ik heb canaal digitaal net gebeld,na de hack.

F

format c:

ik vroeg of ze ook funfiles deden verzenden na de hack,op hun site.
maar daar konden ze niet mee lachen.
we gaan nu maar een andere baan zoeken,zei een medewerker,bij versatel,of bij john de mol.
canal digitaal ,heeft nu nog een te grote vooraad liggen ,aan zwarte kaartjes.(seca2) voor 69.95 per kaart.
ja,dat krijg je met zwarte handel he!!!!

Dat zal wel meevallen.

In hilversum staan ze zich scheel te verdienen.

- betaalde 0900 nummers

- zogenaamde gratis pakketten

- modules die met veel winst verkocht worden en dan problemen geven in een berg ontvangers, kan je 0900 bellen ;-)

- inschrijfformulieren kunnen niet verwerkt worden waardoor binnen 10 dagen veel officiele kaartjes op zwart gaan; kun je weer de 0900 nummers bellen ...

enzovoort.

Hoef je echt geen medelijden mee te hebben.

now!! dat begrijp ik met betaalde 0900 nummers vorral met de wacht tijden +69.95 euro...is goed verdient
grtz roufa!

Originally posted by YuBo
Dat zal wel meevallen.

knip

- inschrijfformulieren kunnen niet verwerkt worden waardoor binnen 10 dagen veel officiele kaartjes op zwart gaan; kun je weer de 0900 nummers bellen ...

Wat gesuggereerd werd is inmiddels gebeurd........kaart op zwart...gebeld met 900 nummer van 0,20 ct .... mededeling "uw kaart is niet bekend ,bel met 900 het 0,70ct nummer" 12 minuten..K A S S A "ja we hebben achterstand, maar vanaf nu kunt u de 0,20 bellen want nu bent u abonnee" .. NEEEEE ik was al 10 dagen geleden abonnee hoor ..OEN!!
G..ver de G..ver

Erg h? ?

En wat kun je ertegen doen ?

eigenlijk helemaal niets.

Schande !

@ Canon,

Als je denkt dat dat erg is, het kan nog veel erger.
Half april heb ik op de kaartwissel site een seca kaart met basis-abo aangevraagd.
De basis-abo kosten worden automatisch afgeschreven, maar de zgn. eenmalige kosten (contractovernamen, activeringskosten) daar sturen ze een acceptgiro voor. Uiteindelijk deze giro en dus de smartcard nooit ontvangen. Daar heb ik nu al drie keer over gebeld en zelfs een brief over gestuurd.
Dat bellen (in totaal meer dan 60 min) heeft mij inmiddels een fortuin gekost omdat je abonneenummer nog niet bij het automatische systeem bekend is, dus ?0,70 per minuut. Er is mij tot twee keer toe verteld dat a. de acceptgiro niet verstuurd is omdat alles automatisch afgeschreven wordt, b. dat alles financieel in orde is en c. dat de smartcard net die week is opgestuurd.
Dat laatste doen ze alleen als inderdaad het geld is overgemaakt, zo zijn ze ook nog wel.
Resultaat: smartcard nooit ontvangen, moest ik als vermist opgeven, er schijnt een tweede opgestuurd, ook nooit ontvangen.
Gisteren ontvang ik een brief waarin staat (lees en huiver):

Canal Digitaal verbreekt het contract met u vanwege het niet nakomen van de financiele verplichtingen abonnee.
U dient voor 7 juni 2005 het openstaande bedrag vermeerderd met ?16,60 afsluitkosten over te maken op ... bla, bla ...

Dit is toch te gek voor woorden.

Ik ben inmiddels in het bezit van het e-mail adres, telefoonnummer (ook GSM) van de woordvoerder van Canal Digitaal Satelliet.
Komende week gebruik ik dat om het bovenstaande op te lossen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,

Rob

veel suc6 ermee.
is niet meer normaal ,hoe dat daar gaat.
sterkte ermee.
en laat wat van je weten,hoe het is afgelopen.

Ik heb gisteren een paar maal het 0,20 euro/cent per minuut nummer gebeld.

Krijg keurig een bandje "dit nummer kost u 20 eurocent per minuut".

Daarna wordt de verbinding verbroken.

Ik dacht dat het aan mijn toestel lag, dus ik heb nog een paar keer gebeld.

Steeds werd de verbinding automatisch verbroken.

Daarna heb ik het duurdere nummer gebeld en daar kreeg ik w?l gehoor en iemand aan de lijn.

Je doet hier h?lemaal niets aan als simpele consument.

vuile oplichters daar.
ik hoop dat het bedrijf snel naar de klote zal gaan.
lang leve de hackers.

Ik denk helaas dat ze niet failliet gaan.

Dat komt mede door de gigantische inkomsten van de zogenaamde gratis nederlandse kanalen en 0900 nummers.

Helaas, en je doet er als consument helemaal n?ets tegen.

Wat bedoel je ?

Dat ik naar mijn dealer moet om die te laten bellen ?

Ja;

Dat is nl veel goedkoper.

Nee hoor,

ik ga echt de dealer niet lastig vallen met dit soort onzin,

die kan er ook niets aan doen.

Canal is n?t zo klantvriendelijk tegen consumenten als tegen de dealers, dan weet jij genoeg .....

Ze weten daar echt niet waar ze mee bezig zijn hoor Rob HP.

Ter ondersteuning nog even het volgende verhaal.

Ik heb een Seca EN irdeto1 abo. Ik was als een van de eersten al per 28 april bezig met die omzetting van irdeto1 naar 2 op de kaartwissel.nl site.

Dit schijnt gelukt te zijn want als ik het nr. in geef krijg ik steeds te zien dat het "in behandeling" is.
Vervolgens begon me op te vallen dat allerlei mensen die later dan mij geregistreerd hadden, soms zelfs 3 weken later, kaarten begonnen te krijgen en ik had nog steeds niets.

Daarop heb ik naar C+ gebeld, maar naar het goedkoper nr. omdat ik dan nog die Seca kaart heb dus heb ook van dat kaartnr. gebruik gemaakt.
Ik kreeg daar iemand aan de lijn, deze wist me te vertellen dat beide kaarten op mijn naam stonden, maar dat er nog niets verstuurt werd omdat er nog niets betaald was.
Ik dus zeggen dat dit logisch was, want immers, we zouden een acceptgiro krijgen en die heb ik nooit ontvangen.
Volgens de medewerker kon dat niet, want iedereen kreeg een acceptgiro en hij wist zeker dat het verstuurt was want dit stond in het systeem en als het daarin stond dan was het ook gebeurd.
Ik dus weer dat ik niets ontvangen heb, en ik daar dus ook niets aan kon doen, dat ik niemand de schuld gaf, maar of hij dan bereid was me even een nieuwe acceptgiro te sturen.

Neen was het antwoord, dat kan niet. Waarop ik natuurlijk vroeg "en nu"?
De enige mogelijkheid om de kaart nog te krijgen was dat ik zelf even handmatig het bedrag zou overmaken. Ik heb van hem een gironummer gekregen en een referentienummer. Dat moest ik dan overmaken met vermelding van het referentienummer en dan zou de kaart binnen 2 weken hier zijn.

Aangezien ik echter meer mensen ken (zeker een stuk of 5) die geen acceptgiro gekregen hadden heb ik toch maar even afgewacht want een andere bekende uit de satscene had begin maart (paar dagen na mij) geregistreerd en ook nog niets gehoord en niets ontvangen en zou ook nog contact op nemen.

Deze kreeg een medewerker aan de lijn, en deze medewerker vertelde hem weer een heel ander verhaal. Ja het was druk en ze waren achter, maar meneer zou echt nog wel een acceptgiro krijgen en tijdig de kaart kunnen ontvangen.

We zijn nu alweer zo'n twee weken verder, hij heeft nog niets ontvangen en ik ook niet en heb nog een 3de gelijksoortig verhaal gehoord.
Nu kom jij ook al weer met een gelijk verhaal met weer een andere uitleg van C+.
Ik vind het wel welletjes geweest en vind dat de hele omruilactie buitengewoon slordig is verlopen en nog steeds niet op orde is.

Ondergetekende heeft dus ook besloten dat ze me de boom in kunnen, ik hoef de kaart al niet meer, maar gun ze niet het plezier dat ze weer 1 irdeto abo minder hebben. Een goede vriend van me heeft nog een Nokia 9500 en wilde graag een irdeto2 kaart hebben, dus hij mag de mijne fijn overnemen.

Hoe dan ook is het weer een overbekend voorbeeld van de niet aanwezige service en klantgerichtied bij C+.

Centen verdienen en aftroggelen met allerlei onzinverhalen (wij moeten uw kaart jaarlijks opnieuw activeren bijv. want dat is onzin) dat kunnen ze goed, maar iets terug doen voor de klanten? Phoee.. dat is toch wel vreselijk moeilijk.

En de servicegerichtheid en klantvriendelijkheid jegens dealers is inderdaad ook erg ver te zoeken.

En, wat doe je ertegen ?

Helemaal niets !

Als consument sta je machteloos tegen een kapitaalkrachtige monopolist.

Het boeit ze geen bal.

Verdienen ?

100.000 x gratis kanalen leden
200.000 x set top box leden
200.000 x basispakketters
40.000 x canal rood blauw geel leden

samen goed voor zo'n 40 miljoen euro inkomsten

(reken maar na)

Tel daar dan nog even bij op :

5.000 smartcards per maand met een marge a 40 euro
1.000 canal CI modules
duizenden belminuten via 0900-nummers
advertentie-reclame inkomsten
enzovoort.

Zit je al h??l snel boven de 50 miljoen euro inkomsten per jaar.

En ja, daar mag je dan inderdaad nog de kosten van aftrekken.

Ook daar schrik je van, want die zijn bijzonder laag.

En wat ga je als consument doen ?

Niets.

Maar wij kunnen toch weer naar Felix van Kassa gaan.

Sinds een 6 tal weken heb ik een officeel kaartje van C+.
Ik heb het laten activeren door de satelliet boer, 15 minuten wachten en het was klaar.

Probleem begon toen ik er mee thuis kwam, kreeg dat kreng niet aan de gang.

Had RuDream met Radargast.

Nu staat er Hydra op, en dat ding werkt feiloos.

Ja je moet betalen, erg veel om gratis zenders te kunnen zien.

Groetjes Bert

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan