ik weet zeker dat jij met jouw kennis en persoonlijke ervaring meer kennis in huis hebt dan ik ooit zal verkrijgen.
Nee dat geloof ik niet zo. Volgens mij zitten we toch redelijk op hetzelfde niveau hoor. Maar het zal misschien wel zo zijn dat ik op enkele forums met wat meer problemen te maken krijg die men normaliter bij de familie- en/of kennissenkring minder snel zal tegen komen. Gewoon omdat internet wat groter is dan de algemene bekenden kring en we leren allemaal nog elke dag bij.
V.w.b. besmetting, dat is een ander verhaal weer. OS X heeft ook een paar hele leipe gehad. Maar net als Linux is de structuur anders en heb je niet voor alles wat je wilt perse root rechten nodig. Een fatsoenlijke trojan maken is dan ook een stuk moeilijker. Er blijkt wel een behoorlijke stijging te zitten in de productie van Malware voor Linux. Heeft ook met de stijgende populariteit daarvan te maken (zoals bijv. Ubuntu), alleen is dat gelukkig nog niet gelukt.
In de meeste gevallen komt de besmetting, overigens net als bij Windows, via applicaties. Bij Windows is dat al vaker flash en java gebleken, bij Linux bijv. via slecht geprogrammeerde php dingetjes, ik noem maar iets.
Hoe populairder het OS, hoe meer de hackers zich er op gaan richten. Wat dat betreft zal er weinig verschil zijn tussen de verschillende Windows versies.
@Aart44
@BT is gewoon gek op ouwe meuk van XP kon hij ook maar moeilijk afscheid nemen.
Hahaha, ja afscheid nemen vind ik ook wel wat lastig, heb je helemaal gelijk in.
Maar alle gekheid op een stokje, de stabiliteit en goede werking van XP was voor mij ook een reden om later over te stappen naar W7. Omdat XP ook lekker liep, er geen noodzaak was om naar W7 over te gaan en er op dat moment ook het geld niet voor was. En ik werk niet graag met loaders. Je zult van mij echter weinig berichten zien over een "slechte" W7 of afraders om over te stappen.
Daarnaast was er dan nog het afscheid nemen van enkele applicaties omdat ik toch over wilde naar 64-bit en die draaiden alleen nog op 32-bit.
Maar W8 heb ik overgeslagen gelukkig (heb 'm wel liggen) en ik wil ze toch de kost niet geven die liever W7 hadden, daar naar teruggegaan zijn of om van het gepush met die desktop van Microsoft af te komen maar Classic Shell zijn gaan draaien.
Het is een totale verandering, niet bepalad gebruikersvriendelijker. Het onnodig wijzigen van allerlei zaken wat het wennen weer een stuk lastiger maakt. Maar qua werking niet echt slechter. Maar ook niet beter. Dus daar lag m'n protest met name op de desktop en de startknop en het apps gebeuren.
Je ziet ook dat ze diverse veranderingen na druk van de gebruikers in W10 weer fijn teruggedraaid hebben. Met name de desktop en de start knop.
W10 heeft allerlei andere zaken, veel meer pushen, veel meer privacy aspecten en ongewenste dingen die je zelf niet meer in controle hebt en dat is iets wat toch voor de nodige mensen, waaronder ik zelf, een schier onoverkomelijk probleem is. Bepaalde zaken moet je als gevorderde gewoon zelf kunnen instellen of regelen. Microsoft moet zich daar niet mee bemoeien.
Met W7 kun je nog prima met de tijd mee. Zoals gezegd gaat dit nog tot 2020 ondersteund worden. Trek daar een paar jaar vanaf zit je aan 2018. Dat zijn nog ruim twee jaar. Tegen die tijd is het vermoedelijk al weer tijd voor een nieuwe pc, dan is W10 ook uit zijn kinderschoenen.
IE 8, 9 en 10 zitten in XP en Vista en die zijn afgeschreven of Vista is dat nu in elk geval ook, inclusief de IE's die ik toch al niet meer gebruik. W7 heeft gewoon 11 en blijft ondersteund.
Maar wat ik feitelijk nog echt tegenover de nadelen van W10 mis, zijn echte voordelen van W10 t.o.v. W7. Waarom zou je overstappen op 10? Wat is er fijner aan dan van W7? Wat heeft W10 wat W7 niet heeft en ook handig is om te gebruiken?
Voor de gewone gebruiker is het misschien leuk, weer wat nieuws. Maar als je een goed werkend stabiel OS moet hebben, waarbij je zeker moet zijn dat diverse applicaties die je hebt ook goed en stabiel draaien (incl. wifi), dan vraag ik me echt af wat een goed argument is om over te stappen..... op dit moment tenminste. Dat kan altijd nog veranderen, zoals al vaker gebeurt is.