• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

    redbull racing

kapers.

Hee, ik zie nu voor het eerst het wikipedia logo naast de door mij geplaatste link naar wikipedia.
Zit dat in de boardsoftware, of doet FireFox dat ?
 
Ja, da's brutaal kerel!
En je kent intussen mijn mening over wiki!

Overigens zijn die persdiensten de nationale persdienst van hun land.
In Nederland is dat ANP die ook een website hebben, anp.nl.
Maar heel bekend zijn uiteraard de Amerikaanse REUTERS, AP en UPI.
En hier in Europa de Duitse DPA, Franse AFP en Italiaanse ANSA.
Maar zo heeft bijna elk land zijn nationale persdienst.
En de meeste hebben hun website, met het landen achtervoegsel.
Leuk om eens te bekijken.
Op die persdiensten kun je je aboneren.
Vroeger hadden veel ook een telexdienst via cable of draadloos.
Ik neem aan dat het nu anders gaat.

Grtz.
 
Nou is REUTERS eigenlijk een Engels bedrijf, hoewel Reuters zelf weer een Duitser was.
Ik zag op REUTERS dot com dat de headquaters in New York waren, vandaar!
Ze hebben ook nog een Engelse uk.reuters.com website.
Maar het is een geweldig grote internationaal opererende news agency.
Met vestigingen over de hele wereld.
Op hun dot com site kun je veel bekijken, en veel video filmpjes zien.
Heel interessant.

Wat de kapers betreft schijnen wat landen wakker te zijn geworden, met hun marine.
De Spaanse en Russische marine hebben wat kapers gepakt.
Dus het lijkt langzaam wat de goede kant op te gaan.

Grtz.
 
Nou ja, de goede kant?

De Duitse regering heeft een op het laatste moment een aktie afgelast.
Van het GSG-9 (sonder-commando) ter bestorming van een gekaapt Duits schip.
De inzet van de 200 mann Spezialeinheit zou te veel risico hebben gehad voor de gijzelaars.
En werd dus afgeblazen.

Een Portugees marine schip heeft een kaping verhinderd van een Noors schip.
En 19 kapers gevangen genomen met een boel wapens en explosieven.
Maar moest ze daarna weer laten gaan.
Omdat ze geen autorisatie voor iets anders hadden.
Kijk, op die manier schiet het ook niet erg op vind ik!

Grtz.
 
Kijk dit zijn pas echte piraten.die durven.

Piraten vergissen zich in doelwit

***************************************
` De Franse marine heeft voor de kust
van Somali? voor de derde keer in een
maand piraten opgepakt.De piraten waren
van plan het fregat aan te vallen,in de
veronderstelling dat het schip een
koopvaardijschip was.

Het fregat verlegde z'n koers,waardoor
de piraten tegen de zon in moesten
kijken en hun vergissing niet merkten.
Toen de boten vlakbij waren,konden de
opvarenden eenvoudig worden opgepakt.

Het Franse marineschip Nivose doet mee
aan de EU-missie tegen piraterij.Op dit
moment hebben piraten nog 17 schepen in
handen en gijzelen ze ongeveer 300
bemanningsleden.

Grtz/..
 
Het was een tijdje stil rond de kapingen.
Wel werd er nog een Nederlands schip gekaapt, maar de pers was stil.
Het bleek dat ze het hadden afgekocht bij de kapers, vandaar!

Nu werd er eindelijk geroepen dat Nederlandse schepen beschermd moesten worden.
Eventueel door Nederlandse mariniers.
De tweede kamer was bijna door de bocht, maar gaf op het laatste moment op!!
Want Middelkoop van defensie was en bleef ertegen.
Het zou te gevaarlijk zijn, en een geweldsspiraal uitlokken.
Maar misschien is hij bang dat een beschadigde kaper een proces tegen hem gaat beginnen.

Hoe dan ook, het is toch laf om onze mensen/schepen bescherming te ontzeggen!
Het zijn toch kapers die onze schepen aanvallen.
En onze mariniers zijn toch geen watjes, maar getrained in wapens en alle andere dingen.
Nee, hij wilde eerst eens kijken wat andere landen doen en hoe het uitpakt.
Schepen die te langzaam waren moesten maar wachten tot er misschien een Nederlands schip was.
Oftewel, die hebben gewoon pech dat ze te langzaam zijn.
Het zijn toch allemaal wel erg kromme redeneringen die hij gebruikt.
Nederlandse mensen/schepen zijn blijkbaar niet zo erg veel waard.

Grtz.
 
Elk normaal weldenkend mens zal vinden dat de minister onze medeburgers moet beschermen.
Maar waarom gebeurt dat onterecht dan niet?
Welnu, het is big business geworden die kapingen!

De personen die de kapingen uitvoeren zijn maar het voetvolk, die het vuile werk opknappen.
Daar gaan de miljoenen echt niet naartoe.
Die gaan naar een paar grote (kapers) leiders, die op de wal blijven.
En die hebben toegang tot digitale en andere info-kanalen, en weten precies wanneer er wat voorbij komt.
Zo kunnen ze selektief uitkiezen wat ze gaan pakken.

Vervolgens zijn er de onderhandelaars, die verdacht goed de diverse kanalen kennen.
En iedere kapers leider weten te bereiken.
Ondanks het feit dat het een organisatorische chaos in Somalie zou zijn.
Voor hun levert het ook weer poen op.

Wordt er uitbetaald, dan komen de verzekeringen om de hoek kijken.
Dat kan de casco verzekering van het schip zijn of een andere.
De grootste is uiteraard de Engelse Lloyd's in London.
Die zullen wel het nodige aan de verzekeringen verdienen.

Worden er kaper door marines opgepakt, dan worden ze steevast naar Kenia afgevoerd.
Daarmee hebben de Europese landen afgesproken dat ze daar berecht worden.
In ruil hiervoor krijgt het land veel ontwikkelingshulpgeld (ja hoor!).
Natuurlijk is dat land ook door en door corrupt.

Het is dus big business, maar dat vertellen de landen niet zo graag openlijk.
Maar vooral dat ze er echt totaal machteloos bij zijn.

Grtz.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan