prijzen van boodschappen moeten naar mijn idee wel omhoog omdat de rest wat men nodig is om die boodschappen ergens te krijgen ook omhoog gevlogen is.
Ik heb ook graag een kar met 2 euro'tjes, maar je moet dus al voor 400 euro boodschappen doen om 8 euro te verdienen. Peanuts. Je kunt meer dan 8 euro verdienen door op de prijzen te letten.
Het klopt dat boodschappen omhoog moeten omdat de prijzen van grondstoffen ook hoger zijn en de energie. Alleen jaagt dit de vicieuze circel weer aan, dat dan ook de lonen omhoog moeten om het te kunnen betalen en hogere lonen betekent hogere productiekosten, dus.... en ga zo maar door.
goedkopere benzine in duitsland zit minder octaan in en verbruik is dus hoger.
Je bedoeld in die Euro 95 E5, want in de 98 E5 zal dat hetzelfde zijn. Als dat inderdaad zo is, ik weet dat niet en merk dat ook niet.
Als je zoals ik een auto hebt die normaal op het vroegere Loodvrij Euro 95 moet rijden en daarop is afgesteld, dan rijdt die ook prima op die Euro 95 E5.
Ik hou altijd mijn kilometers en mijn verbruik goed bij en ik rij minstens net zo goedkoop met die goedkope E5 van Duitsland, dan met de dure super 98 van België.
Nu is mijn auto van 2000, voor nieuwere modellen zal dat misschien anders liggen. Maar ik heb in elk geval geen last van het lagere octaan gehalte.
Nu is me dat verhaal van octaangehalte van vroeger nog wel bekend dat mijn auto toen wat zuiniger reed op super dan op normale benzine. Maar
@Dr.Z verklaar bovenstaand dan eens?
Of zit er toch nog het nodige verschil in tussen diverse landen v.w.b. octaangehalte?
Je moet inderdaad heel goed opletten. Hier is ook vooraan in Belgie een pomp die altijd goedkoper is dan de anderen en daar zit meestal toch wel minstens 2 cent in als het niet meer is. Daar heb ik ook ooit getankt maar de tank was veel sneller leeg. Dus of die geijkt is of wat er aan de hand was weet ik niet, maar dat viel wel op.
Daar gaan we dus ook niet meer. Dat zal best met restjes te maken hebben, kan ik me goed voorstellen.