instelling camping setje.

Schitterend! Is die Dispointer een Android app ofzo?

Heb eens op mijn Android phone gekeken maar kan alleen de betaalde versie vinden Dischpointer pro €14.99 nog een ander prog met de naam Satfinder ook betaald €5.99 en een gratis ding Disch Pointing Calculator Light.

Voorlopig sla ik maar over.

Kan ik daar wat aan doen.

Mijn voorstel is dat deze app. voor android in de download selectie komt te staan.

Kan iedereen met een android toestel hem er op zetten.

Het schijnt ook te kunnen met google sky map. Echter, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Misschien dat @BT het er mee eens is dan stuur ik hem de app. en dan kan hij het in de download selectie zetten.

;)

Nr.10

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:12 uur ----------

Een klein beetje offtopic.

Maar ik wil het toch even kwijt.

Er is een market waar je deze app. en vele andere app's wel gratis kan downloaden

en dat is snappzmarket.

Je hoef je alleen maar even aan te melden en je kan beginnen.

;)

Nr.10

Met dank aan Nummer10 staat hij nu in onze download sectie.

Let op! Deze is voor Android, dus niet gebruiken voor Bada OS (Samsung Wave)!

@Nummer10

bedankt voor het delen heb de app er op staan en getest het werkt inderdaad handig, lijkt me voor een schotel installeur net iets wat je moet hebben.

Beste mensen,

Nummer 10 komt met een optie, die mij ideaal lijkt. Alleen: ik snap er niets van. Wat ik begrijp is het volgende: Met zijn mobiele telefoon kan je de richting van de sateliet bepalen. Je gebruikt hiervoor een speciaal programma.

Ik begrijp dat je hiervoor een speciale telefoon nodig hebt, niet mijn Nokia met prepaid simkaart van de Albert Heyn.

Dat zou nog niet zo'n probleem zijn. Als ik weet wat voor telefoon ik nodig heb, zou ik die kunnen aanschaffen.

Maar de volgende stap begrijp ik ook niet. Je ziet dan op je scherm (van de telefoon, denk ik) waar de satelieten hangen. Maar hoe krijg je die informatie van je telefoon naar de schotel. je weet immers wel in welke richting je moet zoeken. Het gaat alleen om de exact goede richting.

Misschien weer heel veel digibeet vragen, maar, die zijn er nog altijd. Ik ben er een van, maar ik doe mijn best.

Ik ga morgen naar Frankrijk, en ga daar weer de schotel opzetten.

Na terugkomst meld ik mij weer.

Bedankt.

De telefoon die ik hiervoor gebruikt is een Android telefoon. Dit is een besturing systeem. Er zijn verschillende merken (HTC, Samsung) die zo'n soort telefoon hebben. Het leuke is dat je met dit type (Android) diverse app's (applicaties cq. programma's) kunt downloaden waarmee je leuke dingen kunt doen. 1 van die app's is dus Dishpointer.

Op je scherm van je telefoon zie dan de clarkbelt met de daarbij behorende satelieten en namen en positie's van deze satelieten.

Ik ging achter mijn schotel staan en keek over de schotel heen naar mijn telefoonscherm, dan mikken op de sateliet (schotel -> LNB -> telefoonscherm op de sateliet) daarna finetunning via het tv scherm en de de satelietzoeken optie. Hierdoor zie je hoeveel DB,ber,signaalsterkte je hebt.

Suc6.

:biggrin:

Nr.10

Het is natuurlijk een leuk hulpje om uit te vinden in welke richting de schotel globaal moet staan maar je kunt er geen schotel mee uitrichten.

Maar om nu een smartphone met Android er voor aan te schaffen gaat me veel te ver.

Bert:

De betreffende telefoon, heeft behalve het juiste OS, ook een GPS of ander plaatsbepalingssysteem aan boord.

Vaak hebben ze ook nog een kompas en een G sensor (die kan de kanteling van een toestel meten) erin.

En dat is dan voldoende om te weten waar de satellieten hangen, en die af te beelden.

Dus dan zie je op het scherm van je telefoon staan de naam van de satelliet waarheen je de achterkant van je telefoon op dat moment heen houdt.

Dat is dan globaal ook de richting waar de schotel heen moet kijken, en zo ben je heel snel in de juiste richting.

Zoals de anderen ook al zeggen moet je daarna natuurlijk wel de fijn afstelling nog doen.

Er is dus geen communicatie tussen schotel en telefoon.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan