Het melden hoeft wat mij betreft niet meer, maar het is misschien wel handig om verder te zoeken v.w.b. mensen die wat meer verstand van zaken hebben aangezien ik ook al eerder aangaf het vermoeden te hebben dat ergens een router niet lekker werkt.
heel vreemd hij bleef ergens onderweg steken.
Juist, misschien dus een router.
Misschien kunnen degenen met wat meer verstand van zaken hier verder helpen middels een tracert, voor degenen met minder verstand van zaken wil ik de procedure wel graag uitleggen.
Indien de verbinding weer eens niet werkt, doe dan eens het volgende:
Start->uitvoeren en type daarin CMD en klik op OK, dan krijg je een command prompt.
Type daarin het volgende commando:
tracert
www.duckfiles.org
Je krijgt dan een aantal gegevens te zien. Als het klopt dat het een router is, dan krijgt hij op een gegeven moment niks als time-outs, da's belangrijk.
Kopiëer en plak deze gegevens even hier in een posting.
Hoe doe je kopiëren en plakken vanuit die command prompt?
1.) Scroll zo dat je in elk geval de laatste hops in beeld hebt.
2.) In de linker bovenhoek van de statusbalk bovenaan heb je een kleine zwarte c:\ staan, klik daarop en kies dan "bewerken" en dan "markeren".
3.) Ga nu met de muis naar waar je wilt beginnen, klik daar op de linker muisknop
en houdt deze ingedrukt en selecteer het gewenste stuk tekst. Denk er aan om ver genoeg naar rechts te gaan met je muis zodat je ook alles hebt.
4.) Heb je het stuk gemarkeerd is het wit, dan laat je de muisknop los en klikt weer op dat c:\ tekentje, dan weer naar bewerken en dan selecteer je "kopiëren".
5.) Klik op het forum hier op "post reply" of gebruik gewoon het quickreply vakje, ga er in staan met je cursor en klik er met de rechtermuisknop op en kies dan plakken.
Nu staan de tracer gegevens in de post en hoef je alleen nog maar op het "post quickreply" knopje te klikken.
Mocht je heel erg bang zijn voor je gegevens (wat nergens voor nodig is) begin je met markeren bij de 2de of derde hop, dan staan je eigen gegevens er niet in.
Op die manier kunnen we beter zien waar precies de zaak blijft steken en bepalen of het een router verder weg is, of een router die wellicht eigendom is van de provider waar de Duck server gehost is.