humax zonder loader

L

laziz

wie kan mij helpen met een humax5400irci was met loader H1.37
het probleenm begon zo bij het opstarten begon de loader te knipperen en een tikkend geluid te geven en soms start ie op en daarna begint ie weer te knipperen
en toen heb ik geprobeerd nieuwe firmware met loader er in te zetten dus 1.500+loader h.137 maar tijdens het laden begon ie weer te knipperen en scheed ermee uit en doet ie niks bij het opstarten komen er 4 stippen met een punt er onder en na een tijdje komen er 4 nullen van de klok en meer niet de klok werkt gewoon maar ik kan hem niet aan zetten met de knop voor op
dus denk ik een zboard nodig te hebben om de loader er weer in te zetten en die heb ik heelaas niet
dus wie zit in de buurt van gelderland en wil helpen ?
alvast bedankt

Heb je de voeding al eens nagemeten???
lijkt mij meer op een voeding probleem.

ik zal morgen die voeding proberen uit een andere humax halen en in deze plaatsen
maar ik denk dat ik nog een probleem heb want ik heb geprobeerd de firmware en loader te uploaden en toen is ie na een paar tellen gestopt en nu als ik de ontvanger via schakelaar achterzijde aanzet dan verschijnt die H1.37 helemaal niet alleen die vier stippen met een punt eronder en na een tijd gaat ie naar de klok en geeft vier nullen aan en als ik de standby knop indruk gaan twee ledjes voor de eerste nul boven elkaar aan
dus is die loader nou helemaal weg of kan het nog steeds de voeding zijn(die heb ik een tijd geleden helemaal opgeknapt volgens de fotos die bij humax zone staat)?

Het kan nog steeds de voeding zijn het tikken is een verschijnsel van de voeding waarvan de elco's defect zijn.

Ook zijn er wat weerstandjes die je zeker wat aandacht mag en moet geven en moet vervangen.

heelas het is de voeding niet net in de andere humax getest werkt perfect in mijn andere humax
dus heeft iemand een andere idee of kan iemand iets anders aanbevelen ik denk zoiets als zboard maar zelf weet ik niet eens hoe dat gaat enik wil wel het een of andere bestellen maar als ik het niet zeker weet vind ik het zonder voor het geld om een zboard te bestellen en toch niet kan helpen
dus mijn vraag is kan ik deze humax met een nieuwe loader voorzien en wat heb ik daarvoor nodig?
het is een humax 5400irci dus de eerste humaxen en op de print staat versie 1.1 dacht ik

Heb je al geprobeert de kanalenlijst er opnieuw in te zetten ik zelf heb nog niet gehoord dat de humax zomaar de loader verliest.

@dustie
ik heb alles geprobeerd maar de humax reageerd nergens op dus als ik hem via schakelaar achterzijde aanzet komen vier streepjes met een punt in het midden en na een paar tellen verschijnt de klok met een punt in hetmidden die knippert en klok loopt gewoon maar de aan/uitknop aan de voorzijde doet niks
ik heb hem weg gebracht vandaag naar een satdealer die zou er naar kijken de uitslag wordt binnen kort bekend
thanx

Als je klok inderdaad verschijnt en ook loopt, dan lijkt het mij toch dat er wel degelijk IETS word opgestart in je hummie.
Daarmee moet je loader in orde zijn.
Maar ik heb gelukig maar zeer weinig humax ervaring en weet dus niet of er misschien wel een heel aparte besturing in dat ding zit zodat je op zn minst een klokkie hebt, al doet het hele ding verder absoluut niks.

ja het klkje werkt maar staat op de verkeerde tijd en kan het ook niet instellen
of ik moet om middennacht humaxje aanzetten
lol
maar hij is nu bij de satboer ik ga morgen kijken of hij hem wakker heeft gekregen

Als je nieuwe soft in de humax hebt gezet staan er altijd --:-- en op de klok na het aanzetten 00:00 als de zender waar je op opstart beeld geeft neemt de humax de juiste tijd over
Ik denk dus dat je ergens iets niet goed doet???
Kabel?? Instellingen??

Dustie zei:
Als je nieuwe soft in de humax hebt gezet staan er altijd --:-- en op de klok na het aanzetten 00:00 als de zender waar je op opstart beeld geeft neemt de humax de juiste tijd over
Ik denk dus dat je ergens iets niet goed doet???
Kabel?? Instellingen??
nou nee
zelf de super satboer kreeg hem niet wakker en ik heb alle een tijdje een humax in het bezit dus kabeltje poortje alles is prima en andere ontvangers doen het ook prima
ik wil het volgende eigenlijk weten of de eeproms te vervangen zijn en dan met een zboard de loader h1.37 weer in te ztten?
er staat ergens bij een satshop een zboard met gprogrammeerd eeproms te koop
maar hoe weet ik of die wel voor mijn humax de juiste zijn het is een van de eerste humaxen 5400irci ver 1.1 staat op het printplaat

Je kunt het ook proberen met een tweede humax gekoppelt via 0-modem kabel moet wel de zelfde loader zijn. Bij Josje was in het verleden te zien hoe je het moet doen.

P.s. Ik heb een advertentie staan voor een humaz 5400 loader H2.08 hij is over want ik heb er nog een.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan