@Home, hier zakt mijn broek van af!

En nu kun je het echt schudden!
Vandaag in de pers:
@home genaamd Kabelkom en eigendom van essent is door essent verkocht aan twee Engelse investeringsmaatschappijen.
Die zullen natuurlijk rendement willen!
Wanneer komen er prijsverhogingen?
Grtz.

en ik houd mijn hart vast

Maar ik heb er wel vertrouwen in. ;)

Rotterdam, 3 aug. Kabelbedrijf Essent Kabelcom gaat samen met Multikabel en Casema. Samen zullen zij met zo’n 3,3 miljoen televisieabonnees het grootste kabelbedrijf van Nederland worden werd bekendgemaakt dat de twee Angelsaksische investeerders Warburg Pincus en Cinven de kabeltak van energiebedrijf Essent overnemen voor 2,6 miljard euro. Daarover hebben de partijen een principeakkoord getekend. In juli kreeg het duo Casema al in handen. Warburg Pincus was sinds eind vorig jaar eigenaar van het kleinere Multikabel.

Essent Kabelcom is met 1,7 miljoen abonnees de tweede kabelbedrijf van Nederland, na UPC. Het nieuwe fusiebedrijf zal meer dan de helft van de Nederlandse televisieabonnees hebben en dekt grote delen van het noorden, Limburg, Noord-Brabant, Noord- en Zuid-Holland. Het bedrijf stond in de verkoop sinds juni omdat Essent zich meer wilde gaan concentreren op zijn kernactiviteit: energievoorziening.

Ook zag het bestuur van Essent Kabelcom kansen voor samenvoegingen in de kabelsector, omdat toen al duidelijk was dat Casema te koop stond. Bestuurders van kabelbedrijven roepen allang dat het goed zou zijn als de regionale kabelbedrijven in Nederland hun krachten bundelen.

Zo zouden zij beter de concurrentie kunnen aangaan met telecombedrijf KPN, dat net als de kabelbedrijven televisie, vaste telefonie en breedbandinternet aanbiedt. Voordelen van de schaalvergroting zijn voor de kabelbedrijven dat ze dan makkelijker kunnen adverteren in landelijke media en dat ze hun investeringen kunnen spreiden over een groter aantal abonnees. Ook vergroten zij zo hun inkoopkracht bij programma-aanbieders.

Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, was tot gisteren ook een gegadigde voor de overname van Essent Kabelcom. Liberty wilde Essent samenvoegen met UPC, om zo een nog groter kabelbedrijf te vormen. Liberty Global maakte gisteren bekend af te zien van de overname. De partijen konden het niet eens worden over de prijs.

Naast de prijs speelden bij de overname van Essent Kabelcom ook de sociale voorwaarden een rol. De aandeelhouders – waaronder lokale overheden – hebben bedongen dat er geen banen verloren gaan en dat de werkgelegenheidsgarantie van Essent-werknemers wordt verlengd tot juli 2009. Ook blijft het hoofdkantoor van Essent de komende drie jaar in Groningen. De overname moet nog wel worden beoordeeld door de ondernemingsraad van Essent.

De overname van Essent moet worden goedgekeurd door mededingingstoezichthouder NMa. Deze zal zich vooral buigen over de vraag of het bedrijf niet te veel macht krijgt over zenderbedrijven en programma-aanbieders.

Toen Liberty Global in 2002 Casema wilde overnemen, maakte de toezichthouder om deze reden bezwaar. Liberty Global besloot toen de overname af te blazen.

Het is duur maar deze jongen blijft bij x4all perfecte service daar en normaal telefoon...

Precies, opzeggen die @Hopeloos en Kwello abonnementen.
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van @Homo naar xs4all en wat een verademing.

Het is aangezet en nooit enige storing meer gehad, heerlijk.
Ook opzeggen werkt uitstekend: met 1 belletje (normaal tarief, vrijwel geen wachttijd) krijg je een link doorgestuurd waar je je exacte wensen kunt ingeven. 2 dagen later de bevestiging per post van zowel xs4all als kpn, klasse.

Waarom dan opzeggen?- tsja, xs4all kan geen aansluiting realiseren in Frankrijk.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan