Een directe handleiding, tja dat zou een goeie zijn om dit te plaatsen wellicht...
Helaas ben je nu niet online op msn, nu ik net eventjes mijn pc aan heb staan...
Maar ik had jou de regel al gestuurd om je kaart werkend te krijgen met newcamd.
Black Tiger zegt je al hoe je dit moet doen om het ook onder Mgcamd te laten werken: Misschien kun je eens een standaard newcamd.conf file plaatsen. De Dreambox kan die automatisch voor je downloaden.
Deze komt dan in de /var/tuxbox/config/newcamd en moet je even verplaatsen naar /var/tuxbox/config zodat mgcamd er dan ook mee werkt
Zoals er ook al gezegd wordt is het instellen van cfg's vaak niet nodig voor het gewone kijken...
wat je ook eens kunt proberen is om je kaart eens in te stellen in newcs.
Je gebruikt nu bijvoorbeeld mgcam1.80/newcs1.20, en daar kun je in de map var/tuxbox het bestand "newcs.xml' vinden...
1 en ander kun je daar ook instellen om een kaart te laten werken...
<?xml version="1.0"?>
<newCSconfig>
<readers name="Card Readers">
<device>
<name>lower</name>
<type>Sci</type>
<node>/dev/sci0</node>
<export>yes</export>
<enabled>yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>
<boxid>0000000000</boxid>
<PTShandshake>no</PTShandshake>
<crypto-special>no</crypto-special>
<carddetect>yes</carddetect>
<priority>round</priority>
</device>
<device>
<name>upper</name>
<type>Sci</type>
<node>/dev/sci1</node>
<export>yes</export>
<enabled>yes</enabled>
<blocksa>No</blocksa>
<blockua>No</blockua>
<blockga>No</blockga>
<boxid>0000000000</boxid>
<PTShandshake>no</PTShandshake>
<crypto-special>no</crypto-special>
<carddetect>yes</carddetect>
<priority>round</priority>
Of dit in jou geval nodig is of werkt is punt 2, probeer eerst maar eens wat BT aangeeft...
En wat betreft het aan de praat krijgen van diverse cam's, zeker wat betreft D+ en nu tps, is downloaden van diverse softcams of keybundels, daar zit meestal een handig readme bestandje bij waar precies gezegd wordt waar welk bestand via bijvoorbeeld dcc weggezet moet worden...
kijk bijvoorbeeld maar eens op dreamboxworld.
Hopelijk zeg ik nu alles goed, als er fouten zijn, dan moeten nu de echte experts maar eens opstaan, want ik denk nu ook even niet zo helder meer...