Al dat gerommel met allerlei apps en bewegingsmelders onder camera's, dat is zo jaren 80
Ik maak gebruik van Milestone (milestonesys.com) ook al ziet het er duur uit, het gratis pakket kan 8 camera's aan en heeft een retentietijd van een week.
Aangezien ik die pakketten verkoop en installeer heb ikzelf de corporate versie met kentekenherkenning en allerlei andere leuke zaken erin maar de standaard versie biedt ook al om bij beweging bepaalde taken uit te voeren, je kunt dan eventueel ook gebruik maken van de intelligentie van de camera zelf en die als event binnen te halen.
Voordeel is dat je niet hoeft te zoeken, er worden gewoon 'markers' geset als er beweging is geweest.
Verder gebruik ik homeassistant op een rapsberry4, die is nog niet één keer uitgevallen, dus waar de storingen bij jullie vandaan komen, misschien een foute voeding want de rasp wil 5.1 volt in plaats van 5 en is daar heel kritisch in.
Overigens heb ik wat inbraak betreft makkelijk lullen, ik heb een proffesioneel ding hangen (Unii van Alphatronics) want... ja raadt het al, die verkoop en installeren wij aan de grote klanten (lees meer dan 1000 detectiepunten)
Ik heb daar de brandmelders en detectoren op aangesloten waarvan een deel ook draadloos is, die dingen zijn grade2 dus moeten echt wel voldoen aan specifieke eisen, dus wat draadloos betreft moet je zeker niet generaliseren, draadloos kan/is ook uitstekend en er zijn genoeg bedrade detectoren op de markt (verisure rommel) die niet eens in de schaduw mogen staan van de draadloze broeders.