Ik ga binenkort naar een mooi hotel, dankzij pr..... Rutte!!!

puur rekenkundig wat je effectief meer kwijt bent tov wat je nu kwijt bent.
Puur vanuit freggel1's gezichtpunt misschien. Puur rekenkundig..... da's iets voor een andere thread, raken hier te zeer off-topic.

freggel1 zei:
Maar het is iig 73% korting op het 100%.
En dit begrijp ik vervolgens niet.
The Matrix zei:
Wat je nu zegt klopt maar eerder zei je

Tevens wist men mij te vertellen dat voorheen het gerkenende bedrag 27% van het werkelijke was, maar nu  wordt er 100% doorberekend, een stijging van maar liefst 73%!!!???
Huh??? Wat mij betreft zit er 0 verschil tussen deze uitspraken.
Of je nu zegt 73% korting van de 100% of je zegt ik betaal maar 27% van het werkelijke en nu wordt 100% doorberekend. Is precies hetzelfde.
Of gaat het alleen om het laatste stukje "stijging van maar liefst 73%"? Want dan begrijp ik wat je bedoeld.

Yip het laatste.

Nog een voorbeeld van besluit Rutte:
Mijn dochter is getrouwd. Haar man heeft een zoon uit een eerdere relatie.
De rechter heeft ooit bepaald dat hij, en terecht, kinderallimentatie moest betalen.
Hoe ze dat berekenen mag Joost weten maar hij moet ieder maand 400? betalen. Hij en mijn dochter zijn basis school leraren. Dochter in deeltijd en hij al 10 jaar invaller dus geen vaste baan. Die 400? is ca 20% van zijn inkomen. (Inmiddels hebben mijn dochter en hij drie kinderen en zijn en hecht gezin.)
Gelukkig was dit aftrekbaar van de belastingen zodat hij effectief 220? per maand kwijt was.

En wat doet Rutte afschaffen die belasting aftrek voor kinder alimentatie. Wat ook gebeurd is en dus weer een aderlating van 12* 180? = 2160? minder te besteden.

Die kinder alimentatie vind ik terecht maar 400? per maand?? Gebaseerd op zijn inkomen en dat van mijn dochter.
Destijds werd dat bedrag bepaald omdat het aftrekbaar was.

Om nu dat bedrag te gaan aanvechten dat kan. Maar dat kan alleen via een advocaat en die zei dat je bij voorbaat dat gaat verliezen. En je opgezadeld zit met een toren hoge rechtzaak rekening.

Leve rutte and friends hiep  hiep hoera

Ik weet niet of ze dat ook baseren op het feit dat zo'n bedrag aftrekbaar is, zou kunnen hoor, daar niet van.
Maar wel of geen aftrek is dat nogal een aderlating zeg.:(

Geloeiende, het is te merken dat Rutte moederskindje is en nooit zelf een gezin gehad heeft, die man heeft geen flauw idee wat er allemaal gebeurt in het land.
Het ergste is nog dat om zoiets er door te krijgen, zijn hele partij en ook nog de hele pvda daarmee akkoord moet gaan.
Niet meer normaal dit land.

En dan vinden ze het vreemd dat mensen steeds verder van de politiek af gaan staan en steeds meer mensen op rechts en populistische partijen gaan stemmen. Dat werk je met dit soort maatregelen wel behoorlijk in de hand. Maar dat schijnt daar in Den Haag niemand te begrijpen.
Volgens mij komen mensen daar in Den Haag slim binnen en worden ze dom gekweekt omdat ze anders te ver boven de anderen uitsteken en dat is ongewenst.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan