Kijk vandaag eens in je Router...

Eindelijk vandaag geeft m'n router 2048 download aan
ISP (Tiscali via KPN)

Al met al heb ik eigenlijk nog steeds geen antwoord gehad: hoe kan ik in mijn router zien wat mijn snelheid nu is.

Heb dus een Sitecom router die naast mijn pc staat en ik kan bereiken via een ip nummer op het net.

Staat van alles maar nergens iets over de snelheid,, die trouwens nog steeds hetzelfde is.

Mordax:

Download: 172 kb/s

Speedtest:

Download: 179 kb/s

Zou ook wel eens willen weten of deze Sitecom router of bv Zonealarm snelheid tegen kunnen houden.

En hoe je dat kan zien of veranderen.

je kan aan of in je router niet de snelheid zien of aflezen, de router verdeeld alleen...

Zone alarm of een ander soort firewall moet als het goed is geen snelheid tegen houden...

Wat voor modem had jij???

Probeer het eesn zonder router en kijk dan wat je snelheid is...

Sorry heeeft allemaal wat lang geduurd maar vandaag mijn router van sitecom er tussen uit gehaald en shit,, de snelheid is bijna verdubbeld,, dus nu is de vraag,, wat is een goede router en heb je die echt nodig,, eigenlijk wel want wil mijn oude pc ook connecten met het internet.

Enkele goede routers: Netgear, Zyxel en Draytek.

LevelOne en Sitecom oa is toch wat de onderkant van de markt.

LinkSys zit er tussenin.

Bij een ADSL aansluiting van Mxstream is de Alcatel 501 ook een goede keus (om de multipc router vragen).

Rolo

En E-tech is ook goed, althans die van mij doet het erg goed.

Sitecom blijkt nogal eens problemen te gaan kweken, vooral als ze wat ouder zijn dan een jaar.
Was me voorspeld, kennis van me pas ook een nieuwe kunnen kopen (heeft zich een 3com gekocht) omdat de sitecom regelmatig de verbinding wenste te verliezen, effe uit en aanzetten was de verbinding er wel weer, maarja, dan kun je wel aan de gang blijven, om de paar dagen was het 't zelfden.
Idem bij een andere kennis met een Sitecom.

Een derde kennis heeft er tot nu toe geen problemen mee, maarja dat kan dus voorkomen aan de onderkant van de markt.

Ehhhhh

Upstream Speed: 1024kbps
Downstream Speed: 4858 kbps

De Routers van E-Tech en die van Trust en van Q-Tec zijn de zelfde en hebben een conexant chipset en naa een firmware update doen het een stuk beter.
Helaas werken ze niet altijd even goed op de netwerken van BBNED en op BABYXL

De Linksys word na firmware update plots een Sisco Router
waar uitblijkt dat er best wel een grote fabrikant achter zit

gr,

TH? W?ZZ@??

ik heb bij speedtest.nl 461.1kbyte/sec (download) en upload 58.3kbyte/sec bij mordax.nl heb ik 588kbyte/sec (download) en upload 116kbyte/sec maar ja dit is via chello he he

Ga deze week effe kijken hoe ik de firmware kan updaten want zag op de sitecom site dat dat ook mogelijk is,, weet wel dat dat online kan maar dan werd mij om een login en pass gevraagd.
Nu heb ik van iemand anders begrepen dat dat meestal in het boekje staat want het is een algemene login.

Dus misschien helpt dat wel ,, ken het altijd proberen.

Met router heb ik bij speedtest net 190 download en zonder de router kom ik aan bijna 460 dus dat scheelt wel wat he.

pas op met draytec

die gebruiken een 0900 nummer om je te helpen met evt vragen
en je krijgt er geen lieve dames met een zachte stem aan de telefoon
maar een onozelaar die er zit om te verdienen

edimax is er een met een helpdesk zonder extra kosten

Originally posted by Rolo
Enkele goede routers: Netgear, Zyxel en Draytek.

LevelOne en Sitecom oa is toch wat de onderkant van de markt.

LinkSys zit er tussenin.

Bij een ADSL aansluiting van Mxstream is de Alcatel 501 ook een goede keus (om de multipc router vragen).

Rolo

Ik heb hier ook mxstream en heb eens gekeken op de kpn site
Is dit een goede router,, denk dat jij deze bedoeld met 501,,dit is de 510 .

ADSL Modempakket Multi-pc PSTN 4.2 (4p)

Thomson Alcatel Speed Touch 510 4-port router

adapter en kabel voor het aansluiten van ??n PC
veiligheidsinstructies
CD-rom met installatie-wizard
Nederlandstalige handleiding

? 109,00
incl. BTW

Zoja dan ga ik hem denk ik van de week halen,, komt een lang weekend aan om alles weer aan te sluiten,, maar is volgens mij in een paar minuten gebeurd.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 367.9 KByte/sec
(=2943 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 24.4 KByte/sec
(=195 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 485.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 30.0 ms

Dus kabel van @home blijft nu inderdaad achter bij adsl,zeker wat de prijs betreft......bijna 50euro

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 419.7 KByte/sec
(=3358 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 64.0 KByte/sec
(=512 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 772.0 Conn/min

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Apr 7 2004 om 12:56:28 UTC+0200)

Download : 423.0 KByte/sec
Upload : 230.2 KByte/sec
Connection : 619.0 Conn/min

Grtz

Alfa One

Nou heb nog eens contact opgenomen met Sitecom Support,, na veel proberen kreeg ik een andere meneer aan de telefoon en die vroeg gelijk welke router heb je,, ik zeg nou de zwarte ,, zegt die oh das een oude V1 versie en waarschijnlijk kan die de snelheid niet meer aan en moet u de nieuwere v3 versie kopen.

Nou vandaag dus maar eens bij informatique langs geweest en deze nieuwere Sitecom gehaald en wat denk je,, download snelheid is nu zoals het hoord,, geen 200 kb/sec meer maar:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 25 2004 om 15:47:13 UTC+0200)

Download : 461.4 KByte/sec
Upload : 52.8 KByte/sec

Ook hier nog eens geprobeerd:

http://speedtest.cistron.nl/bandwidthmeter/meter.php

Your current bandwidth reading is:

3.98 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 442.61 KB/sec. from our servers.

Dus alles is nu eindelijk opgelosd en kan weer films downloaden op mijn max. speed :)

topic closed hehehe

alle down en upstreams gaan de komende weken/maanden weer omhoog, zowel bij kpn als bij @home en casema.....

KPN is vanmiddag ophoog gegaan.

Van 2MBit nu naar 2,2 MBit

Proficiat!
Hmz.. even tellen, dat is 0,2mbit omhoog gegegaan, dat is dan 200kbit/8=25kbyte, da's toch weer aardig meegenomen.:)

Wat een kniesoor ben jij Tiger. Vroeger met een 33.1 modempje was je blij als je die snelheid bereikte en nu je het voor niets erbij krijgt zit je te klagen :)

Huh? Klagen? Ik ben niet aan het klagen, ik was even aan het uittellen of je er werkelijk iets aan had, en de conclusie was dus van wel. 20kbyte is toch echt mooi meegenomen op die lagere snelheden.:)
Maar ik hoef er zelf niet happy mee te zijn, ik heb geen kpn.:biggrin:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Terug
Bovenaan Onderaan