KPN experia-box en poortforwarding? ( Thomson 780 WL)

probeer eens inteloggen via je browser met ip 10.0.0.138
gebruiker user wachtwoord user

Ik moet nog even gaan kijken naar de modem, maar hopelijk staat er de juiste info tussen hier, alvast bedankt.

wachtwoord van kpn is bij mij admin
gr frans

Ik ben bezig met mijn modem ivm poort forwarding. Tot het scherm als hieronder ben ik gekomen. Bij any kan ik kiezen uit udp en tcp. Dat zal denk ik udp worden?? Wat moet ik nu doen kan iemand me svp helpen? Ik heb namelijk geen idee wat ik moet invullen en waar. Tevens weet ik niet welke poorten het beste zijn te openen ivm andere programma's.

screenshot modem/router: http://www.picpower.net/viewer.php?file=g5qp97ptymjnirrq0264.jpg

Het scherm er voor heb ik ook een keuze Gbox alleen weet ik dan niet welke poorten dan open gaan.

Voor Gbox is het UDP inderdaad humptydumpty.

De EB is maar een onding en poortforwarden is erg omslachtig in dat flut apparaat.

Black Tiger;199407 zei:
De EB is maar een onding en poortforwarden is erg omslachtig in dat flut apparaat.

Ach Black Tiger, was het alleen maar het poortforwarden. Valt regelmatig uit, reset is ook regelmatig nodig en soms doet kpn het voor mij. Dat is prettig want dan staan de oude instellingen er weer. De naam wordt dan weer Speedtouch.......... met het orginele wachtwoord. Welke dan weer binnen 5 min te kraken is? Intresse, stuur een IM. De rest moet je dan ook weer instellen en de logs zijn dan ook verdwenen van voor de reset. Handig want als je dan toch hebt ingebroken en gaat weg geef je het modem een reset en al je sporen zijn weg. Maar goed, wat moet ik daar nou invullen ->

Protocol UDP
Poortbereik ? naar ?
Omzetten naar ... ?
Triggerprotocol UDP
Triggerpoort ?

Bedankt!

stuur een IM.
Wat is een IM? We hebben hier wel PM (private message) ook wel PB genoemd (persoonlijk bericht). Waar staat die afkorting IM voor?

Overigens bedankt voor het aanbod, wil wel eens kijken wat dat voor tooltje is om dat wachtwoord te kraken. Een stukje alternatieve firmware misschien? Want die heb ik wel eens gezien.

Ik ga er voor het gemak even van uit dat je gbox wilt gaan gebruiken en het daarvoor bedoeld is. En dat je een D lijn hebt voor gebruik met poort 7777

Protocol UDP
Poortbereik 7777 naar 7778 (als je poort 7777 gebruikt, is afhankelijk van je D lijn)
Omzetten naar 7777
Triggerprotocol Any
Triggerpoort leeg laten

Als je dat gedaan hebt moet je dan nog die andere regel gebruiken van "een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen.
En daar komt dan koppeling naar het interne ip adres van je Dreambox.

Black Tiger;199447 zei:
Wat is een IM? We hebben hier wel PM (private message) ook wel PB genoemd (persoonlijk bericht). Waar staat die afkorting IM voor?

Dank je wel voor je hulp ik heb je een IM (interne mail) gezonden betreffende de EB.

Achja... Interne mail.. ik kon me echt niets bedenken met IM... Maar je hebt gelijk. Die was ik tot nu toe nog niet tegen gekomen.;)

Bedankt voor de pm en ben benieuwd of het nu gaat lukken met de portforward.

Hoe kan ik dat controleren?
Ik heb deze sites geprobeerd: http://www.canyouseeme.org/ en http://whatsmyip.org/ports/

Krijg bij beiden een "Connection timed out" of een "Port Timed-out" op de bewuste poort.
Maar die krijg ik ook op poort 80 en die moet toch open staan voor internet verkeer.
En nu ik er over nadenk wordt het moeilijk controleren via mijn pc omdat de forward naar de dream gaat ontvangt mijn pc niets. Iemand een oplossing?

Volgens mij is het gelukt! Ik had zojuist beeld. Alleen heb ik nu weer geen beeld. Maw volgens mij is portforward gelukt maar de DM500s (Pli met gbox 2.1) heeft weer kuren.

Als je beeld had dan is het gelukt. Je zou eens kunnen proberen op grc.com maar dan moet gbox wel goed draaien en geen kuren vertonen.

Maar die krijg ik ook op poort 80 en die moet toch open staan voor internet verkeer.
Neen dat zie je verkeerd. Want jouw internet verkeer is verkeer van binnen naar buiten. Dat wordt dus van binnen geinitieerd en mag dan ook terugkomen. Zie het als een vraag en antwoord.
Jij stelt een site een vraag en omdat jij die vraag stelt (de website oproept) mag die site antwoorden (jou de pagina laten zien).
Dat noemen ze stated-related verkeer.

Ik schrijf het even wat eenvoudiger omdat er ook mensen meelezen, die het dan eenvoudiger kunnen begrijpen.

Poorten forwarden (doorsturen) is uitsluitend van toepassing als er van buitenaf (dus van het internet) een verbinding opgezet wordt (geinitieerd) naar binnen toe. Dus naar jouw pc of dreambox bijv.

Poorten naar buiten toe open zetten is normaal nooit nodig. De enige uitzondering hierop is als men een hardware of software firewall heeft draaien, die ook het uitgaande verkeer controleert en blokkeert.

Ik heb nu het voorbeeld genomen van poort 7777. Als je in de D lijn 2x dezelfde poort hebt staan dan is dat goed.
Heb je er 2 verschillende in staan kan het ook zijn dat je de andere poort moet forwarden.
Normaliter is het als volgt:
Code:
D: { pietje.dyndns.org { 7777 8888 { ABCDE123 { A5 A5 }}}}
Hierbij zou je poort 7777 dus moeten forwarden naar je Dreambox, want 8888 is hier jouw interne poort en 7777 die wat de peer gebruikt.

Zou het andersom staan dus:
Code:
D: { pietje.dyndns.org { 8888 7777 { ABCDE123 { A5 A5 }}}}
Dan zou je poort 8888 moeten forwarden naar je Dreambox.

Draai je een firewall die uitgaand verkeer tegen houdt c.q. controleert, dan zou je poort 8888 in voorbeeld 1 of poort 7777 in voorbeeld 2 ook uitgaand moeten openen.
Normaliter is dat niet van toepassing.

Heb je dit:
Code:
D: { pietje.dyndns.org { 7777 7777 { ABCDE123 { A5 A5 }}}}
Dan forward je ook 7777. Indien noodzakelijk bij een uitgaande firewall ook 7777.

Bedankt voor je uitvoerige uitleg!

Groet,
HD

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan