- Waarderingsscore
- 1.261
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
@Rolo:
Er stonden een hoop mensen op/in de blokkade, dat klopt.
Maar er stonden ontzettend veel omstanders te kijken, waaronder veel mensen uit de wijk van dat kruispunt, waaronder ook mijn vrouw, en die familie heet niet Krijn maar Krijnen, en die stonden dus ook gewoon te kijken.
Die waren net als de andere bewoners hier op het tumult af gekomen en eens gaan kijken wat er aan het gebeuren was. Maar alleen omdat het die familie was werden ze 's ochtends van het bed gelicht.
Hoe ik aan mijn feiten kom? Eenvoudig, ik heb het hier van dichtbij meegemaakt, ik woon hier, mijn vrouw en schoonzus stonden er ook bij er was familie en vrienden bij. Lijkt me genoeg, nietwaar?
Daarnaast bagatelliseer ik niet. Ik ben het totaal niet eens met die blokkade, maar ik vind gewoon dat er overtrokken gereageerd is. Bij andere blokkades zie je dat ook niet gebeuren, dan wordt de schade verhaald, maar alleen omdat het hier kampbewoners betreft moet er maar gereageerd worden met een massale politie-aktie waarbij/van ook onschuldigen de dupe worden en dat is hetgene waar ik iets op tegen heb.
Overigens vindt ik het niet erg dat men maatregelen neemt tegen dat stroom aftappen, maar ik wil alleen maar zeggen dat het niets aparts is. 80% van de telers tapt illegaal stroom af, en dat zijn echt niet alleen kampbewoners, integendeel.
En die worden ook gepakt. Daar is niets mis mee. Maar er is dus maar 1x een controle tegengewerkt. Voorheen is er nooit een kip komen kijken.
Maar als je de tv goed gevolgd hebt, dan zie je dat bij elke inval op een kampje een overmacht aan politie gebruikt wordt, de mensen hun wagen niet eens meer uit mogen komen, terwijl daar vaak totaal geen enkele aanleiding toe is, soms zelfs bij kampjes met 6 of 8 wagens erop, dat is toch te gek om los te lopen?
Bij een burger komen ze toch ook niet met de ME aan de deur om je te arresteren?
En ik redeneerde niet als oplossing dat bedrijven het ook doen, ik trok alleen een vergelijk om duidelijk te maken dat het echt niet iets aparts en vreselijks was wat op Vinkenslag gebeurd maar om duidelijk te maken dat het overal gebeurd.
Dat er controle moet zijn, regels en boetes, voor iedereen, ben ik meteen met je eens.
Dat er een afspraak is geweest met de fiscus over 3% belasting omdat de fiscus er niet durfde te komen vind ik ronduit belachelijk.
Het is logisch dat men zich nu tegen maatregelen verzet. Da's niet in alle gevallen terecht, maar dat is iets wat de gemeente en de fiscus over zichzelf afgeroepen hebben door het jaren en jarenlang toe te staan. Hier hadden ze al veel en veel eerder mee moeten beginnen.
En nu wordt een hele hoop heisa gemaakt over de bewoners van Vinkenslag terwijl het evenzogoed schuld is van gemeente en overheid dat ze het zo lang zo hebben laten lopen.
En dat is exact hetzelfde als bij de bouwfraude waar een hele hoop ophef over geweest is, terwijl dat ook al tientallen jaren zo gaat en ook dat heb ik van dichtbij meegemaakt.
Dus maatregelen is geen probleem, het werd ook eens tijd, maar dan wel overal.
Vind het trouwens nogal frappant dat je zo weinig meer hoort over maatregelen jegens de fiscus en de ambtenaren die met de beruchte 3% regeling voorgesteld hebben.
Het enige feit waar ik me aan stoor is dat als het kampbewoners betreft of andere "aparte" groeperingen, dat er een enorme ophef over gemaakt wordt, terwijl de meeste zaken overal gebeuren en je daar nauwelijks of maar weinig van hoort en ziet.
Maarja, da's de media... het schijnt zo te moeten.
Nooit gedacht dat dit allemaal dezelfden kunnen zijn? Als je al die kwekerijen bij elkaar gaat tellen, ja dan kom je waarschijnlijk wel aan een totaal van 30-40 man. Per kwekerij zijn het echt maar 3-5 en meestal is het hetzelfde groepje wat knipt hoor. Een vast ploegje, meestal ook nog vrouwen en ook daar geeft het zich al apparatuur voor.Betrokkenen zijn zeker 30-40 personen. Degene die het spul in de gaten houden kunnen best 3-5 personen zijn maar je hebt mensen nodig die het spul oogsten, de grondstoffen aanschaft, de stroom aftapt (reeds voor 250000 euro is er illegaal afgetapt) enz enz enz
Kijk, en hier maak je al een fout, je denkt al meteen dat wat de politie zegt ook meteen waar is.De feiten zijn dat volgens de politie ca. 80 personen op/in/naast de blokkade stonden en die stonden daar ter faveure van vinkenslag.
Behalve personen van vinkenslag waren er mensen van de familie Krijn bij.
Er stonden een hoop mensen op/in de blokkade, dat klopt.
Maar er stonden ontzettend veel omstanders te kijken, waaronder veel mensen uit de wijk van dat kruispunt, waaronder ook mijn vrouw, en die familie heet niet Krijn maar Krijnen, en die stonden dus ook gewoon te kijken.
Die waren net als de andere bewoners hier op het tumult af gekomen en eens gaan kijken wat er aan het gebeuren was. Maar alleen omdat het die familie was werden ze 's ochtends van het bed gelicht.
Juist! En we weten allemaal hoe vaak er door politie en pers het nodige opgeblazen wordt.Ik weet niet over welke feiten je beschikt maar dat is wat er bij de politie en bij de pers bekend is.
Hoe ik aan mijn feiten kom? Eenvoudig, ik heb het hier van dichtbij meegemaakt, ik woon hier, mijn vrouw en schoonzus stonden er ook bij er was familie en vrienden bij. Lijkt me genoeg, nietwaar?
Daarnaast bagatelliseer ik niet. Ik ben het totaal niet eens met die blokkade, maar ik vind gewoon dat er overtrokken gereageerd is. Bij andere blokkades zie je dat ook niet gebeuren, dan wordt de schade verhaald, maar alleen omdat het hier kampbewoners betreft moet er maar gereageerd worden met een massale politie-aktie waarbij/van ook onschuldigen de dupe worden en dat is hetgene waar ik iets op tegen heb.
Mee eens, maar ook daar ga je te zeer af op kranten en poltieverhalen. Er is 1x een blokkade geweest van 30 man toen Essent wilde controleren, meteen de daarop volgende keer is de eerste inval geweest met over 700 man politie, toen viel er niets meer te blokkeren dus da's gewoon onzin.Dat geeft echter niet het recht om voor 250000 euro aan stroom af te tappen en de a2 tot 2 keer toe te blokkeren en controles tegen te werken.
Overigens vindt ik het niet erg dat men maatregelen neemt tegen dat stroom aftappen, maar ik wil alleen maar zeggen dat het niets aparts is. 80% van de telers tapt illegaal stroom af, en dat zijn echt niet alleen kampbewoners, integendeel.
En die worden ook gepakt. Daar is niets mis mee. Maar er is dus maar 1x een controle tegengewerkt. Voorheen is er nooit een kip komen kijken.
Ben ik het mee eens, maar dat heb je overal en vooral waar een hechte gemeenschap is, bijv. Hell's Angels, geloofs-groeperingen alwaar gepreekt mag worden dat mensen varkens zijn etc. Waar je nu over spreekt zijn de bekende "rotte appels" die je dus overal hebt. Dat het op Vinkenslag gemakkelijker is omdat daar niemand durft te komen, oke, dat is het probleem van de gemeente en politie. Die moeten daar dan iets aan doen, dat proberen ze nu, niks mis mee.Wel vind ik dat een aantal er op Vinkenslag een potje van maken.
Over die blokkades heb ik al uitspraken gedaan en vergelijken getrokken. Dat er geen politiemacht en ME nodig was wil niet zeggen dat er geen hennepkwekerijen zijn geweest en het is logisch dat op kleinere kampjes minder politie nodig is.Geen politiemacht en me nodig in Doetinchem om jaarlijks te kijken hoeveel hennepkwekerijen er weer bijgekomen zijn.
Geen blokkades van de A18 bijvoorbeeld.
Maar als je de tv goed gevolgd hebt, dan zie je dat bij elke inval op een kampje een overmacht aan politie gebruikt wordt, de mensen hun wagen niet eens meer uit mogen komen, terwijl daar vaak totaal geen enkele aanleiding toe is, soms zelfs bij kampjes met 6 of 8 wagens erop, dat is toch te gek om los te lopen?
Bij een burger komen ze toch ook niet met de ME aan de deur om je te arresteren?
Ben ik met je eens.Je kunt het simpelweg niet tolereren dat groepen mensen zich ontrekken aan allerlei regels in Nederland. Of dat nu kampbewoners zijn of westafrikanen in Amsterdam ZO, antillianen in Den Helder Falgabuurt enz enz je mag het probleem wel benoemen.
En ik redeneerde niet als oplossing dat bedrijven het ook doen, ik trok alleen een vergelijk om duidelijk te maken dat het echt niet iets aparts en vreselijks was wat op Vinkenslag gebeurd maar om duidelijk te maken dat het overal gebeurd.
Er wordt op meerdere plaatsen gesold, ik kan je zo hier in de wijk een stuk of 5 huizen aanwijzen waar men na gepakt te zijn gewoon weer opnieuw begonnen is met telen.Daaruit blijkt duidelijk dat er stelselmatig met de regels wordt gesold. Bij normale bedrijven is ook controle, dus waarom daar niet? En als normale bedrijven de regels schenden raken ze de vergunning kwijt, krijgen ze torenhoge boetes enz enz.
Dat er controle moet zijn, regels en boetes, voor iedereen, ben ik meteen met je eens.
Dat er een afspraak is geweest met de fiscus over 3% belasting omdat de fiscus er niet durfde te komen vind ik ronduit belachelijk.
Het is logisch dat men zich nu tegen maatregelen verzet. Da's niet in alle gevallen terecht, maar dat is iets wat de gemeente en de fiscus over zichzelf afgeroepen hebben door het jaren en jarenlang toe te staan. Hier hadden ze al veel en veel eerder mee moeten beginnen.
En nu wordt een hele hoop heisa gemaakt over de bewoners van Vinkenslag terwijl het evenzogoed schuld is van gemeente en overheid dat ze het zo lang zo hebben laten lopen.
En dat is exact hetzelfde als bij de bouwfraude waar een hele hoop ophef over geweest is, terwijl dat ook al tientallen jaren zo gaat en ook dat heb ik van dichtbij meegemaakt.
Dus maatregelen is geen probleem, het werd ook eens tijd, maar dan wel overal.
Vind het trouwens nogal frappant dat je zo weinig meer hoort over maatregelen jegens de fiscus en de ambtenaren die met de beruchte 3% regeling voorgesteld hebben.
Het enige feit waar ik me aan stoor is dat als het kampbewoners betreft of andere "aparte" groeperingen, dat er een enorme ophef over gemaakt wordt, terwijl de meeste zaken overal gebeuren en je daar nauwelijks of maar weinig van hoort en ziet.
Maarja, da's de media... het schijnt zo te moeten.