Internet + bellen,vertel je mening aub.

F

format c:

Wat kunnen jullie mij aanraden,kabel met internet +bellen van bv nu @home.
(dit @home internet budget heb ik nu zonder bellen)
Of moet ik gaan kiezen voor adsl bellen met internet.
En welke Provider.
Er zijn zoveel aanbiedingen,ik zie het verschil bijna niet meer.
Wat is de nummer 1 op dit momment.
En ik ga er van uit als jullie allemaal nu opnieuw moeten kiezen voor een internet abbo welke jullie dan nu op dit momment zouden kiezen.
(tevens welk abbo is het goedkoopste om naar een 06 nummer te bellen)

Toch de kabel
of toch adsl
of adsl2.

Wie wat hoe vertel het me aub.
Alles kan meegenomen zijn aan tips.
Ik weet dat er op dit forum al heel veel van opstaat aan info,maar alles veranderd weer met de dag .
Dus links zijn ook welkom
Mijn dank is heel groot voor je mening.

Ik heb thuis Tele2 en ik moet zeggen het werkt prima ik moet even afkloppen want dit had ik niet verwacht ik heb de 20MB versie maar ook de 4mb versie werkt goed en kost weinig het eerste halfjaar 19,95.
Anders heb Je ook nog Tiscali welke goedkoper is gezien je internet Abo 14,95 kost voor 6mb daar komt nog 5 euro bij voor de telefoon daarna bel je heel nederland voor noppes nada wel moet je een Budget abo hebben bij de KPN

Hoi,

Hier nu ruim een jaar wanadoo family draaien, dus adsl 20 mbit en telefoon.

Tot op heden geen enkele klacht, nooit uitval gehad en lekker snel.

Prijs 29,95 per maand.

Ik heb hetzelfde als TD en dan is het alleen starttarief betalen bij binnenlandse gesprekken naar vaste telefoon, voor de rest noppes dus lekker goedkoop.

ik heb kpn,na drie maanden nog steeds niks,wel een xperia box maar draai nu nog steeds op een nood aan sluiting is niet snel maar het mooien bij kpn is ze kunnen het niet bij beenen dus om dat de kpn in gebreken blijft heb ik al drie maanden geen rekening gehad dus bellen en surfen 0 euro met andere woorden als je kpn pakt duurt het wel even,maar het kost ook niks.
gr frans

Zoals sommige weten ben ik nogal lui uitgevallen.

Bij ons in het Lampengat (Eindhoven), hebben wij UPC.

Ik heb daar al heel lang de Chello versie gehad en nu nog steeds.
De Kabel is dan meer of minder verplicht, dus heb ik nu alles wat UPC bied.

Ja TV, Digitaal, Internet en Telefoon alles van een leverancier en daar geeft de pakket prijs wat voordeel.

Daar ik vooral met Internet bezig ben, ben ik aar redelijk goed tevreden mee met mijn 20 Mb pijp.
De telefoon ja ik weet dat ik heel weinig betaal, maar wat geen flauw idee, gebruik a ding toch nooit. Dat heb je als je een GSM van de baas hebt ;-).

Groetjes Bert

bert ik woon ook in eindhoven ik heb upc eruit gegooit en aangezien ik in een appartement woon kunnen ze hem niet afsluiten niet dat ik hem gebruik bij mij gaat alles via de wok,er is wel een gast geweest van upc om het af tesluiten en die wilde bij mij in de meterkast dat was een misrekening van hem want dat is mijn meterkast en aan de straat kunnen ze hem blijkbaar niet afsluiten dus bij mij draaid het al meer als een jaar aleen op een beeld van 108 cm is het beeld toch slecht en dat heb ik ze ook uitgelegt,en schijnbaar kunnen ze er nu niks mee,er gebeurt in iedergeval niks.
gr frans

Ik zit nu bij Tiscali en alles werkt prima.

T6 abonnement 6 Mb + telefonie
(onbeperkt bellen 24 uur per dag naar vaste nr's binnen nederland)

Per maand Eur 29,- incl. btw en geen kosten meer voor je vaste lijn van KPN.

kreeg 2 rekeningen van het net:
factuur 1
en
factuur 2

het net ?? pfffffffffffff wat een zooi
ik had eerst orange (wanadoo) en kreeg wat problemen en na veel gezeur besloten om over te stappen naar hetnet.
had ik het maar niet gedaan !! alhoewel !!!!!
15 oktober kreeg ik mijn experiabox binnen
dacht kom ff aansluiten ff nummertje bellen en alles werkt
nou mooi niet:
internet werkte perfect en meteen
telefonie eigenlijk ook wel maar ik bleek ineens een heel ander nummer te hebben. (uitgaande gesprekken)
ik werd de hele tijd gebeld door een oude vrouw die haar zoon wilde spreken.
bleek ik een nummer te hebben (030) utrecht
hier z'n 80 km vandaan.
dus ik bellen naar hetnet en tsja daar bleek dat er een foutje in zat
ik had de verkeerde box gekregen (experia box staat via WAN MAC geregistreerd op nummer)
mah dacht ach foutje kan ..... uhuh
na veel gezeur dat probleem opgelost.
uhuh nog steeds niet
ik had gewoon inbrekers op mijn lijn ... een inbreker is iemand die jou doet bellen terwijl jij al uitgaand aan het bellen bent via de experiabox
analoog over digitaal ,
voorbeeld:
mijn vrouw beld mij op ... ineens hoor ik klik klik en ze heeft iemand anders aan de telefoon (iemand die haar beld)
ik kan vrolijk hun gesprek meeluisteren ze horen alle 2 mij niet
maar ik hun wel.
als de andere persoon ophangt hoord mijn vrouw tuut tuut tuut
maar ik kan haar nog steeds horen.
zodra er dus een inbreker op de lijn is geweest hangt het hele sysyteem en ben ik thuis niet meer berijkbaar (mits ik experia restart)
ben hier dus al vanaf 15 oktober mee bezig
het probleem erkenen zowel kpn als hetnet
en ze zijn er mee bezig.
maar ja ondertussen wordt de telefoon gewoon gebruikt
wie gaat er voor deze kosten opdraaien ????
normaal zou je zeggen hetnet
nee zeggen ze die moet je zelf betalen
uhuh nee ik heb een abbo bij hetnet voor onbeperkt bellen en dat wordt gebruikt
als blijkt dat binnen hun systeem een fout zit zou hetnet aansprakelijk zijn voor de gemaakt kosten bij kpn
om het verhaal niet al te lang te maken
heb ik vandaag voor de 15e keer gebeld naar hetnet en ze kunnen mij geen datum geven waneer he probleem is opgelost.
ik heb hierop dus service van kpn gebeld hoe dat zit met die kosten die inmiddels gemaakt zijn,
wat blijkt ???? er zijn al vanaf 20 oktober geen uitgaande gesprekken meer gevoerd vanaf mijn nummer !!!!
heel raar lol er wordt dagelijks mee gebeld
er zijn geen kosten bij kpn en ook niet bij hetnet over de digitale lijn .
ik blijk in het niets te bellen er worden geen registraties vericht binnen het systeem kpn zegt nu zelf .... we kunnen hier niets aan doen
hopen dat het zsm is opgelost.

ben hier dus nu al vanaf 15 oktober mee bezig
ben het eigenlijk een beetje zat om zo aan het lijntje gehouden te worden door zowel kpn als hetnet,
maar jah aan de andere kant bel ik geheel gratis dus ook naar 0900 en 06 nummers (die heb ik in deze periode ook gebeld maar is geen registratie van)
en neem de inbrekers ff op de koop toe en zo nu en dan de experia rebooten
of ik zeg .... hetnet kan zich niet aan de voorwaarden houden over het geleverde product en kan zo dus onder het contract uit en ga opzoek naar een andere provider.
PS internet werkt wel perfect en niet op een noodlijn maar 4mbit via hetnet.

afgelopen maandag (13-11-06) zou dit probleem opgelost moeten zijn
helaas kunnen ze nu nog steeds niets voor me doen ze zijn er mee bezig (zeggen ze )
weet nog niet wat ik ga doen hiermee.

maar jah aan de andere kant bel ik geheel gratis dus ook naar 0900 en 06 nummers
WOEHAHAHA.... Ik kom even een avondje bij je langs, gaan we eens gezellie met die belspelletjes van SBS meedoen enzo.:biggrin:

Maar als ik dat verhaal zo lees.... pffffff.... ja had je misschien toch beter bij Orange kunnen blijven, ik weet het niet hoor, maar vind het wel bijzonder vaagheid allemaal.

Kijk maar eens wat je doet, maar het is wel een apart en zeker ook interessant verhaal.

Misschien ook nog even een vraagje in deze ..ben van plan om over te stappen van speedlinq mijn huidige provider naar Orange samen met telefoon.Maar hoe zit dat dan met een multi modem.Bedoel ben hier dus 4 aansluitingen nodig 2 pc ,dreambox en mijn televisie die ook aan het modem hangt.Is dit ook mogelijk met een abo bij Orange te samen met telefoon? iemand daar misschien ervaring mee?

Ja Satguy,
Dat kan, ik heb hier orange (wanadoo)inc. telefoon, dit icm een router, 4 pc s en de dream hangen eraan, geen probleem.....

ik heb het zelfde probleem maar dan sinds mei heb 250 euri aan help desk verbelt wel terug betaald gekregen en bel nu analoog en internet met mijn oude modem en dit alles gratis moet wel iedere keer dubbel betalen dan maar weer in de telefoon klimmen en het word weer terug gestort als je iemand aan de lijn hebt dan weten ze het niet,ik krijg als antwoord moet het opnieuw aan vragen maar dat gaat niet want hij geeft aan dat ik het al heb,dus gratis bellen en internetten ook o6 en 0900 nummers dus een keer in de 2 maanden bellen voor terug storting en verders alles gratis wat mij betreft mag dat uitzoeken nog jaren duren lang leven het net
gr frans

Voor Orange hoef je niet eens een router, een switch is al genoeg want de Livebox is in feite een modem/router.
Je kunt er ook een router achter hangen, het is maar wat je wilt.
En ook hier zit er telefonie bij, wel ben ik zo slim geweest om telefonie niet te laten overnemen door Orange, dus er draait nog een belbudget abo onder van KPN, dat kost hetzelfde als dat Orange de handel overneemt, maar als internet eens wegvalt of er telefoonproblemen zijn, heb ik nog een backup.

De mensen die de lijn laten overnemen door Orange hebben dat voordeel dus niet en dat kan wel eens tot problemen leiden.
Het advies is dan ook om de lijn -niet- te laten overnemen door Orange.

Precies Blacktiger,

Hier ook met telefonie, en de goedkoopste kpn lijn.
We hebben geleerd van de provider die we eerder hadden, KWELLO: daar dus de telefoonlijn over laten nemen, en je raadt het al, geen telefoon vaak!!!!

En ja, je hebt gelijk, ik vergistte me, hier ook een switsch erachter.
de switch en de dream rechtstreeks op de livebox, deze heeft 2 ingangen, en de rest aan de switch.

Alles op auto gezet kwa ip adressen en loopt als een zonnetje......

Heb ipb van KPN (dus niet planet of hetnet) als vanaf maart 2006.

Werkt goed geen klachten

vanaf het begin goed

heb experiabox van het net werkt goed bellen en internetten
de afstand tot centrale = 4,5 km dus sneller dan 1,5 mb zit er voor mij niet in.
waar heb ik last van bij veel dauwnlaoden van de jeugt wordt de telefoon verstoort schijnen de zelfde packatch te zijn als bij het bellen,maar dit is bij 1,5 mb verbinding..

bellen ze maar mobiel toch,

de afstand tot centrale = 4,5 km dus sneller dan 1,5 mb zit er voor mij niet in.
Hmmz..... zeker slechte kwaliteit lijnen dan, kennis van me zit ook 4 km van de centrale maar die haalt nog 6 of 8 mb.
Als je dan ook nog last hebt van storing op je telefoon vraag ik me af of je de splitter wel op de juiste plek hebt zitten of dat deze misschien stuk is? Of inderdaad slechte lijnen.

Nou .. Eind augustus aanvraag nar hetnet
Begin september aansluiting gereed
15 oktober levering experiabox
na heel wat heen en weer bellen
gezeur en van het kastje naar de muur gestuurd zijn geweest
problemen die door de techneut niet opgelost konden worden
heb ik vandeweek kpn gebeld met de vraag of ik de hele zooi kon opsturen
en dat ik het nu echt zat was.
kreeg inmiddels weer een rekening van kpn maar deze betalen ze terug :)
(1 pluspuntje voor kpn)
een simpel helpdesk medewerkertje van KPN vertelde mij ..
je moet nog wel ff 1368 bellen dan wordt je lijn geactiveerd
dat had ik al 100 keer gedaan en kwam nooit goed door.
maar jah ach zal het nog maar eens doen hoor :)
en tot mijn verbazing hoor ik een dame aan de andere kant zeggen .....
dit nummer is niet in gebruik .. controleer het nummer en kies opnieuw blah blah blah.
vervolgens weer kpn bellen en blijkt dat ik mijn telefoon op port 1 moest aansluiten van de experia box .... pffffff terwijl ik hem van hetnet op port 2 moest zetten port 1 was analoog en 2 digitaal.
maargoed telefoon op port 1 en bellen naar 1368 .. en ja hoor nu voor de 101 ste keer de mooie dame die zei .. gefeliciteerd uw aansluiting voor digitaal bellen is gereed en u kunt binnen 1 uur digitaal bellen.
mah ik had dat vaker gehoord maar werkte dus niet.
tot ik tot mijn grote verbasing gister een mail kreeg van hetnet:
--------------------------------------------------------------------------
Geachte heer / mevrouw,

Gefeliciteerd! Uw aansluiting voor Surfen en Bellen van Het Net is gereed.
--------------------------------------------------------------------------
nou zeg zou het dan echt ?????
ik snel proberen om in te loggen op mijn account van hetnet
en warempel ik kwam er nog in ook :)
dacht kom laat ik dan maar meteen een extra nummer aanvragen (gratis)
maar nee hoor dat werkt nog niet LOL. tsja het zal ook eens in 1 keer goed gaan :)
maar jah dan maar even de snelheid testen
ik hing dus ergens op een noodlijntje met een bagger verbinding .. maar jah lol zolang het gratis is toch ?? :)
de snelheid die ik nu test is een krappe 3mbit behoor 4 te hebben
maar dat blijkt normaal te zijn.
zou het dan nu eindelijk waar zijn en alles werken ..
vanaf aanvraag tot volledige werking 6 maanden :) knap hoor kpn/hetnet
dat is wat je nou noemt supersnel overstappen is niet eng lol.
BTW kreeg vandaag factuur :)
en daar staat nog heel netjes op:
Geen bedrag verschuldigd.
ben benieuwd waneer ik een rekening ga krijgen waar 34,95 op staat :)
ben nu dus benieuwd naar de andere mensen die ook met hetnet/kpn deze problemen hadden nu ook opgelost zijn
zoals het er nu uitziet bij mij 99%.

je moet de telefoon op de experiabox op poort 1 aansluiten en dan bellen was mijn fout ook en toen werkte het.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan