@Pikkie: Tja ik weet het niet hoor. Dat is wel het spreekwoord maar uit eigen ervaring kan ik ook putten dat dit spreekwoord echt niet altijd op gaat.
Zeker de de US is zoiets maar de vraag. Vaak is het wel zo, maar als het om grote bekenden gaat is er vaak ook niets van waar maar zijn het pogingen om ze behoorlijke hoeveelheden geld te kunnen afzetten.
Het zou kunnen want het was een apart figuur, maar voor hetzelfde geld is er niets van waar.
Een traan zal ik er ook niet om laten, zo nauw ligt ie me niet aan het hart, maar hij was wel de spil van een omwenteling binnen de popmuziek. En ik was benieuwd wat hij nu nog zou gaan bieden.
Uit oogpunt van history en wat hij in de popmuziek teweeg heeft gebracht, zeker in onze tijd, vind ik het wel jammer dat hij dood is, mede gezien de eigenlijk jonge leeftijd.
Big Henk zei:
maar waarom kunnen die cd nu ineens wel verkocht worden en voorheen niet.
Heel kort door de bocht... omdat hij nu dood is en voorheen niet. Dat is nu eenmaal zo. Als bepaalde figuren sterven dan willen mensen opeens nog vlug zien een aandenken te kopen, voordat het uit de markt is of niet meer interessant. Iets wat overigens niet snel zal gebeuren.
Maar telkens toch krijg je dan zo'n run op dat soort dingen. Dat is niet alleen met cd's, kijk maar eens met schilders, zo gauw er eentje sterft worden de schilderijen opeens een stuk meer waard.
Kennis van me kocht ooit een schilderij van een schilder, was nogal duur vond hij voor 1500 gulden, maar het was wel mooi.
De schilder was niet zo heel erg bekend, een klein beetje. Toevallig op het eind van diezelfde week stierf die schilder, de week er op kreeg hij al een bod van 3500 gulden voor datzelfde schilderij en toen was dus nog niet eens een week voorbij.
Een paar maanden later heeft ie het geloof ik voor 9.500 verkocht. Zo zie je maar weer....
Toen Elvis stierf was er ook een run op alles wat Elvis was etc. etc. Dat is "normaal", alhoewel het in feite toch vreemd is.