Hoi Jongens,
Ik ben geen computerfreak, en ik hou ook niet van veranderingen vwb nieuwe Windows.
Ik had eerst Win7, vervolgens hoor ik van mijn vrienden dat ik moet overstappen naar Win10; ik kreeg dat icoontje rechtsonder dat ik kosteloos kon overstappen naar Win10.
Ik heb er dus maar op geklikt.
Na een lange tijd kreeg ik een scherm met allemaal onderwerpen die waren aangevinkt (het was in een vierkant).
Ik heb alles uitgevinkt.
Daarna ben ik verder gegaan met de installatie.
Toen alles gelukt was moest ik eerst mijn schermresolutie aanpassen van 1920X1080 naar 1680X1050 (dit heeft volgens mij alleen met mijn beeldscherm temaken en (misschien met een oude videokaart in mijn PC), breek me de bek niet open, want ik heb er geen verstand van, ik vertel jullie alleen wat mij heeft geholpen.
Ik had (volgens mij omdat ik al die vinkjes had uitgevinkt voordat de installatie begon) het gewone scherm van Win7 terug; ik was hier zeer content mee.
Ik kon ook inloggen met mijn oude gebruikersnaam (dus GEEN Google-account).
Heerlijk, niks met Google temaken!
Het start-scherm ziet er iets anders uit als je het vergelijkt met Win7, maar ik had het nodig omdat ik bij zowel IE11 alsmede Firefox zeer kleine balken had in de adres-balk (en die balken die er onder staan, ook mijn Favorieten werden zo klein weergegeven dat ik mijn leesbril moest opzetten);
Hier heb ik het volgende op gevonden:
Je gaat eerst naar de Start knop, vervolgens naar Verkenner, daarna naar Deze PC, je gaat naar het tabblad Beeld en zet deze op Tegels.
Daarna ga je weer naar de Start knop, vervolgens naar Instellingen, daarna naar Systeem, dan krijg je een schuifbalk te zien, die heb ik op 125% gezet.
En nu is bij mij alles als vroeger toen ik nog Win7 gebruikte.
Nou, ik weet dat velen mij zullen uitlachen omdat iedereen dit bijna allemaal gewoon weet, maar ik ben een computer-leek en ik hoop dat ik toch iemand met deze posting heb kunnen helpen.