxi's tot mijn beschikking mocht er onverhoopt een lastige trip gemaakt worden.
In oktober met een van de kids , partner en 3 kleinkids een weekje naar centerparcs huttenheugte.

Hebben een 7 pers auto waar ik een fors gedeelte aan mee betaald heb om zo met hun de nodige trips te maken naar bv DONGENPARK in Dongen . Daar vertoefd mijn inmiddels 94 jarige moeder . 
Is met ov niet een prettige verbinding. Almelo- Dongen

Eendenteam zei:
Alsnog gefeliciteerd Black Tiger en tja zo'n verjaardag
Verjaardag? Wie is er jarig dan, m'n dochter is alleen geslaagd voor haar rij-examen. :)

Inderdaad gaan wij ook kijken voor een voiture tres simple. Beetje leuk maar klein en zuinig auto'tje als het even kan. Geen aparte fratsen.

En heb je iets gevonden freggel1?

Wij hebben half internet afgezocht en kwamen bij 1 maatschappij (Roxo of zoiets) uit op 94 euro p/m. We zitten nu via een tussenpersoon met wat extra korting voor 95 euro p/m WA verzekerd tot 7 miljoen of zoiets.
Inmiddels heeft ze ook een Fiat Punto gekocht, deze wordt komende vrijdag of zaterdag geleverd, slechts 20 euro wegenbelasting p/m dus voor 115 euro p/m kan ze rijden. Nja... eerst nog tanken dan. :)

Had nog iets goedkoper gekund, ergens in de 82 of 84 euro dacht ik, maar dan moet je via Independer de verzekering afsluiten, krijg je wel een of ander pakketje erbij, maar we zitten liever wat vertrouwder.

Wat heb jij kunnen vinden qua verzekering?

freggel1 zei:
Verzekering: Ohra.

Zie iets verder naar boven Black Tiger. ;) 

Ohra rekent geen assurantiebelasting, terwijl de voorwaarden zo goed als dezelfde zijn als FBTO.
Wij hebben gekozen voor WA-Plus, is iets duurder. En zitten op, ?111,96. 

Leeftijd van de auto speelt ook mee, bij ons van 2009.

Zie iets verder naar boven Black Tiger. ;)
Ja maar het was met toch niet 100% duidelijk of dat de definitieve keuze was en er stond geen prijs bij. :)

Het bouwjaar maakt niet zo gek veel uit, bij ons 2003, maar de WA premie komt bij Ohra uit op 117,10 en de WA plus op 117,61 dus slechts 50 cent duurder, dat is wel raar.
Dat is dan wel weer goedkoop moet ik zeggen.

Overigens betaal je bij elke verzekering assurantiebelasting, dus ook bij de Ohra, alleen zit hij daar al in de premie verwerkt.
Dat is ook te lezen op hun website.

Die belasting had ik dus niet gelezen, maar het viel mijn op toen ik prijsvergelijking deed via Independer.

Maar jij komt hoger uit dan ik? Wellicht komt dit door dat jij in een stad woont en ik in een dorp? (postcodecheck. )

@Freggel1,
Toch denk ik er iets anders over.
Je betaalt nu voor een Opel Corsa uit 2009 dus €111,96.
Maar, je rekent nu niet alles mee,
voor die Corsa betaalde je zeker € 2750
Als we er nu eens van uit gaan dat de Corsa nog 4 jaar mee kan, zonder al te duur onderhoud, en je dochter gaat er 10.000 km per jaar mee rijden.
Het onderhoud zal niet zo duur zijn, laten we zeggen bij de Kwik-Fit de komende 4 jaar, 1 keer een kleine beurt, € 173,00 en een grote beurt van € 299,00 Euro.
Verder zal ze vast wel 2 bandjes verslijten: ook bij de kwik-Fit, 2 stuks voor € 114,00
En natuurlijk heb je vast nog een keer pech, de uitlaat, een startmotor of een accu of zo, 300 Euro, in 4 jaar.
De kosten voor het onderhoud zijn dan 886 Euro in 4 jaar, dat is 18,46 per maand.
De aanschaf was 2750 Euro.
Over 4 jaar brengt de Corsa nog 1000 Euro op, je schrijft er dus 1750 Euro op af, dat is 36,46 per maand.
Rente praat ik niet over.
De auto kost je dus 166,88 per maand, dat is inderdaad goedkoper dan een nieuwe Opel Carl. Die kost 189 Euro per maand bij de Opel dealer, dat scheelt je dus 23 Euro in de maand.
Maar voor die 23 Euro rijdt je wel zonder enig risico, en dat is mij die 23 Euro wel waard!

Ik snap jou berekening Hangslot, maar we hebben voor nu deze keuze gemaakt. ;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan