gratis draadloos internet! kan dat?

F

format c:

hallo .
nu dat ik draadloos internet op mijn laptop heb,hoor ik van vrienden en colegas zoveel verhalen over draadloos internet.
dat mijn buurman gratis kan genieten van mijn abbo,op zijn pc?

is het bv mogelijk als ik met mijn laptop bij een groot flat gebouw ga staan ,dat ik gratis mee kan surfen op iemand anders zijn internet abbo?

of moet dat dan puur toevallig zijn dat die gene ook een zelfde draadloos modem heeft wat ik zelf ook heb!
of kan dat met elk draadloos modem van iedereen?

ik ben heel erg benieuwd op een reactie.

en zijn er dan juist mensen die er speciaal op uitgaan met een laptop en in de auto gaan zitten surfen en inbreken op een ander zijn pc,vlak voor een flat of drukke straat met veel inwoners?

en met welk programma doen ze zoiets dan?

Dat klopt!
Daarover was laatst een reportage op de tv, waarin het gedemonstreerd werd.
Dit als risico van draadloos internetten.
Grtz.

Wat zal ik zeggen.
Het eerste programma wat je nodig hebt zit bij de WiFi kaart, hij zoek een een zender of ziet er meerdere.
Daaraan zie je ook of de etwerken beschermt zijn.

Welke kunnen dat zijn,
Geen bescherming, dus open
Beschermd op Mac adres, dus laat alleen bekende Mac adressen binnen, Linux kan zo'n Mac adress clonen.
En connection Key, 32, 64 og 96 bit protectie, die geef je op de zender in, maar ook op een ontvanger, dus je laptop. Dit is de beste bescherming en bijna niet te kraken.

Je zou ook nog een programma kunnen gebruiken om te kijken welke pakketjes er tussen de user en de zender gaan en die onderzoeken. Wat je hiervoor gebruikt weet ik niet, zoek dat maar bij Google.

Zo dat was het dan,

Groetjes Bert

zo super die tips.
en zo snel.

ik ga me eens verder verdiepen,en ik zelf ga ook eens proberen,bij iemand in de straat,of dit kan.
ik zal het in het weekend eens gaan doen.
ik ben benieuwd wat voor dingen ik tegen kom.

ik houd jullie op de hoogte.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan