is het merk Sweex goed of slecht?....voor een digitale foto camera.

F

format c:

http://www.sweex.nl

wie heeft er een tip voor mij,als dit goed of slecht spul is.
de prijzen zijn erg goedkoop valt mij wel op.

bv van de camera s boven de 2 miljoen ,mega pixels.

staat ergens op het internet wat voor cijfer bv,dit merk scoort bij vergelijken of zo.?

wie?

wat is aan te raden en wat niet?
dat bedoel ik eigenlijk.

wat voor merk moet je zeker niet kopen ,en wat wel.

wat voor baterijen,zijn goed ,(accu )
goedkoop en toch goede kwaliteit.

waar moet je op letten,,,welk merk lens?
enz.
groetjes.

En wat verwacht je van de camera?
wil je een spiegelreflex? een spiegelreflexlookalike?
een semiwegwerpcamera?

Ikzelf heb een Minolta dimage 7Hi met opzet lensen.
Ik kan de standaard 28 - 300 vergoten naar met 1.8 door de lensextensie erop te zetten.
300 wordt dan 500 tele. en door mijn digi zoom (X2) rijk ik bijna tot aan 1000....
Ik heb er naast de standaard 1850 mha bat. meteen 2000 mha baterijen bijgekocht. ik gebruik schermpje weinig en kan nu zonder enkel probleem de 128 mb compact flash volschieten op de 2000 mha...
Mijn camera heeft 5milj. pix.
ik kan mangroot opblazen op maximale resolutie zonder de pixels te zien.
Ik verwacht dan ook veel van een camera, fotografeer ook erg veel, en dus mag het wat kosten: rond de 1400 euri (vorig jaar)

G

nee zovel hoeft het niet te kosten.
het is maar voor huis tuin en keuken,.
voor wat fotos van wolken, en weer te maken .
dat is ook een beetje een van mijn hobbys.
en eens wat fotos laten vergroten van mijn labradors.
die ik dan bv laat vergroten door de fotograaf.
voor in een schilderij lijst te doen.
zo iets bedoel ik.
ik dacht zelf rond de 500 euro.

Voor dat geld heb je hele leuke camera's.
Kijk ff op die vorige link naar de Canon Powershot G500 (geloof ik) en naar eventuele andere camera's.
Je ziet dat op die site alles wordt beschreven.
Daarna naar tweakers, kijken waar je hem het goedkoopst kan kopen ;)

oke ik zal eens effe gaan kijken daar.
groetjes en bedankt.

ik zelf vind het merk sweex waardeloos ze hebben verschillende produkten maar werken niet goed zoals bijv een router of zo

ik gebruik zelf ook een sweex router en heb echt nergens last van hoor is een goede router gewoon makkelijk in setup niet te veel poespas eraan gewoon de dingen die je nogig hebt en komt als beste koop uit de bus hoor dus slecht is ie niet lijkt mij.

hoi

ik heb hier een canon ixus v3 en is 3.2 megapix..
en ik ben er zeer tevrede over..

Nou ik zou zeggen voor een camara van rond de 100? met die spec. en als niet te teveel geld uit wilt geven zou ik gelijk kopen. Voor die prijs kan je geen buil vallen. En dat gegooi met megapixels is onzin...niemand zet foto,s op z,n pc die gemiddeld 1,5mb groot zijn. Ik zelf heb een Ixus 400 en neem de foto,s in het bijna kleinste formaat zodat ze ong. 100/200kb zijn. Een camara met 2megapix is dus meer dan genoeg. De rest ga je nooit gebruiken. Veel belangrijker is het objectief....kijk in de winkel op een demo foto of de hoeken niet vervormt zijn.

Groet v/d Satrat

Ik zet foto's op mijn pc die wel groter zijn dan dat: 8 Mb zomaar... In somige gevallen zelfs groter, met de zwaarste res.:14 Mb
Het is geheel afhankelijk wat je fotografeert, en hoe en wat je eisen zijn.
Een beetje domme opmerking, satrat.

Als je serieus omgaat met een hobby zul je ook extremen doen. Denk aan je eigen hobby: sat...

G

Nou Big-G, je vrienden zullen niet blij zijn als ze en foto van 14mb toegestuurd krijgen...en al helemaal niet als die geen adsl hebben!!!! Wat ik bedoel is voor het dagelijks gebruik een foto-tje opsturen enz. Natuurlijk zijn er mensen die foto,s maken op krant formaat maar dat was in deze posting niet bedoeld!!!!

groet v/d Satrat

Nee, maar TS wilde een camera in een prijscategorie waarmee dit wel mogelijk is. Dat je het wel of niet doet, is aan de eigenaar. Daarnaast is er een verschil met opsturen voor digitaal gebruik en opsturen voor afdruk op papier een groot verschil.
En daarnaast is het maar net wat voor toepassing je hem gebruikt.
Ik wil liever goede foto's die wat langer downen dan slechte foto's die kort downen.

G

Nou, laat ik dan ook maar eens wat verwarring stichten :biggrin:

De vraag was een camera van rond de 500 euro. Voor huis, tuin, keuken en labrador. En om eens een uitvergroting te maken.

Hoe groot wil je uitvergroten? Veel mensen doen niet groter dan 20x30cm. Dan hoeven de eisen niet heel hoog te zijn. Het is echter wel lekker tot een groter formaat te kunnen. Voor als er een deel van de foto genomen wordt, welke uitvergroot dient te worden.

De lens is een zeer belangrijk onderdeel! Neem een goede lens. Het is lullig een foto in je geheugen te hebben van 20 megapixel, genomen door een 'Hero'-lens. (Prima jam overigens)

Een idee om eens naar te kijken bij de foto-boer, euh, dealer:
  • Kodak DX6440 met onder andere:
    - Schneider Kreuznach Variogon lens + 4.0 megapixel (2304 x 1728) = Kwaliteitsafdrukken tot 50x75cm
    - 4x optische zoom en 3,8x digitale zoom: 15x totale zoom
    - LCD scherm met auto-ori?ntatie, 2x en 4x zoom bekijken, 9 thumbnails tegelijk, zeer helder (zowel binnen als buiten)
    - video/audio opname+weergave
    - (en nog meer leuke toeters en bellen)
Deze camera heeft geen verwisselbare lensen, maar wel een hele goede. Het voordeel van een spiegelreflex body, is dat er een mogelijkheid is er verschillende lenzen op te zetten.

Enne, vergeet de accesoires niet, als je tot een bepaald budget wilt gaan (prijzen indicatief):
  • - Kodak DX6440 330
    - universele cardreader 55
    - 128Mb card 70
    - tasje 10
    - GP powerbank 2uur lader + accu's 60

Totaal: 525
Maar dan ben je wel helemaal klaar voor een hoop plezier. En met een toestel wat makkelijk mee te nemen is. En dat is met de grotere camera's nog wel eens een nadeel. Dat is echt voor de serieuze fotoamateur of professional.

Originally posted by BiG_G
Ik wil liever goede foto's die wat langer downen dan slechte foto's die kort downen.
Yep! Want die grote foto's kunnen met een Gimp- of Paintshop-achtig programma makkelijk verkleind worden om snel naar anderen te mailen. :) Meteen een soort copyright: de ander zal ze nooit zo mooi kunnen afdrukken als jijzelf!

Maar anders om: een postzegel is uitvergroten tot poster is niet mooi.

En ook niet mooi: een week lang met een grote spiegelreflex om je nek rondlopen, omdat de labrador in die tijd slechts 1x bereid is leuk voor je te poseren... :(

op www.aldi.de staat nu een mooie met 5.25 mega pixels.
met alles erop en eraan. voor..... 259euro(MET GARANTIE)
ik heb hem straks in de winkel gezien.
super klein,maar mooi.

wat vinden jullie ervan ,zal het een goed merk zijn?
heeft iemand hier al ervaring mee?
of is kopen bij de aldi dom!
vanaf maandag is die te koop.
volgens de site.

Aldi heeft geen slechte spullen. (Op de stoomstrijkijzer van vorig jaar na, maar dat ligt misschien aan mij. ;)) De computers en aanverwante artikelen hebben altijd een heel hoge prijs/kwaliteit verhouding. Wil je een digitaal toestel voor altijd leuk en handig onderweg? Dan is dit zeker de moeite waard. Ik zou het zeker aandurven als het bij mij in de buurt was.

Garantie betekent overigens meestal: Niet goed? Geld terug. Zonder problemen. Eventueel kan je in de handleiding lezen, als je dat liever hebt, hoe je voor reparatie in aanmerking zou kunnen komen.

Erg prettig: bij deze aanbieding zitten 128Mb flash, hoesje, etc. allemaal al bij. Vaak moet je dat los er nog bij kopen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan