Hulp gevraagd:aanschaf voor spaanse zenders

Misschien dat je eraan kunt denken om wellicht 4 kopen aan de schotel te doen?

3 astra's en de hotbird erbij...

Wat is het nadeel dan dat het linux is?
Dat is geen nadeel, eerder een voordeel. Maar sommige mensen huiveren nog wel eens als ze het woord Linux horen.

Het apparaat wordt zeker goed ondersteund. Of de C+ kaart het meteen doet betwijfel ik met een origineel image. Maar als je een beetje kunt hobbyen en iets van pc's weet, dan heb je er binnen zeer korte tijd een mooie image als bijv. de Nabilo of PLI op staan.

Daarmee kun je via de afstandsbediening de CCcam emu installeren en dan hoef je alleen inderdaad nog maar je kaart er in te doen en dan is het gaan met die banaan.

De DM600 heeft tevens de mogelijkheid een laptop hd in te bouwen (zo'n 2,5 inch) dus opnames maken kan ook nog eens.

Afhankelijk van wat je wenst te zien zou ik zeker even freggel's advies ter harte nemen. Veel erotische zenders zitten op de hotbird. De meeste NL kanalen op Astra 1 en 3 (resp. 19,2 oost en 23,5 oost) dus dat zijn 3 populaire satellieten.

Astra 2A (op 28,2 oost) wordt ook steeds populairder qua positie.

OK,

helder verhaal. Over de 4 sats (astra1,2,3 hotbird) ik dacht aan een Triax 78cm met 2lnb. Nu jullie pleiten voor 4 sats wat idd weer beter is, hoe kan ik eventueel het beste realiseren. Want 4 koppen dat wordt dus gauw z'n Technisat 4kantig ding, hier heb ik geen goede verhalen over gehoord. En een draaibare vindt ik iets te veel van het goed.

Willen jullie dit nog even toelichten? En weten jullie nog een goede site om van te voren even in te lezen over dat image installeren werkt. Ik heb ruim voldoende pc kennis dat zal het probleem niet zijn, mis alleen de juiste info.

Thanks again!!

Black Tiger :klappen:

Het installeren van een image stelt niets voor, kun je hier ook lezen in de handleidingen sectie dacht ik, en zonee dan wil ik wel een handleiding schrijven.

Het makkelijkst gaat dat met Flashwizard of DCC, ook hier te downloaden. Het veiligst werkt het met DreamUp, hiervoor is het beste de combinatie van seriele kabel met netwerkkabel te gebruiken of alleen serieel (deze werkt niet met alleen netwerk).

Gaat het niet om een 500, 5620 of 7000 maar dus een 702x, 8xx(x) en 600 en je hebt dhcp op je netwerk is het nog gemakkelijker.

Houdt de onderste knop ingedrukt, dan zie je stop en je ziet ook een ip adres.

Type dat ip adres in je browser in op de pc en volg de aanwijzigen, op die manier kun je er dus eenvoudig via het netwerk nieuwe images in blazen.

V.w.b. de schotel weet ik het niet. Ik dacht dat een Multytenne leuk was, maar onze technische man was daar niet zo gecharmeerd van, slechte ervaringen gehoord.

Dus wat nu de beste oplossing is zonder dat je gelijk weer aan zo'n 14 kilo schotel zit zou ik zelf zo vlug niet weten, maar daar heeft vast ook wel iemand een antwoord op.

V.w.b. de schotel weet ik het niet. Ik dacht dat een Multytenne leuk was, maar onze technische man was daar niet zo gecharmeerd van, slechte ervaringen gehoord.

Dus wat nu de beste oplossing is zonder dat je gelijk weer aan zo'n 14 kilo schotel zit zou ik zelf zo vlug niet weten, maar daar heeft vast ook wel iemand een antwoord op.
Multytenne werkt goed bij goed weer.

De regenreserve is te weinig. De schotelafmeting is te klein.

Bij dikke bewolking en wat regen valt als eerste SBS weg.

De schotel staat optimaal, daar ligt het niet aan.

Thanx,

Dat ding is dus niet echt top nee. En bij een triax 78cm kun je dus max 2lnb's op kwijt als ik het goe begrijp. Wat hebben jullie zelf voor schotel?

ik wil voor DB600 gaan, dus dat is dan een makkelijke optie om er een andere image op te zetten begrijp ik. Alleen nu hoorde ik dat dit ding geen HD ondersteund, dacht dat alles nu wel HD was eigenlijk. :headbang:

Tiger, ik zal nog even zelf kijken voor die handleidingen en anders vraag kom ik er nog even op terug :)

Wat hebben jullie zelf voor schotel?
Voor de huiskamer heb ik er 4.

1.) Astra 19.2 (60cm Triax)

2.) Hotbird 13.0 (onbekend 95cm)

3.) Sirius 5.0 (Nokia 1 m)

4.) Allerlei (Triax 1 m draaibaar).

Feitelijk zou ik dus een schotel kunnen inperken door een duo-lnb op die 95cm te hangen, maarja, het hangt al zo lang zo en het kost me niets, dus vandaar.

Als ik zou overstappen op iets anders zal het in mijn geval (tenzij zich iets beters voordoet) zo'n 14 kilo schotel worden oftewel een Wavefrontier.

Maar ik zie net dat er ook een Visiosat Bigsat is, misschien is dat ook wel iets, kunnen tot 8 lnb's op zo te lezen.

De DB600 ondersteunt geen HD in de zin van High Defenition, wel in de zin van Hard Disk.:)

Als je echt HD wenst te hebben dan zul je moeten kiezen voor een DM800 of de behoorlijk veel duurdere Dream 8000.

Maar de DGStations hebben dacht ik ook HD ontvangers en veel goedkoper. Wat dat betreft zou je eens bij denktenk.com (site van onze collega admin alhier die zich aldaar bezig houdt met DGStation) kunnen gaan kijken c.q. navragen.

Komt er gerust op terug maar in mijn post staat in feite al de handleiding om het image te vervangen, zo eenvoudig is het namelijk. Maar geen probleem, we helpen je hier graag verder.

Hoi Black Tiger,

Ik blijf me even focussen nu op de DM600.

Is dit de beste image om erop te zetten: Nabilo Darkstar-2 voor de DM600pvr?

En dan met dreamboxedit aan de gang met hulp van Captain Picard. Ik heb nog een vraagje.. wat doet precies CCAM want dat kan ik niet thuisbrengen?

Ik begin er al echt verstand van te krijgen..met support van jullie, lol :)

Ik hoor het graag!

Beste Supernova.

Er is niet echt een "beste" image. Over het algemeen zijn de meeste images wel aan elkaar gewaagd.

Wel is het zo dat er een drietal uit springt die toch wel erg stabiel en goed werken. Dat is de Nabilo (vindt ik zelf ook de mooiste), de PLI (door Nederlanders gemaakt) en de Gemini (ondersteunen wij niet meer).

Wil je een keuze maken zou ik toch de Nabilo of de PLI nemen.

CCcam is een emulator, zo werd vroeger ook bijv. radegast en newcamd gebruikt, misschien heb je daar al eens iets over gehoord of gelezen. NewCS is weer wat nieuwer en CCcam is eigenlijk het laatste jaar enorm in populariteit gestegen.

Je hebt verschillende soorten/vormen van emulators, zo kan een emulator of (afgekort) gewoon emu ook een smartcard emuleren.

Is een codering gehacked, zoals tot voor kort Premiere, dan kun je met keys kijken (bespreken wij hier niet). Maar wat dan gebeurt is dat de emu doet alsof hij de kaart is.

Er vindt altijd een vraag en antwoordspelletje plaats in een ontvanger.

De ontvanger krijgt gecodeerd beeld, vraagt aan de kaart of dat beeld gedecodeerd mag worden, dat gebeurt middels een bepaald algorithme en sleutel.

De kaart geeft weer een antwoord daarop (ja of nee) en hups je hebt beeld. Of niet.:)

Bij gebruik van keys kijkt CCcam of er een juiste key is, geeft deze key (sleutel) op de juiste wijze als antwoord terug aan de ontvanger en als alles overeen komt dan heb je beeld.

Uiteraard is dat een hele techniek maar dit is een eenvoudige en begrijpelijke uitleg van de werking.

Hij kan echter ook gewoon een smartcard uitlezen. Dus als je een officiele Canal Plus kaart hebt, kun je CCcam gewoon gebruiken zodat je er beeld mee krijgt, althans voor het abonnement waar je voor hebt betaald.

Verder kan CCcam ook gebruikt worden voor cardsharing. Binnenshuis mag besproken worden dus feitelijk heb je dan bijv. 2 Dreamboxen. Eentje met officiele kaart en de andere logt bij de eerste in en kijkt via cccam en heeft dus geen kaart nodig.

Da's weer een ander verhaaltje.

Met dat is dus wat CCcam allemaal kan, net als andere emu's die je ook wel eens zult tegen komen zoals de reeds genoemde Newcs maar bijv. ook Gbox.

Hoi Black Tiger!

Thanx voor de heldere uitleg.

Even resume voor mijn beeldvorming. Ik neem een DM600 zet een image erop van Nabilo, prik er een legaal canaal digitaal kaartje in, installeer dreamboxedit voor de zenderlijsten, installeer ccam die het in theorie mogelijk maakt om keys te gebruiken. Zoek vervolgens een leuke file op het internet om te gebruiken upload deze via dreamboxedit en ccam emuleert het een en ander en misschien komt er licht?

Nog 1 andere vraag; kan op een triax 78cm ipv van een duallnb voor astra1 en hotbird ook inplaats daarvan een 3poot worden gezet met 3 drie losse lnb's en een switch voor astra1/2/hotbird. Of is het formaat van de schotel niet geschikt voor meer dan 2 kopppen? afstand in graden niet goed te realiseren voor goed beeld.

Je.. hoort het al...nog vragen genoeg! Maar de aanschaf is aanstaande :biggrin:

thanx

Supernova, die elke hulp waardeert!

Laatst bewerkt:
Daarvoor is er de Visiosat Bisatellite.

Die heeft een iets andere vorm dan de bekende vormen, maar is daardoor geschikt om meer satellieten te ontvangen dan gangbaar.

Als je het juiste model kiest, is die specifiek voor de door jou genoemde satellieten bedoeld.

Google is je vriend !

De Visiosat is inderdaad een beter geschikte schotel als je met 3 of 4 lnb's gaat werken.

Overigens haal je wat dingen door elkaar.

DraemboxEdit is een programma wat je niet op de Dreambox maar op de pc installeert. En daarmee kun je vanaf je pc een settingslijst naar je Dream uploaden, maar ook bewerken of er zelf eentje maken.

Cccam kun je er op zetten (vermits de Nabilo site wel up is hetgeen vanavond enige tijd niet het geval was) middels de afstandsbediening inderdaad.

Zoek vervolgens een leuke file op het internet om te gebruiken upload deze via dreamboxedit en ccam emuleert het een en ander en misschien komt er licht?
Neen, DreamboxEdit is alleen voor zenderlijsten. Om bestanden naar je Dreambox te sturen kun je DCC gebruiken of ook een gewoon ftp programma of de ftp funktie in Total Commander, om maar eens een paar mogelijkheden te noemen.

Als je werkende keyfiles zou hebben dan zou CCcam deze kunnen uitlezen en daar licht mee toveren, alleen is dat helaas voorbij. Bij Premiere was dit tot 10 november nog mogelijk, daarna is ook deze weer op de nieuwe codering over.

Seca2 is nonpublic gehacked, maar schakelen toch al in januari over naar Seca V3 dus ook daar valt niets te beginnen.

De komende tijd zal het vermoedelijk dus qua keyfiles weer afgelopen zijn.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan