je zal maar woonwagenbewoner zijn in nl

@Rolo:
Betrokkenen zijn zeker 30-40 personen. Degene die het spul in de gaten houden kunnen best 3-5 personen zijn maar je hebt mensen nodig die het spul oogsten, de grondstoffen aanschaft, de stroom aftapt (reeds voor 250000 euro is er illegaal afgetapt) enz enz enz
Nooit gedacht dat dit allemaal dezelfden kunnen zijn? Als je al die kwekerijen bij elkaar gaat tellen, ja dan kom je waarschijnlijk wel aan een totaal van 30-40 man. Per kwekerij zijn het echt maar 3-5 en meestal is het hetzelfde groepje wat knipt hoor. Een vast ploegje, meestal ook nog vrouwen en ook daar geeft het zich al apparatuur voor.

De feiten zijn dat volgens de politie ca. 80 personen op/in/naast de blokkade stonden en die stonden daar ter faveure van vinkenslag.
Behalve personen van vinkenslag waren er mensen van de familie Krijn bij.
Kijk, en hier maak je al een fout, je denkt al meteen dat wat de politie zegt ook meteen waar is.
Er stonden een hoop mensen op/in de blokkade, dat klopt.
Maar er stonden ontzettend veel omstanders te kijken, waaronder veel mensen uit de wijk van dat kruispunt, waaronder ook mijn vrouw, en die familie heet niet Krijn maar Krijnen, en die stonden dus ook gewoon te kijken.
Die waren net als de andere bewoners hier op het tumult af gekomen en eens gaan kijken wat er aan het gebeuren was. Maar alleen omdat het die familie was werden ze 's ochtends van het bed gelicht.
Ik weet niet over welke feiten je beschikt maar dat is wat er bij de politie en bij de pers bekend is.
Juist! En we weten allemaal hoe vaak er door politie en pers het nodige opgeblazen wordt.
Hoe ik aan mijn feiten kom? Eenvoudig, ik heb het hier van dichtbij meegemaakt, ik woon hier, mijn vrouw en schoonzus stonden er ook bij er was familie en vrienden bij. Lijkt me genoeg, nietwaar?

Daarnaast bagatelliseer ik niet. Ik ben het totaal niet eens met die blokkade, maar ik vind gewoon dat er overtrokken gereageerd is. Bij andere blokkades zie je dat ook niet gebeuren, dan wordt de schade verhaald, maar alleen omdat het hier kampbewoners betreft moet er maar gereageerd worden met een massale politie-aktie waarbij/van ook onschuldigen de dupe worden en dat is hetgene waar ik iets op tegen heb.

Dat geeft echter niet het recht om voor 250000 euro aan stroom af te tappen en de a2 tot 2 keer toe te blokkeren en controles tegen te werken.
Mee eens, maar ook daar ga je te zeer af op kranten en poltieverhalen. Er is 1x een blokkade geweest van 30 man toen Essent wilde controleren, meteen de daarop volgende keer is de eerste inval geweest met over 700 man politie, toen viel er niets meer te blokkeren dus da's gewoon onzin.
Overigens vindt ik het niet erg dat men maatregelen neemt tegen dat stroom aftappen, maar ik wil alleen maar zeggen dat het niets aparts is. 80% van de telers tapt illegaal stroom af, en dat zijn echt niet alleen kampbewoners, integendeel.
En die worden ook gepakt. Daar is niets mis mee. Maar er is dus maar 1x een controle tegengewerkt. Voorheen is er nooit een kip komen kijken.

Wel vind ik dat een aantal er op Vinkenslag een potje van maken.
Ben ik het mee eens, maar dat heb je overal en vooral waar een hechte gemeenschap is, bijv. Hell's Angels, geloofs-groeperingen alwaar gepreekt mag worden dat mensen varkens zijn etc. Waar je nu over spreekt zijn de bekende "rotte appels" die je dus overal hebt. Dat het op Vinkenslag gemakkelijker is omdat daar niemand durft te komen, oke, dat is het probleem van de gemeente en politie. Die moeten daar dan iets aan doen, dat proberen ze nu, niks mis mee.

Geen politiemacht en me nodig in Doetinchem om jaarlijks te kijken hoeveel hennepkwekerijen er weer bijgekomen zijn.
Geen blokkades van de A18 bijvoorbeeld.
Over die blokkades heb ik al uitspraken gedaan en vergelijken getrokken. Dat er geen politiemacht en ME nodig was wil niet zeggen dat er geen hennepkwekerijen zijn geweest en het is logisch dat op kleinere kampjes minder politie nodig is.
Maar als je de tv goed gevolgd hebt, dan zie je dat bij elke inval op een kampje een overmacht aan politie gebruikt wordt, de mensen hun wagen niet eens meer uit mogen komen, terwijl daar vaak totaal geen enkele aanleiding toe is, soms zelfs bij kampjes met 6 of 8 wagens erop, dat is toch te gek om los te lopen?
Bij een burger komen ze toch ook niet met de ME aan de deur om je te arresteren?

Je kunt het simpelweg niet tolereren dat groepen mensen zich ontrekken aan allerlei regels in Nederland. Of dat nu kampbewoners zijn of westafrikanen in Amsterdam ZO, antillianen in Den Helder Falgabuurt enz enz je mag het probleem wel benoemen.
Ben ik met je eens.

En ik redeneerde niet als oplossing dat bedrijven het ook doen, ik trok alleen een vergelijk om duidelijk te maken dat het echt niet iets aparts en vreselijks was wat op Vinkenslag gebeurd maar om duidelijk te maken dat het overal gebeurd.

Daaruit blijkt duidelijk dat er stelselmatig met de regels wordt gesold. Bij normale bedrijven is ook controle, dus waarom daar niet? En als normale bedrijven de regels schenden raken ze de vergunning kwijt, krijgen ze torenhoge boetes enz enz.
Er wordt op meerdere plaatsen gesold, ik kan je zo hier in de wijk een stuk of 5 huizen aanwijzen waar men na gepakt te zijn gewoon weer opnieuw begonnen is met telen.

Dat er controle moet zijn, regels en boetes, voor iedereen, ben ik meteen met je eens.
Dat er een afspraak is geweest met de fiscus over 3% belasting omdat de fiscus er niet durfde te komen vind ik ronduit belachelijk.

Het is logisch dat men zich nu tegen maatregelen verzet. Da's niet in alle gevallen terecht, maar dat is iets wat de gemeente en de fiscus over zichzelf afgeroepen hebben door het jaren en jarenlang toe te staan. Hier hadden ze al veel en veel eerder mee moeten beginnen.
En nu wordt een hele hoop heisa gemaakt over de bewoners van Vinkenslag terwijl het evenzogoed schuld is van gemeente en overheid dat ze het zo lang zo hebben laten lopen.
En dat is exact hetzelfde als bij de bouwfraude waar een hele hoop ophef over geweest is, terwijl dat ook al tientallen jaren zo gaat en ook dat heb ik van dichtbij meegemaakt.

Dus maatregelen is geen probleem, het werd ook eens tijd, maar dan wel overal.
Vind het trouwens nogal frappant dat je zo weinig meer hoort over maatregelen jegens de fiscus en de ambtenaren die met de beruchte 3% regeling voorgesteld hebben.
Het enige feit waar ik me aan stoor is dat als het kampbewoners betreft of andere "aparte" groeperingen, dat er een enorme ophef over gemaakt wordt, terwijl de meeste zaken overal gebeuren en je daar nauwelijks of maar weinig van hoort en ziet.

Maarja, da's de media... het schijnt zo te moeten.

Dus als ik het goed begrijp is het door het ANP, RTL Nieuws, De Limburger en andere dagbladen nogal overtrokken wat de blokkade betreft.

Maar wat die lui betreft die zulke belastingregels voorstellen:
meestal krijgt de klokkenluider de zak en de dader blijft lang buiten schot of de zaak wordt geseponeerd.

Sad but true....

Rolo

Nou ze hebben het wat overtrokken wat de arrestaties betrof. Er stonden wel een man of 60-80 van bewoners, dat is waar.
Maar het is niet zo dat die het ook allemaal eens waren met de rommel die gestort is geworden daar.

Dat men ze daarvoor aansprakelijk gaat stellen is niet meer dan normaal.
Wat ik niet reeel vind is dat ze de mensen nu willen berichten voor groepscriminaliteit.
Het is en blijft een protestactie die je zoveel ziet. Alleen hebben ze de verkeerde plaats en verkeerde manier er voor uitgezocht, dat ze de schade betalen moeten is niet meer dan normaal, maar mijns inziens moet het wel gezien worden als protestactie en niet als een criminele organisatie wat ze nu wel willen doen.

Een paar mensen die stonden te kijken, zijn al genoemd, zijn inmiddels ook weer los gelaten, maarja hebben dus wel fijn een aantal dagen kunnen zitten.

Je hoort zulke dingen wel vaker. Als zo'n demonstratie uit de hand loopt of dat ze een aantal mensen niet kunnen of durven inrekenen, en dan denk ik ook aan gezamenlijke vernielingen door 'supporters' of zwaar uitgaansgeweld dan gooien ze een balletje op van groepscriminaliteit.
Vaak als de advocaten met elkaar gaan babbelen wordt zo'n eis weer afgezwakt.

De politie is er toch bij geweest? Zijn er geen getuigen?

Er zal wel geen heterdaad zijn en dan moeten ze een half uur later uit gaan zoeken wie wat gedaan heeft.
Als de politie er al met een half uur is....................

Voor zulke zaken kun je weer beter gebruik maken van camera's.
Dat doen ze in uitgaanscentra en voetbalstadions ook al want anders wordt het wel heel moeilijk de daders te vinden.
Eventuele getuigen houden toch hun mond dicht in de meeste gevallen.

Maar wat de schade betreft: stel dat er een 10 man die rotzooi op de weg hebben gegooid, dan wordt het toch plukken van de kale kip als ze ieder 20.000 euro moeten lappen want dat is de claim die er al ligt van het bedrijfsleven.

Dit zal waarschijnlijk met een sisser aflopen en die inval in het kamp was het meeste wat de politie, me en gemeente er nog uit kon halen denk ik.
Voor de rest zal er weinig bewijs liggen wie wat gedaan heeft.
Dat moet voor die claims nl. ook hard worden gemaakt.

Rolo

In het NRC stond laatst nog een uitgebreid stuk over de situatie en geschiedenis met de woonwagenbewoners.

Korte conclusie: ze zijn jaren lang vertroeteld door de overheid die hun niet normaal behandelde maar alles oogluikend toestond. Nu is het tijd om de wet ook in de kampen te introduceren. Maar het is wel logisch dat de woonwagenbewoners zich hebben aangepast aan een overheid die hun het liefste afkocht zodat het probleem niet zichtbaar werd.

Het probleem van dit bepaalde kamp is gewoon dat het een mediahype is geworden en daardoor er weinig tot geen ruimte is om te onderhandelen. De burgemeester van Maastricht heeft zich in zo sterke harde bewoordingen uitgelaten, en heeft daarbij ontzettend veel sympathie gekregen in het hele land, elke millimeter dat hij water bij de wijn doet zal worden gezien als concessie tegen de kampers.

Dat hij in sommige gevallen, zeker niet in alle gevallen, kleine vrijstaatjes geworden zijn daar moet je het gewoon mee eens zijn als je het met een normale onafhankelijke bril bekijkt. En natuurlijk zijn er in die kleine vrijstaatjes een hele goede en normaal functionerende bewoners maar ze vallen in deze samenleving gewoon onder de negatieve noemer. Dat is overigens niet alleen met kampers zo. Hetzelfde geldt ook voor buitenlanders, bewoners van probleemwijken en ga zo maar door. En natuurlijk is het terecht in deze tijd van bezuiniging waarin het steeds moeilijker is om mensen met een bepaalde bevooroordeling het hand boven het hoofd te houden dat het publiek roept om actie hiertegen. Maar je moet dan ook gewoon eerlijk zijn dat het niet primair de schuld is van de kampers maar dat ook het "gedoog" en ik zie en durf even niets op een kamp beleid van de afgelopen jaren dit allemaal gecreeerd heeft.

Ik denk overigens dat de kampers in deze een verloren strijd voeren. Als eerste komen sommige woordvoerders van dit bepaalde kamp naar het publiek in de media zeer arrogant en verkeerd over. Ik ben op zich best wel kampgunstig gestemd om het zo maar te noemen. Ik heb er verre familie wonen en heb er best wel aardig wat mensen wonen uit mijn vrienden en kennissen kring. Maar zelfs ik kreeg echt kotsneigingen van de reacties welke ik hoorde tijdens het programma Barend en van Dorp. Elke vraag met niet met een antwoord maar met een tegenvraag terug beantwoord. EN het toppunt was toch wel de uitlating dat iedereen zou weten hoe je een energiemeter zou moeten manipuleren en dat de goede meneer dit dat zei daarna nog antwoorde op de vraag hoe moet dat dan het antwoord gaf dat weet ik niet want ik doe dat nooit. Met andere woorden ik doe dat wel.....

Daarnaast als men het beruchte artikel 140, lid van een criminele organisatie en wet die in de begin jaren 80 in het leven is geroepen om krakers aan te pakken in Amsterdam, erbij gaat halen betekend het dat het echt ernst is bij justitie. Het wordt nu alleen nog maar gebruikt in zwaardere criminaliteit en bij groepen waarmee men met de normale wet niet echt de hand op kan krijgen. Ik heb hem zelf eens van dichtbij mogen meemaken in de radiopiratenrij in de eind jaren 80 (gelukkig niet persoonlijk maar wel hele goede vrienden waarmee ik al jaren radio maakte) en ,moet zeggen wat daarvoor nog nooit gelukt was lukte toen binnen 10 dagen. Als men deze hele poespas erbij gaat halen (en dan praat je over inbeslagname van huizen, boten , auto's, geld, bankrekeningen, handelsvoorraden en ga zo maar door) dan ben je heel dicht bij het einde van de strijd.

Daarbij komt nog dat de burgemeester van Maastricht van de rijksoverheid 25 miljoen euro heeft gekregen om het kamp te verkleinen van 125 naar 80 wagens. Dus hij MOET wel, anders gaat deze subsidie niet door.....

Trouwens wat een enorm bedrag he, dat is 556.000 euro per wagen die moet verdwijnen!

Oh maar dat staat ook buiten kijf. De opsplitsing van het kamp is al een issue dat al jaaaaren speelt, zo is er een regel dat er al jarenlang geen nieuwe wagens meer op mochten, met uitzondering van kinderen die trouwden en dus uit de wagen van vader/moeder gingen en een eigen wagen kregen en dat ook nog maar bij uitzondering.

Leers is een burgemeester die doorzet, Houben en voorgangers waren daarentegen net zoals Satwatcher het beschrijft.
Ik denk ook dat het nu een verloren zaak voor hun is, de regering, publieke opinie en de wetgeving en geld staat nu achter de maatregelen en er is iemand die het ook door wil en kan zetten.

Probleem is inderdaad het gedoogbeleid jarenlang en net al Satwatcher zegt, protesteren ze hier tegen net als andere groepen dat zouden doen.
Ze hebben nu een goede onderhandelingspartner gevonden met Klompen Jan, die er misschien niet als een directeur uit ziet, maar wel heel redelijk is, en ook respect heeft bij de bewoners, ondanks dat hij uit een kamp in Heerlen komt.
Het is erg belangrijk om een goede gesprekspartner te hebben waar je ook afspraken mee kunt maken.
Dat men probeert de maatregelen zoveel mogelijk tegen te houden is logisch, maar het is onvermijdelijk dat het er uiteindelijk toch van komt.
Leers zelf zegt echter ook dat je de medewerking van de bewoners ook nodig hebt, en die krijg je niet als je maar blijft zeggen geen consessies te willen doen en maar met 400-700 man ME blijft opdraven, dat wekt alleen maar irritatie en woede.

V.w.b. Geusselt, daar zijn tv opnames en andere opnames van en politie genoeg geweest die de mensen kennen, ze hebben daar zelfs met de mensen gesproken, zonder dat het tot enigerlei geweld is gekomen.
Maar je moet wel iemand hebben die de situatie ook van twee kanten wil bekijken en hopelijk is de situatie nu zo dat een en ander toch tot een goed einde gebracht kan worden.
De sanering en splitsing van het kamp en verhuizing van de bedrijven naar de andere kant van de spoorweg zal toch nog wel in totaal een paar jaar in beslag nemen, maar met goed overleg is dat zeker wel mogelijk.

Er zijn ook best een aantal mensen te vinden die vanaf Vinkenslag naar een huis wil, of een ander kampje, maar een van de problemen was bijv. dat een gezin graag op een klein kampje bij elkaar wil staan, vrij logisch.
Een van de problemen was dat ze gezinnen uit elkaar aan het halen waren, dus dochter en zoon hier, moeder en vader weer op een ander kampje, een andere zoon weer ergens anders, dat stuit natuurlijk tegen de borst als je toch kleinere kampjes van 6-8 wagens aan het inrichten bent. Dat is dus een voorbeeld van waarover goed overleg nodig is en de dingen ook van twee kanten bekeken moeten worden.

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat maar ik denk dat beide standpunten nu duidelijk zijn en met het nieuwe overlegteam een goede zet gedaan is.

Even een andere insteek:

We hebben het elke keer over kampbewoner en woonwagenbewoner.
Is het niet zo dat deze kampen overblijfselen zijn van kampen van zigeuners uit het verleden, zoals de Roma bijv.

Uit het oogpunt van de integratiediscussie en gezien het feit dat er helemaal niet meer gekampeerd wordt of rondgetrokken zoals de zigeuners van destijds waarom niet een einde maken aan al zulk soort kampen in Nederland?

Ik zie nl. het niet als uit elkaar halen als broer x in Maastricht Oost woont en zn ouders in Maastricht Noord en zus z in Maastricht Zuid want dat is met de meeste families in Nederland het geval: ze wonen niet meer bij elkaar in huis of bij elkaar in de straat en vaak niet eens in dezelfde plaats.

En net zomin als wij voorkeur kunnen hebben waar we gaan wonen met de huurwoning kunnen zij ook niet uit gaan maken waar ze kunnen wonen.
Gelijke monnikken gelijke kappen toch?

Want het hebben van een kamp en het niet hebben van een vaste verblijfplaats uit het zigeunerconcept zijn eigenlijk geen argumenten meer voor.

Het begint nu meer te lijken op vast wonen op een recreatiepark terwijl er geen permanente bewoning mag plaats vinden aldaar.
Het is lekker wonen en je bent lekker op je zelf maar de gemiddelde Nederland wordt (voorbeeld Harderwijk) met grote dwangsommen van parken afgejaagd omdat ze er permanent wonen maar aan de andere kant tolereer je wel woonwagenkampen?

Beetje scheef lijkt dat.

Dus eigenlijk komt de vraag hierop neer:

Waarom kunnen kampbewoners/woonwagenbewoners niet in een gewoon huis wonen, in een gewone straat, wijk, plaats etc.
Of het nu huur of koopwoning is doet er niet toe.

Rolo

Originally posted by Rolo
Waarom kunnen kampbewoners/woonwagenbewoners niet in een gewoon huis wonen
Laten we dat eens aan de familie Bauer, of het Rosenberg Trio voorleggen. ;)

Echt woonwagens zijn het ook niet meer, het zijn vaak luxe vrijstaande huizen, die nogal dicht op elkaar gebouwd zijn.

Verschil zal wel zijn dat ze geen 600 euro per vierkante meter aan grondprijs betaald hebben voor hun "kavel" :)

Degenen met veel geld hebben wel van die dingen die je meer als villa's kunt betitelen dan als wagens, maar de meesten wonen toch nog in gewone wagens.
Je wilt overigens niet weten wat dat kost. De wagen wordt gehuurd van de gemeente met de grond erbij.
Toen ik pas met mijn huidige vrouw omging ben ik eens gaan informeren naar de prijzen maar daar sla je van achterover, voor zo'n wagen betaal je hetzelfde als een huis aan huur.
Prijzen van 750 a 850 gulden (excl. gas, water en licht) waren normale prijzen, kun je nagaan.
Indien je een eigen wagen koopt moet je de huur voor de grond nog aan de gemeente betalen en die prijzen zijn ook behoorlijk dus het is niet alles goud wat er blinkt.
Degenen die in autohandel hebben gedaan en sloperij hebben goud verdiend, maar dat is een minderheid van de kampbewoners.
En als je dan ziet wat voor een ruimte je in zo'n wagen hebt... nou ik zou er echt niet in willen wonen.
Er zijn overigens wel woonwagenbewoners die in huizen zijn gaan wonen en er nog steeds wonen, anderen hebben het geprobeerd en zijn terug naar de wagen en weer anderen willen het niet eens proberen.
Vergelijk het met ons, wij hebben al ons leven in een huis gewoond, stel je nu eens voor dat wij in een wagen moesten gaan wonen, denkelijk zou ook maar een kleine minderheid van ons daar aan kunnen wennen en er in kunnen leven.

Is het niet zo dat deze kampen overblijfselen zijn van kampen van zigeuners uit het verleden, zoals de Roma bijv.

In feite heb je 3 soorten woonwagenbewoners.
1.) De Roma/Sinti, dat zijn inderdaad overblijfselen van de vroegere zigeuners, die spreken ook nog hun eigen taal onderling, ook wel Manisch of Manish genoemd, ik weet niet precies hoe je dat schrijft. Deze verblijven over het algemeen ook op woonwagenkampjes, maar over het algemeen ook vaak bij elkaar. Ze trekken niet of nauwelijks meer rond. Vaak zie je wel net deze groepen bij die grote jaarlijkse zigeunerbijeenkomsten waar het overigens heel gezellig is.
2.) De reizigers. Dat waren/zijn woonwagenbewoners die wel rondgetrokken hebben in vroeger jaren, maar niet door heel Europa zoals de Roma/Sinti maar hoofdzakelijk in eigen land en Benelux. Deze stammen (als ik het goed herinner) af van de vroegere reizigers, zoals circusartiesten maar ook handelsreizigers zoals je ze in de middelleeuwen ook zag die in een wagen door het land trokken en hun waar verkochten aan de plaatsen waar ze langs kwamen.
3.) Kermismensen en circusartiesten. Eigenlijk zijn dit 2 aparte soorten volk, we kennen ze allemaal, en de meeste kermismensen wonen tegenwoordig ook in een huis, maar meestal niet als kermis is (zo van eind april tot half november ongeveer) waar velen nog altijd gewoon in een wagen nabij hun attractie wonen.

Dat zijn dus een beetje.

Ik zie nl. het niet als uit elkaar halen als broer x in Maastricht Oost woont en zn ouders in Maastricht Noord en zus z in Maastricht Zuid want dat is met de meeste families in Nederland het geval
Klopt, zo zie jij dat niet en als je niet met die wereld bekend bent ziet een ander dat ook niet zo.
Voor -ons- is het normaal dat zus in zuid woont en broer in noord of misschien zelfs wel in een andere stad.

Maar je hebt hier met een aparte cultuur te maken want in feite is het toch een aparte bevolkingsgroep met hun eigen cultuur terwijl het toch Nederlanders zijn.
Nu wonen ze wel bij elkaar, dat is ook altijd zo geweest. Voor -hun- is het dus wel het uit elkaar trekken van familie als je een verdeling gaat toepassen, zoals wij dat vanuit onze cultuur gewend zijn.
Daarmee wil ik dan niet zeggen dat je ze dus maar bij elkaar moet laten, maar iemand die met zoiets bezig is (zoals gemeente en overheid) dient daar wel terdege rekening mee te houden en indien mogelijk er zoveel mogelijk voor te zorgen dat net dit soort wensen redelijkerwijs ingevuld kunnen worden.
Je kunt niet met de botte bijl erdoor en dan stellen van "niks mee te maken, jij gaat daar en hij gaat hier". Stel je eens voor dat ons dat zou overkomen?
Hoe wij nu wonen, al eeuwenlang, en dan krijgen we opeens met de botte bijl te horen dat de gezinnen maar bij elkaar in straten moeten gaan wonen? Ik denk dat dan de bom barstte.
Nou dat is precies wat daar dus ook gebeurd is.:)

En dan hebben we het hier dus even over doodnormale zaken gehad, dus niet eens over illegale zaken, wiet, belasting of wat dan ook maar gewoon een stukje cultuur.

Het begint nu meer te lijken op vast wonen op een recreatiepark terwijl er geen permanente bewoning mag plaats vinden aldaar.
Dat zeggen mensen ook van gevangenissen, dat het tegenwoordig meer Hilton Hotels zijn.... totdat je er zelf eens geleefd hebt.
Dat is hier hetzelfde en er is nog altijd een verschil tussen een camping en een woonwagenkamp. En net vanwege het feit dat ze kampjes zo veel mogelijk willen doen verdwijnen, is permanente bewoning op een camping verboden, en proberen ze ook zoveel mogelijk woonwagenbewoners in huizen te krijgen, dat gebeurd echt we hoor, wat dat betreft is het echt wel gelijke kappen.
Maar je gaat moslims ook niet verplichten hun diensten maar in onze kerken te voeren want die gebouwen hebben we immers.... die mogen ook hun eigen gebedshuizen bouwen.
Wij hebben huizen, zij hebben wagens, je moet in feite eens een tijdje in die cultuur geleefd hebben, dan weet je waarover dat je spreekt en welke gevoelens dat daar zijn en dat het dus echt niet iets is van een permanent bewoonde camping.
Het is echt gewoon een aparte cultuur.

Originally posted by Rolo
Nou dat niet afdragen van belasting lag meer aan de inspecteur die zijn werk niet deed op Vinkenslag en ze jarenlang 3% belasting liet betalen in ruil voor gunsten.
Zie het volgende artikel:

>>In opspraak
Het woonwagenkamp Vinkenslag raakte in opspraak toen bleek dat de bewoners maar 3% belasting betaalden. Die afspraak hadden ze gemaakt met de belastinginspecteur.

Armani
Volgens de klokkenluider kreeg hij daar dingen voor terug: "De heer M. ging er namelijk vaak prat op dat hij en zijn echtgenote altijd de duurdere merken kleding, schoenen en modeaccessoires aanschaften. Met name de merken Gucci, Prada, Armani en Van Bommel spraken hem erg aan."

Toen hij stopte als belastinginspecteur op Vinkenslag, zou hij hebben gezegd: "Jullie hebben een sleutel welke past op mijn garagedeur. Dus ik verwacht op zijn minst binnen enkele tijd een leuke auto hierin van jullie te vinden." Volgens de klokkenluider reed de man korte tijd later in een dure BMW rond.

Onderzoek
De FIOD is deze week een intern onderzoek naar de belastingambtenaar van Vinkenslag begonnen. De melding van de klokkenluider kan ook politieke gevolgen hebben: D66 vraagt zich af of staatssecretaris Wijn van Financi?n de Tweede Kamer wel juist over de zaak heeft ingelicht. De partij eist uitleg.
Bron: RTL Nieuws 07-04-2003>>

Rolo

kijk naar mijn naam...................sinto
dus dat houd in.........
niet iedreen is et zelfde en dat moet gerespecteerd worden.
dat er bepaalde mensen zijn die zich niet aan de regels houdenzitten ook in het bugerleven.
dat ze daar op vinkenslag teelden moeten ze zelf weten.
er zijn genoeg mensen die jaloers zijn op hun.
dat ze 3% belasting moeten betalen(ben ik ook niet mee eens)
ik moet ook 37.6% betalen (en ben 24 jaar dakdekker geweest)

over het telen.
er zijn genoeg mensen die dat ook doen (voor de lasten en iets extra te hebben).
want we moeten eerlijk zijn.
sinds de EURO is gekomen is het voor sommige mensen niet meer haalbaar voor iets extra te doen of te kopen.
de dikkopen(bobo's hebben 40% meer loon gekregen,en die van de werkmensen en ww ers wao's ect zijn bevroren.).
ik kan zo nog wel door gaan,maar et help toch niet.

Hoe heet het ook al weer?

Wie het dichts bij het vuur zit die warmt zich het meest.

Math

Originally posted by Kerstkonijn
Laten we dat eens aan de familie Bauer, of het Rosenberg Trio voorleggen. ;)

Ja maar dat zijn Kampers op stand,zo noem je er ook geen 10 van op.

Originally posted by HENHIEPENKIE
Ja maar dat zijn Kampers op stand,zo noem je er ook geen 10 van op.
Kom op allemaal! Mooie uitdaging. We zijn al tot 4: 3x Rosenberg en 1x Frans Bauer. Nog 6 stuks. Wie maakt me los? :)

Duidelijke uitleg BT !

Het blijft zo te zien een dilemma.

Rolo

PS trage reactie maar ik zat in ZuidFrankrijk

P.S. Ik heb nog nooit mensen zo horen mauwen als een groep milieu-activisten het hele treinverkeer in NL ontregelden of wegen blokkeerden omdat er een transport met radioactief afval langs moest ofzo..... ik bedoel maar.

@BT,

Begrijp je reactie, maar bovenstaande reactie raakt kant noch wal/appels en peren vergelijken.
Vind het milieu wel wat belangrijker dan stelletje kampers, mar ja een ieder heeft recht op zijn mening.

Mvg,

Valerio3

Een stelletje kampers is wel je medebevolking, je kunt dus ook zeggen dat je het milieu belangrijker vind dan Nederlanders of medemensen. Want dat zeg je nu in feite.
En dan hou je er toch een aparte mening op na want ook ik vind het milieu heel erg belangrijk, maar niet belangrijker dan mijn medemens.
Maarja, die mening mag je zijn toegedaan.

Maar wat ik deed is zeker geen appels met peren vergelijken.
De vergelijking werd getrokken op basis van de protestvorm, niet waar het protest over ging.
De vorm was blokkade. En in die zin is het geen appels met peren vergelijken.

Maar oke, ieder mag zijn eigen mening hebben, daar heb je uiteraard gelijk in.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan