Wordt niet geaccepteerd door de Cisco omdat deze vermoedelijk buiten de ip range 10-74 valt
Heb jij een Cisco 3925 of een 3928? Want ik heb een 3925 en daarbij maakt het geen reet uit. Anders kun je die bijv. 192.168.178.10 geven, moet je wel van te voren zeker weten dat geen pc of ander apparaat dat ip heeft.
Of je zet eerst de dhcp range om dat het bij 192.168.178.2 begint en dan zou het dan wel moeten kunnen. Die beide oplossingen had je volgens mij ook zelf kunnen bedenken.
2) ipadres 192.168.178.2 in dmz gevuld
geen oplossing van het exteren ftp probleem
Helaas heb je niet met grc.com geprobeerd want ik zie daar geen resultaten van, zodat we nu nog steeds niet weten waar de oorzaak ligt.
Ik zie ook niet of de spi firewall uitgezet is geweest of wat dan ook... dan is het lastig een oorzaak te vinden.
Ook AIcloud behoort tot de mogelijkheden ook deze functie is in jou recept niet aan te roepen.
Lijkt me bijzonder sterk, want dit gaat allemaal over het lokale apparaat en heeft niets met de router functie te maken. Eerder met instellingen volgens mij.
Maar maakt niet uit, als alles in jouw opzet beter naar je tevredenheid werkt, kun je het beter op die wijze doen, toch?
dreambox zit op LAN van de cisco en ik kan die vanuit de verbinding met asus gewoon benaderen voor als ik een nieuwe setting lijst wil sponzen
ook de Mediaplayer media8er zit op de cisco en zie ik in mijn netwerk terug komen
??? Dit vind ik wel erg vreemd. Dat zou niet moeten kunnen. Het LAN ip van je Asus ligt toch immers niet meer in de 192.168.178.xx range maar in een andere range?
Dan is het wel apart dat je vanuit bijv. 192.168.1.xx (of wat heeft je Asus nu als LAN range?) apparaten kunt zien in het 178 segment.
Is niet onmogelijk overigens, heb dat al eens eerder gezien bij apparaten op hetzelfde subnet, maar zou gezien het verschil in ranges eigenlijk niet moeten kunnen.
BT hartelijk dank voor het geduld, ben iig wel wat wijzer geworden,
Geen dank hoor, graag gedaan. Als je er al wat wijzer van bent geworden is het toch al leuk? Het is gewoon mooi dat bij de door jou gebruikte methode schijnbaar de router functie van de Asus de beide verschillende LAN netwerken niet van elkaar blokkeert (wat wel zou horen).
P.s. jij ook bedankt voor het geduld om ook van alles te proberen wat ik hier neer schreef.