- Waarderingsscore
- 1.288
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
Zonder meer, en dat moet toch met enige regelmaat, dus eigenlijk zeker 1x per jaar, liefst vaker.Zoals ik al zij onderhoud is zeer belangrijk doe je dit niet dan gaat je pc in een aantal jaren toch terziele
Kijk maar naar een TV, vaak hebben mensen jarenlang een TV, dan gaat ie ooit eens een keer open omdat ze de kap eraf stoten ofzo bij het verplaatsen en dan is het "oooohhhh wat een stof". De eletronika is dan echter aan die warmte toch enigszins gewend.
Ze halen het stof eruit, de tv ziet er van binnen weer fris uit, maar alle componenten krijgen op dat moment ook een koeling die ze al jaren niet meer gewend zijn met als gevolg dat vaak vrij kort na het zuivermaken zo'n TV stuk gaat en dan vinden ze dat vreemd "want ik heb hem toch pas schoongemaakt?" is het verhaal dan. Althans zo heb ik het vaak genoeg meegemaakt.
Daarom dat die regelmaat belangrijk is, vooral bij computers, omdat daar in tegenstelling tot tv's, draaiende ventilators in zitten, de voeding heeft al maar weinig luchtruimte, dus als dat allemaal dicht gaat zitten is het des te sneller afgelopen met je pc of je koeling, etc. Zijn die stuk, dan kan het ook vlug gedaan zijn met de rest van je pc.
Ik ging er dan ook van uit dat eenieder minimaal 1x per jaar die pc opentrekt en er even met een kwast of stofzuiger doorheen gaat, maar die gedachte was onterecht.
Er zijn inderdaad mensen die het ding niet eens open durven maken, derhalve is het goed , dat je hier nog eens extra op gewezen hebt!