Is er interesse in een My posts/ My threads hack?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.202
Punten
113
Leeftijd
61
Er zullen mensen zich nu afvragen wat is dat voor iets? Even vertalen dan, het is een modificatie op het forum ongeveer hetzelfde als "new posts" waardoor je alle nieuwe posts in 1 oogopslag ziet.

De My posts/ My threads hack, is een modificatie daar kun je op klikken en dan kun je kiezen tussen "My posts" (threads waarin jij gereageerd hebt) en "My Threads" en dat zijn de topics die je zelf gestart hebt.
Hierbij gaat het niet alleen om nieuwe posts/threads maar om -alle- posts threads en dit kan gemakkelijk zijn om ouwe postings van je terug te vinden, of als er iets mis gaat, gemakkelijk en snel terug te zien op welke threads je het laatst gereageerd hebt, want de nieuwste komen bovenaan het lijstje en de oudste onder.

Een live voorbeeld van deze hack is te zien op Satellite Fun en bij voldoende interesse zou deze hier ook geimplementeerd kunnen worden.
Dit vergt echter wat aanpassing en moet ook bij updates van de software in de gaten gehouden worden, dus vandaar de vraag om interesse, want is het niet interessant genoeg, is het beter de templates zover mogelijk in originele staat te houden.

Reageren mag, is echter niet noodzakelijk, de poll sluit over 14 dagen vanaf nu.

Is deze mogelijkheid niet hetzelfde als die, die in het profiel van een gebruiker staat.
Immers ook daar kun je kijken naar de (geposte/gereageerde/thanks) activiteiten van jouw of naar die van een andere gebruiker.
Of zit ik er naast.
mvg
looney2

Nee da's toch een beetje anders.
Dat zie je namelijk alleen in het profiel als je jezelf abonneert op een thread. Dat staat echter standaard niet aan, daarnaast willen niet alle gebruikers op alle threads waarin ze reageren ook een abo hebben. Dus voor zover ik kan zien is de hier genoemde optie toch anders.

Maar mocht ik hier iets overzien mag je me er graag op wijzen hoor.

Als ik bv.op m`n eigen naam klik krijg ik in het volgende veld onder andere onder staande regels.
op de onderste drie kan ik klikken
bedoel je dan nog wat anders?
Denk dat ik het dan niet helemaal door heb.

PostsTotaal aantal posts: 7.712 (5,01 posts per dag)
Total Thanks: 14
Find all thanked posts by freggel1
Vind alle posts van freggel1
Zoek alle onderwerpen die gestart zijn door freggel1

Je zit nu toch een beetje fout denk ik, want dit zijn mijn gegevens uit mijn profiel ;)

freggel1;175817 zei:
Je zit nu toch een beetje fout denk ik, want dit zijn mijn gegevens uit mijn profiel ;)

Dat weet ik, maar deze zien er indruk wekkender uit dan die van mij :biggrin: :biggrin:
Ik bedoel maar dat je deze gegevens toch zo kunt nagaan van jezelf of die van een mede lid.of mod.
ps. hoop dat je het niet vervelend vind dat ik jou als voorbeeld heb genomen.
Groet looney2

Oooh... ja nu zie ik waar je kijkt, eerst op het profiel klikken en daarna nog eens klikken op "view profile" of "bekijk profiel" en daar krijg je dan pas die opties.

Ja da's hetzelfde alleen is het dan middels 1 knopje bovenaan het forum en gaat het om je eigen posts, een veel kortere weg dus dan die wat jij beschrijft.

Als het inderdaad om die info gaat dan maakt het mij niet zoveel uit
tis maar een klik meer,en als je op de startpagina staat en dan op jouw of andermans naam klikt kom je ook rechtstreeeks in het profiel.
kweet niet of je er veel aan moet sleutelen,maar voor mij is het dus:
maakt me niet uit ik klik wel iets meer :biggrin: :biggrin:
groet looney2

Het is niet zo gek veel sleutelwerk, maar het heeft weinig zin als er geen interesse voor bestaat, dus men hoeft niet de kijken naar de moeite die het mij kost, maar naar het feit of men het wel handig vindt om dat naast de "new posts" optie te hebben staan ja dan nee.

Maar toch bedankt voor het meedenken! En het verwijzen naar die optie, want mij was niet eens bekend dat ze dit tegenwoordig toch ingebouwd hadden maar dan onder profiel.:)

Het is wel makkelijk maar eerlijk gezegd,, hoe vaak gebruik je dat nou.
Heb het nu 1 of 2 keer gehad dat ik iets moest weten wat ik al eens gevraagd had en dan gebruik ik dus soms die optie die Looney aangaf.
Soms denk ik wel eens oh wacht Freggel had nog iets gepost bv een goede mix,, dan gebruik ik dus die zoekfunctie in Freggels profiel om al zijn posts te vinden :)
Het is makkelijker om threads te vinden die je zelf bent begonnen maar met de search functie kom je er ook wel als je de juiste woorden ingeeft :)

Moet niet te makkelijk worden,, wat moeite doen kan geen kwaad om iets te vinden :)

Normaliter gebruik ik dat zelf ook vrijwel nooit of het moet iets zijn waarvan ik weet dat er een oplossing staat en dat ik zelf in zo'n thread dan ooit een reply gezet heb of zelf gestart heb, voor die enkele keer voldoet de zoekfunktie inderdaad.

Maar deze funktie zit in de phpbb forumsoftware wel ingebouwd, op het CID forum werd hij om een of andere reden wel vaak gebruikt.
Wij zijn wat meer ervaren mensen en werken op andere wijze met de forum software, dit is dan misschien ook meer voor de meelezers en de beginners etc. een handige funktie dan voor ons.

Doch we wachten nog even af.

Het is alleen jammer dat er in die paar dagen slechts zo weinig gebruikers hun stem hebben uitgebracht, men hoeft immers geen mening te plaatsen men kan ook gewoon een stem uit brengen zonder iets erbij te schrijven als men dat niet wilt.
Maar wie weet, we hebben nog een paar dagen.:)

Kom op mensen, stem even op die poll. Nu heeft men de kans om over iets mee te beslissen en zie je maar een paar stemmen.
Effe klikken op je keuze dus!:)

ik wil stemmen , maar ik mag niet meer

Oke, kan weer stemmen, heb hem gewijzigd, men kan nog eens 7 dagen stemmen.

Toch vindt ik dat er erg weinig belangstelling is jammer genoeg.

Bijzonder jammer dat er zo weinig mensen gereageerd hebben en dat terwijl er dik twee weken de tijd voor was.

Templates editten is nogal wat werk en moet met een forum upgrade meestal ook weer opnieuw gedaan worden, als ik dan zie dat er 20 mensen stemmen, waarbij er maar 10 baat bij schijnen te hebben, op een userbestand van eem paar duizend, dan 3 het niet willen en 7 het niet uit maakt... dan spijt het mij voor die 10 mensen die het wilden maar ga ik helaas geen templates aanpassen.

In elk geval zou ik wel de mensen DIE gestemd hebben (ongeacht welke stem ze uitgebracht hebben) toch heel hartelijk willen danken voor het feit dat ze hebben laten zien toch nog een hart voor Duck te hebben, door hun stem te laten horen.

Voor degenen die niet gestemd hebben.... jammer dat jullie deze kans voorbij hebben laten gaan, maar dan dus ook niet klagen gaan dat bepaalde dingen jullie niet bevallen ofzo he, dan had je nu ook mee moeten doen.:cool:

ja is bijzonder jammer dat mensen hier niet aanmee gedaan hebben BT.
Maarja zo is het nu eenmaal, als er iets niet goed werkt dan weten ze je wel te vinden maar anders hoor je ze niet.

Is het niet een idee om de volgende keer iets in het board te veranderen zodat als ze bv. morgen weer op het duckforum willen lezen ze eerst naar een bepaalde post worden gedirigeerd en dat ze moeten stemmen voordat ze weer verder kunnen lezen op het forum.

Bij JKF bv krijg ik ook vaak eerst de regels post die je moet lezen voordat je weer verder kan gaan op hun board.

Die mogelijkheid is er inderdaad Jack. Voor veel boards lijkt me dat betreffende regels ook best toepasselijk.
Maar eerlijk gezegd moet het mijns inziens ook een beetje vanuit de mensen zelf komen, samen maak je een board groot, niet alleen door je alles voor te laten knauwen.
Gelukkig zijn er mensen onder ons, zoals jij en die 20 die gestemd hebben en nog enkelen, die dat ook weten.

Maar als je nu zo'n methode gaat maken waarbij mensen -moeten- stemmen alvorens ze iets anders kunnen doen, dan wordt het meer een dwingende situatie, dat zou je in feite als forum niet moeten willen.
Daarnaast kan het uitoefenen van dit soort dwang tot irritatie gaan leiden onder gebruikers, ook al zal zo'n poll niet zo vaak voor komen.

Derhalve houdt Duck het liever vrijwillig, dan is het ieders vrije keuze, wil men niet stemmen in de poll, ook goed. Alleen hanteren we dan wel het principe van "wie kaatst moet de bal verwachten", dus als er dan klachten komen dat er dingen beter "moeten" en desbetreffende blijkt nooit gestemd te hebben, dan heeft desbetreffende ook geen recht van klagen.:)

En voor de rest proberen we als team natuurlijk door te gaan met dingen te zoeken om het board te verfraaiien en drukker te maken (freggel1 zit bijv. vol met ideeën), waarover zeer binnenkort ook nog een paar polls zullen verschijnen met vragen die vanuit de gebruikers gekomen zijn.
Dus men heeft nog altijd meebeslissingskans.

Black Tiger;176342 zei:
En voor de rest proberen we als team natuurlijk door te gaan met dingen te zoeken om het board te verfraaiien en drukker te maken (freggel1 zit bijv. vol met idee?n), waarover zeer binnenkort ook nog een paar polls zullen verschijnen met vragen die vanuit de gebruikers gekomen zijn.
Dus men heeft nog altijd meebeslissingskans.

Ook hier heb ik even tijd genomen om na te denken, in deze topic, want ik zie weer een paar keer mijn naam voorbij komen, en ik ga toegeven dat ik steeds meer na ga denekn hoe te reageren in onderwerpen als deze. ;)

Ook nu wordt er aangehaald dat er ide?en zat zijn voor het forum, maar weinig van de plannen halen op dit moment hun einddoel, maar ikzelf denk dat dit komt doordat de grote "meute" niet meer mee wil denken???

Het allergrootste aan de sathobby is over volgens mij, dus we moeten andere dingen verzinnen om het forum draaiend en leuk en vooral interessant te houden, dus vandaar ook voorstellen als dit gestarte ondrerwerp.

En er zijn er nog oh zoveel meer, maar dan achter de schermen, in het zgn moderatorforum, iedereen die een beetje thuis is in forums weet wel dat, dat er is. ;)

Misschien is het beter om er een paar meer, of jullie allen er bij te betrekken, maar soms kan het niet, daar er toch soms belangrijke besluiten genomen moeten worden.

Op polls kan altijd gestemd worden, en met nieuwe ide?en is men altijd welkom, graag zelfs, geeft het team hier reden temeer om er mee door te gaan!

Dus geachte leden van het Duckforum, neem even de tijd om te stemmen dan wel een reply te geven, en dan komen er vanzelf meer leuke voorstellen, om het voor jullie leuker te maken, wij krijgen het enkel drukker. :biggrin:

Exact! En denk er aan mensen, er is nog altijd het "Board" onderdeel op het forum waar men altijd terecht kan met suggesties en ideeën etc.

Kom meerdere keren per week op het board, heb echter deze thread (nog) niet eerder gezien! Jammer dat mijn kans voorbij is gegaan.
Zou het misschien zo kunnen zijn dat deze post op een verkeerd plekje is neergezet en dat daardoor duizenden gebruikers daardoor erlangs hebben gekeken???

Toch goed dat er nog mensen zijn die willen editten.....
groet,
Ulk.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan