Ik heb het al eerder aangekaart

pikkie

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
70
04-11-2003 heb ik de tpoic gemaakt de Pik is boos, we zijn op een gegeven moment gestopt er waren leuke discussies, omtrent de handel en wandel van de diverse makers van Tuners en Modulen.

Ik wil het toch nog maar een keer aankaarten dat steeds meer mensen beginnen te morren omtrent de gekochte spullen vaak voor veel geld, waar je jaren plezier van kan hebben.

Nu voelen een hoop mensen zich in de steek gelaten en naar mijn inziens terecht.
Support wat is dat! dit lijkt de mode trent anno 2003 en 2004 te worden.
Vooral de handel in de diverse modules dit is echt bar hoe de makers hun klanten in de steek laten, het is in mijn ogen gewoon snel geld verdienen en vervolgens basta.

Het jaar 2004 moet het jaar van ONS worden en van de satelliet en niet meer van de louche handel.

Denk alleen dat geen enkele leverancier van wat dan ook garantie geeft voor gratis kijken of een bepaalde tijd voor ontvangst/kanalenkeuze.

Dus niet te naief aub :)

Rolo

Nee rolo dat bedoel ik niet het gaat mij om de software updates met de huidige coderings eisen daar wordt niet of nauwlijks aandacht besteed het gaat mij niet om illegaal dat regel ik zelf wel dus ben dacht ik niet naief.....

Maar sec de prijs bekeken is het in feite ook snel geld verdienen en snel van de voorraad afkomen omdat er snel allerlei dingen veranderen, waaronder coderingen.

Ik kan me de frustratie van de klanten goed voorstellen maar aan de andere kant begrijp ik ook wel een beetje de dumpfilosofie van veel leveranciers.

Support is vaak niet meer te geven door de grote aantallen bij kleine marges.

Het is echt dumpen dus en die waar is naar zijn geld.
Iedereen wil voor een duppie op de eerste rang zitten en daar kleven nadelen aan.

Rolo

Ben ik direct met je eens maar voorbeeld waar zijn de makers van jokercam en die van de mm kijk als ze de bronnen hadden vrijgegeven dan kunnen we zelf veel doen snap je!!

Inderdaad,, en het gaat niet alleen om de cams zoals joker en magic die nu een update nodig hebben om hispa weer aan te kunnen,, ook de ontvangers doen er niet veel aan.

Neem bv mijn vhsat,, die heeft al ruim een jaar problemen met canal en de originele kaart,, blijft die hicken en had freez problemen.

Nu ruim een jaar later is er eindelijk een nieuwe firmware waar dit probleem is opgelosd,, maar ze riepen toen,, dus een jaar geleden al oh zeer binnenkort is er een update,, nou binnenkort was dus ruim 1 jaar later.

wat ik ze eerder zie doen is valse firmware verspreiden met als oogmerk marktaandeel te behouden.
Het is een groot landjepik verhaal elke keer.

Rolo

Wat kan of gaan we daar aandoen, kom maar eens met sugesties, of laten we ons kaal plukken door de handel...ik doe daar niet aan mee. ik durf het gevecht wel aan met ze ..

Moet je eens kijken als de verkoop cijfers naar beneden gaan .....

Alleen die producten gaan benutten die opensource ondersteunen en dan op grote schaal een ieder zijn bijdrage laten leveren?

Rolo

Zoals het Eendenteam al zei, wees geduldig!

Er staat niet voor niets 2004 het jaar van de satelliet!

Ik heb er wel vertrouwen in, het gaat echt wel goed komen!

Gr Fred.

Ben ik het mee eens, voor de DB heb je iedere week wel een aantal nieuwe images (firmwares) die zowel zaken in het legale als in het illegale circuit updaten.

Het leuke van de DB is dat zowel Dream als een aantal fanatieke programeurs continu de zaak updaten. Maar denk nou niet dat de Dreambox de perfecte receiver is, je moet er wel mee leren omgaan, de embedded sloten werken nog niet als CI (wel voor orginele SECA kaarten) en er zijn nog wat problemen met het CFslot.

Pikkie om even op je topic terug te komen. De fabrikanten zijn verantwoordelijk voor updates, de dealers willen hiervoor niet de lobby in (schuiven het af op de fabrikant) en jij wil straks wel weer wat nieuws, dus wat ga je doen? veel lezen en dan beslissen. Je vraagt aan je dealer "Hoe zit het met de updates?"de dealer zegt "goed" en als je de receiver/CAM/whatever wilt dan koop je hem toch wel. Na een aantal maanden weer nieuwe technolgie en geen patch voor hetgene dat jij hebt aangeschaft, nou dan ga je gewoon weer kijken voor een "meer compatible"product. Zo werkt het toch? Kost klauwen met geld, maarja, daarvoor zijn we hobbyist toch?!?

Je kan alleen maar aankopen testen op basis van huidige technologie en niemand kan in de toekomst kijken.

Raphie

Ja jongens,

De handel met cams doet het goed.
Ik denk dat menig provider spijt heeft dat hij geen aandeel heeft in de handel van cams.
Maar neem maar aan dat de fabrikanten van Cams onder grote druk staan van providers m.b.t updates voor cams.

Ook ik kwam er vandaag achter dat een handelaar wel graag verkoopt maar verder zich dom houdt als het om verdere hardware ondersteuning gaat zoals een (U)cas interface aanschaffen.
Ook hij wees mij op de slechte ondersteuning vanuit de tussenhandel.
Daarom is dit board o.a. zo belangrijk. Hiermee voorkom je dat er hoge uitgaven gedaan moeten worden.
Ergens anders werd ik perfect geholpen, maar was wel 3 uur bezig + parkeergeld.

Een handelaar is verplicht om je goed te ondersteunen.
Tenslotte gaat het om een normale aankoop. Hij hoeft niet te vertellen hoe je de boel opengooit, wil ik ook helemaal niet weten, maar wel advies wat betreft problemen met de Cam en de receivers samen. Het is zijn vakgebied tenslotte.
Als consument hoef je niet alles te pikken.
Een rechter zou bij een eventueel geschil niet kijken naar de reden van aankoop maar naar de redelijkheid van de klacht.
En inderdaad garantie voor kijkplezier kan een handelaar niet geven. Wel als de Cam bij orginele kaarten uitvalt zoals nu bij Hispa.
Tenslotte verkoopt hij onder die voorwaarde wel die Cam.

Groetjes en een goed satelliet jaar met weinig sneeuw.

Originally posted by BiG_G
Een Dreambox bv? (!)

now dat is een van het probleem en dat heb ik eerder op een topic gezegt het gaat niet alleen op een db maar op allerlij receiver en cams pikkie heeft gelijk en alles je een db hebt gekocht daar zijn mensen die tien tallen receiver gekocht ,en van de eene naar de andere wisselen van weg het softwair gebrek of 4 modules
in huis ik heb zelf 5 stuk
je praat over een db stel je voor dat morgen of !!!!!!!! geen updat meer komt wat gaat je doen gewoen in de brulle baak goejen
grtz roufa!

En ooit een ontvanger met GOEDE nederlandse gebruiksaanwijzing tegengekomen?

Kijk dat bedoel ik nou de handelaar moet de fabrikant op zijn nek zitten ook wat betreft een nederlandse gebruiksaanwijzing.

Tuurlijk testen kan geen kwaad heb ook die mogelijkheid, ik zeg het niet voor mezelf maar vooral ook voor de beginnende klant.
Er mag best wel eens een soort van zwartboek komen omtrent de dozenschuivers en bepaalde fabrikanten.

Ben het met twilight eens dat we ook wat geduld moeten hebben heb ik ook zat,,,,,

2004 moet ons jaar worden.......

als er nou een lijst komt van de ontvangers modules na en voordelen dan kan men ze vergelijken en zelf conclutie trekken vooral als er ergens staat hoe up te date zo een ontvanger of module is en natuurlijk moet er ook mensen zijn die ze iets kunnen zonder die kan je niks beginnen

Is het niet zo dat wij met zijn allen deze handel aanzwengelen?
Wij willen allemaal zoveel mogelijk zien en het liefst "gratis".
Telkens wordt een nieuwe ontvanger, cam of overige produkten uitgebracht en wij rennen weer massaal naar de sat handel.
Dat is gewoon economie wet van vraag en aanbod.
Geldt niet alleen voor sat handel maar eigenlijk voor alles.
De consument maakt een keuze en stimuleert de handel.
Grt. Jacob.

Hierboven schrijft men, " de handel in cams,, er zijn maar weinig varianten van cams, de stikker en de software maakt de cam.
Koop je zelf een paar duizend blanke ci modules en laat er een mooie stikker bij drukken schijf maar een software en klaar is het
Na dat je alles verkocht heb stop je met ondersteuning van de software en ga je van vooraf aan weer opnieuw handelen.

Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar vandaag de dag, Pikkie. Jij, als eenvoudig biergenieter, weet maar al te goed, dat je ook op dat gebied regelmatig een poot wordt uitgedraaid.
Probleem is, dat een ieder uitsluitend voor de eigen kraam knokt en daardoor verandert er helemaal niets. En de grote leiders lachen om die verdeeldheid.
Er zijn lieden, die strijden voor een schoner milieu, er zijn lieden die knokken tegen discriminatie, tegen de honger in de wereld, tegen oorlogsgeweld, en er zijn lieden die ageren tegen de harde zakelijke werkwijze van handelaren in satelliet spullen.
Maar de oorzaak van al die ellende, is altijd de zelfde.
Als je bereid bent om daar tegen te vechten, Pikkie, dan ben ik je man.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan