Hallo, ik zelf ben de trotse bezitter van een Chello Abo. En eerlijk gezegd bevalt me dit best. Let Op: Ik heb ook nog een COM21 Kabelmodem.
Up: meestal rond de 120 kbps
Down: meestal rond de 960 kbps (mits goeie server)
Natuurlijk zal zeker de down stream waarde afhankelijk zijn van het tijdstip waarop je een bestandje download en de samenhangende factoren.
Chello begrensd zijn modems standaard op 1,5 Mbps Down en 128 kbps up. Dit om grote bandbreedte slurpers tegen te gaan.
Feit dat jy nu opeens met een Motorola een downstream hebt van meer dan 800 Kbit/s geeft mij alleen een indicatie dat je waarschijnlijk op een VLAN zit waarop @Home nog maar weinig klanten heeft en je modem dus NIET begrensd is.
Het Motorola modem hoeft dus per definitie NIET sneller te zijn dan een ander modem. Als ik een COM21 kabelmodem NIET begrens en alleen op een VLAN zet met maximale toegestane bandbreedte haal ik ook gemakkelijk snelheden van 800 KBit/s.
Let wel op: Ik wil het hele gebeuren NIET afkraken, het is erg fijn voor je dat je deze snelheden kunt behalen maar verbaas jezelf niet dat de snelheden in de toekomst wel wat kunnen afnemen simpelweg doordat @Home zijn VLAN-tjes volgooit.
Voor de echte goeroe's: Kweet niet precies hoe het Motorola systeem inelkaar zit (kneem aan DOCSIS 1.0??) maar ging ff uit van het COM21 systeem. Wie hier nog een aanvulling op heeft: Ik hou me aanbevolen
Greetings HurryBird