hutsefruts upload ftp

C

copycat

kan iemand eens een kijkje nemen op die upload ftp want er zit er een bogus en fake keys etc te uploaden met een en de zelfde url in de pakketjes.

ip ban zou wel leuk zijn voor zo,n wanker.

thanks

Tja, dan zit je eigenlijk dubbel verkeerd.
Allereerst het verkeerde forumdeel en dit soort dingen kun je beter op het forum van Huts vragen waar de beheerders van die upload ook zitten.:)
Ben bang dat de medewerkers van Duck je hiermee niet helpen kunnen.

Twee keer verkeerd.

Dus draadje wordt verplaatst naar het 'Duckforum' omdat huts ook een satforum is.

Tja en wat betreft die fake files is het er inderdaad eentje voor het team van huts om daar op te letten/kijken, daar kunnen wij hier niks aan doen.

Misschien dat je wel even aan kunt geven hoe de uploader(s) zich noemt misschien dat men ze hier wel kent?

hey dat ging goed fout zie ik.

tjaa dat krijg je na 3 slapeloze nachten ;)

pm verstuurd naar de huts team

thanks

Graag gedaan, hopelijk zijn de slapeloze nachten niet vanwege een vervelende situatie.
Vannacht een goede nachtrust toegewenst dan! :)

Controleer eerst de geuploade bestanden alvorens ze in een download geplaatst worden, kost wel wat tijd, maar dan ben je meteen van deze vervelende dingen af. ;)

Goede nachtrust verders.

copycat zei:
en eikels die shit uploaden een ip ban geven

;)

Effe een vraag over dat ip-bannen.

Mijn email server Ip adres van planet staat bij somige anti-spam programma's
in hun bestandt.Zodoende krijg ik bij div. bedrijven m'n mail gewoon terug gestuurd.

werkt dit hetzelfde?
Want (denk ik hoor) iemandt die dan in de zelfde i.p range val ,
is dan ook de lul.

of is mail en surfen gescheiden ??

Geen verstandt van...:)

@Kweetniet... op jou vraag heb ik geen antwoord, maar een ander hier vast wel...

En tja wat betreft @Copycat, bij Huts is het bijna voor iedereen gelegen om bestanden te uploaden, en er zijn er dan nu eenmaal die er op een vervelende manier misbruik van maken, kijk en daar is bijna niks aan te doen, ook een ip-ban wil vaak aan dit soort personen niet helpen.

Ik kan slecht als tip meegeven dat je als je dat onder controle wilt houden dat je enkel een aantal "vertrouwde" personen de rechten moet geven om 1 en ander te mogen uploaden, want laat dan Huts maar niet de eerste zijn maar dan maar de tweede, want er zijn sites zat waar een hoop van de leuke dingen te downloaden zijn. ;)

@Kweetniet: een ip adres is voor internet en email hetzelfde.
Staat jouw email adres en/of ip adres in een spam blacklist dan heb je daar inderdaad een probleempje.

Het zou kunnen dat je email/ip adres in zo'n lijst terecht is gekomen vanwege een infectie die je gehad hebt van een spambotje ofzo.

In veel gevallen kun je het ip adres weer uit die blacklijsten laten verwijderen. Maar dan moet je wel weten in welke blacklijst(en) deze aanwezig is. Over het algemeen kun je dat vinden in de mailtjes die je terugkrijgt van de bedrijven die het spamfilter hebben draaien.

Zo kun je bijv. een mailtje naar mij sturen als je het zelf niet weet te vinden, dan kan ik zien in welke blacklist je vermeld staat en je informatie geven omtrenet hoe je uit die lijst te verwijderen. Vermits je op een lijst staat waar dat mogelijk is.

Dat klopt niet helemaal hoor.
Nou ja, het verhaal van BT wel.
Maar..
De gewone user van een provider krijgt dus een mail adres zoals voornaam.achternaam @ provider.nl

Zonder de spaties dus.

Dus als mail aan provider.nl gefilterd word ben je echt het haasje.
Dat krijg je niet zomaar ongdaan als je niet het beheer van het (mail)domein hebt (dat zou postmaster @ provider.nl zijn).
BT is al zo gewend aan het draaien van eigen mailservers dat ik vermoed dat daarom zijn antwoord geheel daarop is gestoeld.
Want in zo'n geval van je eigen server (en dus je eigen domein en zeer waarschijnlijk hetzelfde IP als dat van je internet) klopt zijn antwoord helemaal.

We gaan een beetje off topic. Maar wat dacht je ervan als je Dick heet. Hierdoor gaat er bij bedrijven gelijk een spamfilter in werking.

;)
Nr.10

Want in zo'n geval van je eigen server (en dus je eigen domein en zeer waarschijnlijk hetzelfde IP als dat van je internet) klopt zijn antwoord helemaal.
Nee ik doelde eigenlijk niet specifiek op een eigen mailserver. Maar gewoon je ip adres. Als je ip adres is: 212.204.144.244 (fictief voorbeeld) en je email adres jantje@home.nl (klopt, nooit spaties in email accounts) dan word bij het versturen van je mail, ook als je dat niet middels een eigen mailserver doet dus bijv. via @home zelf (mail.home.nl) altijd je ip adres in de headers van de email toegevoegd.

Het verhaal van Mas3 klopt als blijkt dat niet jouw ip of email adres geblokkeerd is in zo'n spamlijst maar als het de provider is. Om bij ons voorbeeld te blijven weet ik dat de Sorbs lijst het hele @home.nl domein in de blacklist heeft staan, daarom gebruik ik die Sorbs lijst bijna niet.

In dat geval heb je een vet probleem, je provider moet dan zorgen dat ie uit de lijst komt, en bij Sorbs moet je daarvoor betalen en dat doen providers de laatste tijd niet meer vlug dus @home staat er nog steeds in.

Nu bof je bij Sorbs nog, aangezien je als individuele gebruiker je eigen @home.nl email adres (gratis) kunt laten deblokkeren, daar is een procedure voor en die moet je dan ook vanaf je eigen pc uitvoeren (i.v.m. je ip adres wat gekoppeld is aan je email adres).
Doch dat is niet bij alle blacklists het geval. Er zijn er waar je gewoon pech hebt als je erin terecht komt, dan kom je er niet meer uit.

Dit stondt er in de terug gezonde mail....

Het ip is van RIPE Network Coordination Centre
Dus niet van planet???

Snap er geen fuck van????
ip komt niet in de buurt van mij ip..???

Recipient address: sales@fluxmedia.net
Reason: Remote SMTP server has rejected address
Diagnostic code: smtp;550 Rejected message because 195.121.247.8 is in a black list at bl.SpamCOP.net
Remote system: dns;mail.fluxmedia.net (TCP|195.121.247.8|53386|68.216.179.111|25) (Welcome to the @Mail v4.2 SMTP Server [ Exim ])

Hier moet je naar kijken:
==================
because 195.121.247.8 is in a black list at bl.SpamCOP.net
==================

Een nslookup van 195.121.247.8 geeft:

Name: smtp17.wxs.nl
Address: 195.121.247.8

Dat wil dus zeggen dat de smtp17 server van wxs.nl in de zwarte lijst staat bij Spamcop.
Reden: Iemand heeft die in deze lijst of een door Spamcop overgenomen lijst gezet vanwege dat er via dat ip teveel spam gezonden werd.
Hier kun je niks aan doen, da's het smtp adres van een van je providers smtp servers, wxs.nl is dus ook de enige die het oplossen kan.

Het ziet er naar uit dat je mail onderweg ergens via de wxs.nl smtp loopt.

ben het helemaal me jullie eens.
Er wordt veel rommel op gegooit.
Ik zet er ook wel wat op maar dat ga ik eerst uitproberen of het ook werkt.
je wordt vaak door verwezen naar een andere link.
reclame .

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan