IP adressen blokeren

Hier een link naar een intressante site waar vele routers op een zeer duidelijke manier worden beschreven
hier kan je eens je licht opsteken om de juiste eruit te halen
http://www.portforward.com/english/routers/

De gemakkelijkste manier om een site te blokkeren is de volgende , en je hebt er zelfs geen programma of router voor nodig

open explorer ga naar tools , folder opties , view , en haal het vinkje weg voor "Hide protected operating system files"

ga dan naar de volgende folder Windows\System32\drivers\etc

ga naar de file hosts en voeg er de volgende lijnen aan toe

127.0.0.1 uwsite.com
en
127.0.0.1 www.uwsite.com

dus concreet deze 2 lijnen bvb
127.0.0.1 duckfiles.org

127.0.0.1 www.duckfiles.org ,saven en dan kan je niet meer op duckfiles komen

en zo kan je er meerdere toevoegen als jij administrator bent zou normaal gezien niemand deze kunnen aanpassen , gewoon de lijnen op alle pc's bijvoegen

Dr Diq;176781 zei:
Achter mijn router en voor mijn dream een ( Er dus tussen in ) een soort router/hub waarmee in ALLE ip adressen richting mijn ontvanger kan blokkeren op enkele die ik zelf instel na?
Met respect voor alle reacties, maar volgens ons zijn er meerdere oplossingen voor je probleem. Sommige vallen af omdat je er geen extra PC tussen wilt hebben.

Maar - afhankelijk van het type dreambox (ivm beschikbaar (geheugen)ruimte) - is het toch een mogelijkheid om een poort te forwarden naar je dreambox. Elk ip dat via die poort bij jou binnenkomt gaat naar je dreambox. Staat je dreambox uit, geen probleem want er kan niks gebeuren. Staat je dreambox in standby of aan dan kun je toch een firewall draaien op de dreambox bijvoorbeeld op basis van iptables. In die firewall blokker je alles behalve de ip's of dyndns'en die je toegang wilt geven.

127.0.0.1 uwsite.com
@Luca: Waarom nog 127.0.0.1 www.uwsite.com? Volgens mij is dat overbodig, aangezien "uwsite.com" feitelijk hetzelfde is als *.uwsite.com zodat alles waarin "uwsite.com" voor komt automatisch geblokkeerd wordt.
Probeer maar eens met 127.0.0.1 duckfiles.org als je dat doet, zul je ook geen www en ftp en voor mijn part jantje.duckfiles.org kunnen binnen krijgen.:biggrin:

Je kunt ook het LMhosts bestand gebruiken, da's nog uitgebreider en kun je dacht ik ook nog met ip adressen werken, doch de beste methode is dat niet. Firewall is beter.

Dr. Diq: Misschien is een 386 pc met floppyfirewall nog het makkelijkst dan.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan