Google installeert ongevraagd bemoeizuchtige SafetyCore

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.341
Punten
113
Leeftijd
61
Blijkbaar gebruikt de applicatie speciale AI-algoritmen om gevoelige inhoud (zoals sommige naaktfoto's) in apps als Google Messages te detecteren en te waarschuwen. De app waarschuwt ook voor het verzenden van mogelijk suggestieve afbeeldingen.

Op zichzelf is het idee goed, bijvoorbeeld om vrouwen of minderjarigen te beschermen tegen seksueel geweld via directe berichten. De implementatie met de ongevraagde activering van SafetyCore stuit echter niet op veel bijval. Ook omdat onduidelijk is welke apps er nog gebruik van maken.

Android-ontwikkelaars benadrukken dat de applicatie geen informatie naar Google stuurt en alleen lokaal op het toestel scant. Niettemin voelen Android-gebruikers zich beledigd.

Je kunt deze verwijderen via het instellingen -> apps menu (app beheer) en dan de app zoeken tussen alle apps en kiezen voor verwijderen.

Typisch amerikaanse invloeden, daar leeft de gedachte dat men zelf niet na kan denken, getuige de huidige president die er zit.....maar dat is een andere discussie ;)

Ik heb de schurft aan zulke invloeden en hou me er ver van weg, ik moet niets van goggel en gebruik duckduckgo maar in het dagelijks level wordt het steeds lastiger je eigen keuzes te kunnen maken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan