GRRRR Backspace uitschakelen, hoe?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.286
Punten
113
Leeftijd
61
!@*$%&@)(*$! Grmpfz.

Ja ik moet grommen, gebeurt me nu al regelmatig en voor zover mijn herinnering reikt is me dat met IE 5.5 niet gebeurd, maarja die 6 bemoeit zich wel met meer zaken waar ie zich buiten moet houden.

Probleem:
We typen een bericht, het is van mij bekend dat ik nogal eens een lang bericht type, kost me niet zo gek veel tijd, want de typesnelheid ligt hier nogal hoog.
Bericht klaar, typefoutje gemaakt, op een of andere manier gebeurt het dan, dat de cursor niet meer in het bericht knippert maar bijv. al elders is, ik knal op de backspace om het typefoutje te verbeteren en wat gebeurt er?
Juist, Microsuf Internerd Exploder schiet effe zoveel pagina's terug als ik op de backspace geramd heb.
Ondergetekende scheld even, klikt weer een paar keer op volgende en krijgt weer netjes het veld van het bericht weer terug te zien.
Helaas is het veld dan wel leeg, dus tekst weg.

Iemand enig idee hoe ik die idiote integratie van de backspace in de IE kan uitschakelen, zodat ie gewoon ofwel de tekst weghaalt die ik fout doe, of als ie niet meer "focussed" is, dat ie dan gewoon niets doet, want het gebeurd nogal vaker en begint onderhand behoorlijk irritant te worden.

ff opnieuw installeren lijkt mij is niet de mooiste maar werkt wel

heb er hier geen last van dus kan je ook niet verder helpen

toch succes er mee en vooral kalm blijven

groetjes Humana

Denk het niet, teruggaan naar 5.5 is geen optie voor me, en de koppeling van sneltoetsen met IE zit er standaard in.
Een nieuwe xp installatie zal dat ook niet verhelpen daarnaast is dat ook geen optie omdat er teveel in zit wat dan opnieuw zou moeten gebeuren en daar is geen tijd voor.
Maar toch in elk geval bedankt voor het meedenken.

Black tiger, ik heb ook eens meegedacht maar mij lijkt de meest verstandige oplossing voor dit probleem is dat je, je toetsen board zodanig uitschakelt, dat deze enkel wordt gebruikt voor het typen van berichten, en niet zodanig dat als je bijvoorbeeld op de backspace drukt of op de f-toetsen dat hij dingen op internet doet, bij mij staat bijvoorbeeld active board aan of uit, wellicht dat je dit eens moet proberen.

Iets anders weet ik ook niet.

Dank voor de tip, maar het probleem is dat ik geen active toetsenboard heb, net om die reden wil ik die prullen niet, ik heb een plain and simple US 101key ps/2 toetsenbord zoals ze dat al lang hebben, met 2 windowstoetsen erop, meer niet, niks interactiefs, niks speciaals, gewoon lekker cheap en standaard.
Snif....

Black, kan je in windoos niet ergens je "sneltoetsen" aanpassen?
Anders zou ik er even een mailtje aan wagen naar M$

Black tiger ik denk ook niet dat het helemaal niks met je toetsenbord of windows of explorer te maken heeft, want het probleem wat jij hebt heb ik soms ook, ik weet niet precies meer wanneer, maar ik ga er in ieder geval wel op letten wanneer het precies gebeurd.

Ik heb zelf wel een vermoeden maar dat moet ik eens uit proberen, want het gebeurd bij mij wel eens als ik ergens iets zit te lezen, en ik vindt dat wel interessant, dan wil ik dat ook wel eens doorsturen naar anderen en ook niet via , en dan ga ik niet via mijn favorieten naar die pagina waar die anderen zitten, maar dan klik ik gewoon weer onder in mijn startbalk op de e van explorer en dan ga ik pas naar hetgeen waar ik dan naar toe wil, terwijl in een onderliggend scherm de pagina zit waar ik eerst was.

Kortom ik hou dit in de gaten wanneer het mij weer gebeurd net zoals bij jou, want nu op het moment dat ik dit bericht zit te typen, heb ik mijn backspace al verschillende malen gebruikt gebeurd er niks geks.

@freggel1: Thanks, ben benieuwd dan.

@Big_G: Ja het heeft met sneltoetsen te maken en als dat ergens te configgen zou zijn, dan zou dat heel prettig zijn, nu alleen nog effe uitzoeken waar.
Morgen ofzo toch nog maar eens in de helpfunktie van winflut duiken. Een mailtje naar M$ zal ik zeker niet doen. Ik formateer mijn pc nog liever dan wat naar die figuren te sturen.;)

Misschien dat het niet met elke boardsoftware werkt.
Maar met deze vB werkt het wel in ieder geval, deze posting is het bewijs.
Als je zorgt dat er geen pagina is om naar terug te gaan, dan werkt dus de backspace niet om terug te gaan. :biggrin:
Dus wanneer je een reply gaat doen, open je die in een nieuw venster.
Dat doe je dus door op de reply knop te klikken terwijl je shift ingedrukt hebt zoals je ongetwijfeld zult weten.
Op deze manier kun je dus niet de inhoud van je tekst kwijtraken wanneer je een keer per ongeluk op backspace drukt terwijl de focus niet op het tekstveld staat.

Ik hoop dat je hiermee een werkbare situatie hebt.

Een andere oplossing is een prettige browser als FASTBROWSER
http://www.fastbrowser.net op je systeem te knallen.
Deze werkt bij mij althans perfect en heeft ook nog wat extra's aan boord (en hij is nog sneller ook!).

Greeetingzzz TT

Beste tijger: Wat betreft jou vraag over de backspace, ik had belooft dit in de gaten te houden wanneer dit gebeurd bij mij, laat ik er nou net achter komen bij het typen van een bericht!

Ik zat nou net een berichtje te typen en tijdens dit typen kreeg ik een andere melding, het downloaden is voltooid, dus tussendoor even naar die pagina waar ik aan het downloaden was om een volgend bestand te gaan downloaden, terug naar het bericht wat ik aan het typen was , en wat denk je?

Het knipperend streepje was weg, ik druk op mijn backspace om het eens te proberen wat er gebeurde.... Dit kun jij wel raden denk ik.

Ja precies Freggel1, dat is dus wat ik bedoel.:)

@MAS: Thanks, maar door het vele posten/replyen wat ik doe is dat wel een mooie workaround, maar geen oplossing voor een blijvende situatie.

@T_T: Als daar geen spyware in zit en hij kan minstens hetzelfde als IE dan ga ik die eens proberen. Vroeger was ik verknocht aan Netscape, maarja die is veel te groot geworden.
Opera is ook niet alles en proberen kost niets.:)

Bedankt weer voor het meedenken mensen!

Ik zet altijd met mijn muis of de pijltjes de curser op de plaats waar ik iets wil veranderen.
Weet gelukkig niet beter (anders), want dit gaat nooit fout.

Yep, totdat je een melding ofzo krijgt van een ander proggie en dan is de muis ook off-focus, als dat onder het typen gebeurt en je bent wat snel zoals ik dan gaat het toch nogal eens mis alhoewel ook ik probeer het zoveel mogelijk in de gaten te houden.
Maar het maakt niet uit, die browser lijkt me wel wat.
Na het nieuwe jaar effe uittesten.

Allen bedankt nogmaals voor de antwoorden en een zeer prettige jaarwisseling toegewenst!

Onder het hoofdstuk beter goed gejat dan slecht verzonnen vind ik die fastbrowser zeer goed en inderdaad hij is een stuk sneller
ik had met IE altijd het probleem na een 10 min surfen dat hij zo'n beetje 500 Meg aan VirtualMemory opslokte nu maar testen of deze dat niet heeft
nou nog hopen dat er een nederlandse vertaling te vinden is anders wordt de vrouw straks nog boos :)

Dat scheelt alweer, mijn vrouw mag niet achter de pc en mij maakt het niet uit of het Engels of Nederlands is. :biggrin:

Hier Helaas niet (lang leve de emancipatie) Anders moet de computer weer naar boven in plaats van in woonkamer (en er vallen uiteraard klappen :) )
Maar ik heb hem vertaald in het nederlands
koste even tijd maar dan heb je ook wat.
Er zit alleen een nadeel aan het programma en dat is als je hem afsluit dat hij alle pagina's open laat staan dus als je hem weer opstart staan alle vorige pagina's er weer in misschien dat er overheenlees maar misschien dat iemand weet waar deze instelling zit? (als die er is)

gewoon op de tabjes onderaan dubbelklikken en foetsie is tie

Ja dat weet ik maar als mijn vriendin erachter heeft gezeten dan is ze gewend om gewoon op de kruisjes in de hoek te drukken en dan is alles weg maar zo te zien heb ik het gevonden als ik hem nu afsluit is alles weg

Browser gedownload en alternief ook geregistreerd.
Werkt leuk, snel, ingebakken popup killer, mogelijkheden voor mail etc. Eenvoudigere beschermingsmogelijkheden of althans eenvoudiger in te stellen voor scripts etc. onder de securitytab.

Nadelen: tot nu toe heb ik nog geen optie gevonden om mijn IE favorieten te importeren, en als tweede heeft ie een probleem met downloaden van files.
Tenminste.... ik probeerde de firmware update voor mijn DVD brander van de pioneer site te halen. De fastbrowser begon ermee maar bleef hangen, terwijl het met IE in nog geen 2 seconden gepiept was.
Maar dat mag de pret niet drukken, nieuwe dingen staan nog in de kinderschoenen en er zijn altijd wel wat hebbedingetjes.

Het boarden gaat goed zoals ik nu zie.

FF het probleem met de backspace uitproberen.

Hmmz.. hij reageert er niet op. Uitstekend! :biggrin:

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan