Update:
Ik ben er inderdaad ook achter. Raar dat W10 die updates dan niet installeert want hij doet toch minimaal 3x naar updates zoeken.
Na dus afgesloten te hebben waarbij W7 die 14 updates geinstalleerd had, heb ik de stoute schoenen nog maar eens aangetrokken en via het icoontje de "nu upgraden" optie nog eens gekozen. Opeens ging het wel, pc ging nieuw starten en bij de nieuwe start werd opeens wel met de installatie begonnen.
Ik heb er niet exact op gelet maar na ongeveer 1 a 1,5 uurtje (misschien korter) stond W10 er op, waarbij me meteen op viel dat ik niet zo'n metro interface kreeg maar een gewoon bureaublad, weliswaar met W10 start knop.
Verder hoefde ik gelukkig geen MS account te gebruiken en lijkt alles wat er op stond te werken, dat moet dan nog getest worden.
Het was niet de update van W10 wat lang duurde, het downloaden daarvan nam nog geen 20 minuten in beslag elke keer, althans bij mij. Maar die W7 updates, ook als je die los start van tevoren, dat duurt dus een uurtje of 4.
Daarbij moet ik wel bij zeggen dat dit het geval is als je langere tijd niet geupdate hebt. Mijn machine had in februari het laatst naar updates gezocht, terwijl de werkpc dat dagelijks doet, ook dat kan een verschil in tijdsduur van zoeken maken las ik her en der.
Het is nu een kwestie van serienummertje noteren en dan kun je nadien op die pc een schone installatie van W10 doen, scheelt ook weer het nodige.
Maar da's dus ter reserve, ga er eens mee testen. Als alles goed gaat wil ik een image maken van mijn huidige pc als backup. Dan daarmee hetzelfde doen, maar die wel weer meteen downgraden naar W7.
Vroegere maakten we images met ghost, maar dat is het niet meer volgens mij. Wat is tegenwoordig de beste software om een image te maken wat je weer kunt terugzetten zodat je pc weer compleet terug is zoals ie was toen het image gemaakt werd?
Liefst software waarbij ik het image middels een iso op een andere harddisk kan zetten of zoiets.