Kabel en satelliet op zelfde ontvanger

D

Dishwasher

Hallo! Omdat ik nergens uitgebreide info over dit topic heb gevonden, doe ik hier een poging: Omdat ik zeer ontevreden ben over het CD-aanbod en de CD-service via de satelliet, onderzoek ik de alternatieven. In mijn regio biedt Ziggo het meest complete pakket. Ik zou per maand meer kwijt zijn aan Ziggo dan aan Canal, maar wel waard voor mijn geld krijgen.

Wat ik een groot nadeel van de kabel vind is dat er voor DVB-C-ontvangst een apart systeem (aparte ontvanger) nodig is en ik zeker niet van plan ben mijn schotel (vanwege het interessante FTA aanbod) te demonteren en dus twee systemen zou moeten gebruiken. Ik heb weleens gelezen dat het mogelijk is om met 1 ontvanger zowel DVB-S als DVB-C te ontvangen.

Mijn vraag is of iemand hier misschien meer over weet en of iemand hier zelf ervaring mee heeft.

Hoi Dishwasher en welkom op Satellite Fun.

Ervaring heb ik er niet mee maar wat jij vraagt bestaat inderdaad. Er zijn ontvangers waarbij je de tuner gedeeltes kunt uitwisselen of waar je zelfs twee verschillende er in kunt zetten.

Als je bijvoorbeeld de Dreambox 7025 neemt om maar een voorbeeld te noemen, dat is een twintuner. De tuners daarvan kun je uitwisselen. Zo kun je een van de beide sat-tuners vervangen door een kabeltuner. Als ik me niet vergis kosten die tuners los iets van 25 euro per stuk.

Ik heb al gehoord van iemand die zich op die wijze zijn 7025 heeft omgebouwd en aldus nog zowel van satelliet alsook van het kabelsignaal kan genieten.

Ik heb een DM8000 met daarin 1xS2 tuner op een draaibare schotel 1xS2 tuner op een vaste schotel op Astra 19,2 gr. en 2 kabeltuners voor de digitale kabel van Ziggo. Met PLI Jade3 en CCcam 2.1.1 werkt dit uitermate goed. De CanaDigitaal kaart zit in de onderste slot en de Ziggo kaart in de bovenste, dus geen CI nodig. De kabeltuners zijn (mede door de DM8000) geschikt voor HDTV. Dus Ned1,2,3HD en Eurosport HD in het standaard pakket geen probleem. Opnemen van de kabel op de HDD gaat goed. Alleen heeft Ziggo een beetje vreemde frequentie-indeling, waardoor je goed op moet letten bij het opnemen, Gelukkig geeft de DM8000 goed aan of het mogelijk is. De Kabeltuners kosten 49 euro per stuk.

Ik heb de kabel erbij genomen omdat ik denk dat CanalDigitaal het HD tijdperk, gezien de kosten, niet kan bijbenen. Ik denk maar aan het feit dat de RTL groep NL in het najaar met nog eens 4 HD kanalen gaat komen en SBS met zijn 3 kanalen zal zeker niet achterblijven.

Bedankt voor jullie reacties! Klinkt interessant. Omdat mijn vorige ontvanger niet goed om kon gaan met multi-lnb-ontvangst (ik heb een Wavefrontier met tot zover 6 lnb's) heb ik eerder dit jaar al een nieuwe ontvanger aangeschaft, namelijk een SAB explorer pvr. Zou deze ontvanger geschikt zijn om een kabeltuner in te plaatsen? Komt het kabelsignaal vervolgens via de (analoge) antenne-ingang naar binnen?

Als ik naar de specificatie van de SAB Explorer kijk, zie ik niet dat je een sattuner kan uitwisselen voor een kabeltuner. Om je tweede vraag te beantwoorden. De kabel uit aansluiting van Ziggo wordt rechtstreeks in de kabeltuner geprikt.

Er is nog een ontvanger die moeiteloos verschillende configuratie tegelijk kan verwerken, alleen ben ik bang dat de prijs veel mensen doet afschrikken, alhoewel ik ook lees dat mensen bereid zijn voor een DM8000 1000 euro voor een kale box neer te tellen zal men dat ook wel voor de ReelBox avantgarde overhebben, daar heb ik het namelijk over :)

De aanschafprijs is rond de 1000 euro maar met een harddisk en DVD brander aan boord, iets wat de DM8000 met zijn 1000 euro niet heeft ;)

Maximaal 8 tuner support maar een mix van verschillende tuners behoort ook tot de mogelijkheden.

Zo kan je bijvoorbeeld een twin DVB-S2 tuner combineren met DVB-T en DVB-S, op die manier kan je alleen al via de satelliet 10 opname's tegelijk maken, alleen moet je je afvragen wanneer je dat doet :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan