• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

KPN

Dan is de opbouw van je netwerk heel belangrijk.
Simpelste is geen hubs te gebruiken maar (liefst gigabit) switches maar dat hoeft niemand jou te vertellen want wist je allang.
Als je dan echt niet meer uit je netwerk kunt halen dan 50 Mb, dan nog maak je een grote winst met glasvezel internet snelheden.
Bij het voorbeeld van hangslot gaat het namelijk om relatief veel apparaten die door zijn minstens 4 koppige gezin redelijk intensief word gebruikt.
Ook al is dan de opbouw van je interne netwerk een bottleneck, het internet biedt genoeg bandbreedte om de gebruikers allemaal royaal en gelijktijdig te voorzien.
Dan is het alleen een kwestie van niet teveel switches.
Zo zou je kunnen gaan voor een (weliswaar kostbare) 24 voudige switch nabij de router, waarop dan weer elk apparaat direct is aangesloten.
Je kunt ook evenveel switches gebruiken als je router LAN aansluitingen rijk is.
Verbind je switches met elkaar door, dan is die verbinding weer een bottleneck.

Ik heb ook glasvezel in huis in eerste instantie haalde ik de snelheid niet terwijl ik een redelijk goede router had een fritzbox gooi maar van de brug die dingen.
Tot aan de duurste slechts 150Mb down en max 69 up dat ging het dus niet worden.

Ik ben nu terug bij Linksys de E4200 en ja nu is het 200 down en 200 up en draadloos 100 /100 de zwakste schakel is nu het netwerk kaartje in de laptop.

terwijl ik een redelijk goede router had een fritzbox
Welk type? Want alleen de nieuwste types zoals 7340 en 7390 zijn gigabit routers.
En van deze twee weet ik ook dat ze de nieuwste firmware moeten hebben omdat ze anders de snelheid niet aan kunnen.

Ja ik had de 7390 en ook na de update niet de volledige snelheid toen kwam ik aan 100 up dus nogsteeds geen 200.

Terwijl de linksys hier totaal geen problemen mee heeft.
Ik mocht even testen met de 500MB lijn en toen kwam die tot 450MB up en Down.
En die kwam tot stand met een laptop met SSD schijf de gewone laptop ook met gigabit lan kwam niet hoger als 285 down en up niet verder als 236

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan