Hoe lang gaat een pc eigenlijk mee???

Zoals ik al zij onderhoud is zeer belangrijk doe je dit niet dan gaat je pc in een aantal jaren toch terziele
Zonder meer, en dat moet toch met enige regelmaat, dus eigenlijk zeker 1x per jaar, liefst vaker.

Kijk maar naar een TV, vaak hebben mensen jarenlang een TV, dan gaat ie ooit eens een keer open omdat ze de kap eraf stoten ofzo bij het verplaatsen en dan is het "oooohhhh wat een stof". De eletronika is dan echter aan die warmte toch enigszins gewend.
Ze halen het stof eruit, de tv ziet er van binnen weer fris uit, maar alle componenten krijgen op dat moment ook een koeling die ze al jaren niet meer gewend zijn met als gevolg dat vaak vrij kort na het zuivermaken zo'n TV stuk gaat en dan vinden ze dat vreemd "want ik heb hem toch pas schoongemaakt?" is het verhaal dan. Althans zo heb ik het vaak genoeg meegemaakt.

Daarom dat die regelmaat belangrijk is, vooral bij computers, omdat daar in tegenstelling tot tv's, draaiende ventilators in zitten, de voeding heeft al maar weinig luchtruimte, dus als dat allemaal dicht gaat zitten is het des te sneller afgelopen met je pc of je koeling, etc. Zijn die stuk, dan kan het ook vlug gedaan zijn met de rest van je pc.

Ik ging er dan ook van uit dat eenieder minimaal 1x per jaar die pc opentrekt en er even met een kwast of stofzuiger doorheen gaat, maar die gedachte was onterecht.
Er zijn inderdaad mensen die het ding niet eens open durven maken, derhalve is het goed , dat je hier nog eens extra op gewezen hebt!

Originally posted by Kilroy
Mijn opmerking was aan BT gericht.

Sorry dat ik me op het forum bemoei met teksten die in het openbaar worden geplaatst.
Wat jij ervan vindt zal me worst wezen.
Dat w2k en xp op NT technology gebaseerd zijn is me bekend.
Dat krijg je bij het w2k opstart scherm ook te lezen.
De windows versies na v3.0 kun je met het commando VER zien.
Bij 95 en 98 zijn dat v4.x, en bij w2k en xp zijn dat v5.x.
Grtz.

Ik vind heel leuk dat jij wat windows commando's kent, maar aan mijn reactie (hetgeen waar het natuurlijk omdraait, betreffende zwaar draaien van NT op lichte masjienes) heb je nu geen reactie gegeven.
Tenzij je bedoelt dat je enige kennis van Windows hebt en dat probeert te bewijzen door commando's te posten...

Wellicht is het voor jou intressant om mijn profiel eens te bekijken, om vervolgens weer terug in je schulp te kruipen.

@ BiG_G

Maak je niet druk of kwaad is slecht voor je hart iedereen doet hier zijn best en bedoeld het goed kan soms een beetje raar over komen.

Maar goed om even weer ontopic te komen Hoe lang gaat een pc nu eigenlijk werkelijk mee ?
Het antwoord is eigenlijk heel simpel totdat dat ding ermee stopt.

Maar dat is de makkelijkste weg.

Waar je het ook aan kan zien dat dat ding aan vervanging toe is als de pc open staat om even naar de elco's rondom de CPU te bekijken met waardes van zo rond de 2200 tot 2700?f en meestal 6,3volt het gebeurt nogal eens dat deze bol gaan staan of dat aan de bovenkant een bolletje onstaat.

IS dat het geval dan kan je de zaak ook weg gooien of er nieuwe elco's instoppen maar dat is een lastig karwei.

Niet iedereen heeft verstand van die elco's en dergelijke...

Maar mijn vraagstelling was eigenlijk niet wanneer hij kapot gaat ( misschien verkeerd geformuleerd?), maar meer:

hoe lang gaat een pc mee, wat betreft de vernieuwingen in de programma's, de updates en dergelijke van windows en de progs die daar bij horen zoals mediaplayer en dergelijke?

Want de pc die hier staat gaat hopelijk nog een jaar of 7/8 mee want mijn dochter hier zit er er ook steeds meer achter, dus pa is toe aan een tweede...

Maar nu kom ik tot conclusies om verder door te denken met name het aanschaffen van, nu kom ik er achter dat in deze pc die ik nu heb weinig of niets mer valt te upgraden, middels proccesor en ramgeheugen, het moederboard is gewoon op zijn einde wat betreft uitbreiden. ;)

Na de Teamspeak met BT tot de conclusie gekomen dat er hier een andere moet gaan komen, niet op korte termijn, maar t'is nu gewoon roeien met de riemen die ik heb, want het snel spelen met mp3's gaat steeds zwaarder, en programma's zoals "tuxvision" doen het nu ook gewoonweg niet!

Maar och ik heb geduld, ben nog teeds volop aan het "dreamen" :biggrin:

Originally posted by freggel1
Niet iedereen heeft verstand van die elco's en dergelijke...

Maar och ik heb geduld, ben nog teeds volop aan het "dreamen" :biggrin:

Ik weet het Freggel vandaar mijn uitleg hoe die dingen er uitzien als ze kapot gaan ze gaan bol staan en soms komt er geel of wit spul uit.

En ja dromen moeten we allemaal hebben dat is goed voor de gezondheid.

Originally posted by The Wizzard
ze gaan bol staan en soms komt er geel of wit spul uit.

De 1 zegt er gedver tegen en de ander slikt.....:sex:

Ik weet het @Wizzard, ik zal wel eens kijken of dat bij mij het geval is, je had het idd goed uitgelegd ;)

Ik ben inmiddels helaas ook aan een upgrade toe. Een van mijn linuxservers blijft problemen geven met de hd's.
Blijkt dat weer zo'n achteraf Commate (vaag merk) board te zijn wat ik ooit eens gekocht heb.
Na heel lang zoeken een bios upgrade gevonden voor grotere hd's, maar de awd flash utility zat er niet bij.
Bios is van 98 en achteraf gezien ga ik toch maar het mainboard vervangen want het is nu al de 3de keer binnen een jaar tijd dat ie problemen geeft met de HD's.
De 10 gig is daarvan al 3x vervangen en dan lijkt het me bijzonder sterk dat het nog aan de drives ligt, denk eerder dat de onboard hd controller niet meer lekker is.

Maarja, heb het ding een jaar of 6 geleden tweedehands gekocht voor 150 gulden (met AMD K6 300mhz cpu erop) en zo lang heeft het dus ook gedraait, 24 uur per dag.:)
Mag niet klagen.:biggrin:

@ BT Tja dat zou heel goed een controller kunnen zijn en die BIOS kan ook een probleem zijn.

Het is altijd leuk om een bios upgrade te doen maar het gebeurd heel vaak dat het dan wel ondersteund word in de bios maar heel vaak wil het board dit dan nog niet goed ondersteunen.

Vaak kan je leuke nieuwe Moederborden kopen met cpu en met cooler voor zo rond de ?150,-
Deze komen uit rest partijen maar zijn prima .

Ja thanks dat is me bekend, gelukkig heb ik echter een goede vriend die nog werkt bij een heel groot concern die regelmatig opruimen, momenteel liggen er p3 en p4 voor in de container te kiepen en maandag word ik weer voorzien van zo'n apparaat.
Is dan wel een paar jaar oud, maar dat is niet erg, ze zijn goed onderhouden, uitstekend geschikt voor linux en...... gratis.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan