Opgelost Lamdasonde stuk?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.374
Waarderingsscore
675
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Gisteren ging bij mijn auto ineens het lampje branden van het motormanagement, dus meteen even naar de garage gereden.

Men heeft de auto uitgelezen, en daar uit bleek dat het de lamdasonde is, ze hebben hem gereset,
en ik kon hier schijnbaar gewoon mee doorrijden.
De auto is trouwens een Opel Zafira 2.2 automaat, wel wat ouder, 2007. Maar doet voor de rest zijn werk nog goed.

Dus vandaag het geplande dagje Zeeland gedaan, ondanks de regen.
Na ongeveer 60 kilometer rijden ging het lampje weer branden, dus bij thuiskomst contact opgenomen met de garage om dit te laten repareren, want ik hou niet van lampjes die niet uitgaan.

Hopelijk is er voor de rest nog geen schade aan de motor. :(
 
Sensor vervangen?? 99% dat dit het euvel is.
 
Daar ga ik ook van uit @Dr.Z, en de garage ook.

Ik rijdt niet veel, maar wat ik wel gelezen heb, dat is dat de mengverhouding van de brandstof
niet goed meer kan zijn.

Of zit zo'n ding er in vanwege het millieu?
 
Dat zit er met name in vanwege het milieu, maar het motor management kan wel ontregeld raken en daarmee kan dan ook uiteindelijk (ergste geval) de honingraat van je katalysator stuk gaan.
Motor kan meer gaan gebruiken. Toch beter te vervangen, als je dat niet zelf kunt dan laten doen, als beun de haas het niet kan dan de garage, maar dat kan een leuke cent kosten.
Vervanging duurt ongeveer een uurtje en je weet wat een monteur kost per uur neem ik aan en da's dan exclusief de sonde. Prijs daarvan is afhankelijk van het merk/type auto.
 
Vervanging duurt volgens mij geen uur, maar dat weet ik binnenkort.

Ik ga dit combineren met de onderhoudsbeurt die hij eigenlijk begin september zou krijgen,hij moet dan toch op de brug, en ook moet dan mijn pechhulp verlengt worden.

Misschien nog 2 nieuwe banden, dus het zal weer een pittige rekening worden, maar daar heb ik waarschijnlijk geen andere auto voor.

APK is al in mei gedaan.
 
Vervanging duurt volgens mij geen uur, maar dat weet ik binnenkort.
Gemiddeld een uur dus ik zou daar toch maar rekening mee houden.

Wel handig inderdaad om te combineren met de onderhoudsbeurt als die toch binnenkort is. September is maar een maandje dus dan kan dat wel tegelijk. Zal niet zo druk zijn in de garage nu lijkt me omdat het vakantie is.

Banden hoeven niet duur te zijn, dat is waar je zelf voor kiest. Ik heb merkloze all-seasons er op liggen die kosten 65 euro per band.
 
Het is in de garage waar ik al bijna 40 jaar kom voor onderhoud momenteel erg druk.

Het is een paar jaar geleden van eigenaar gewisseld, de oude is met pensioen gegaan.
Ik kan pas 22 augustus terecht daar voor die sonde.

Maar ik weet niet of ik daar nog naar toe blijf gaan, wat voorheen een goede en nette zaak was,
is nu een complete bende, alles staat buiten vol met ouwe rommel en schadeauto's,
puur voor de handel, ze kopen bijna alles in Duitsland.

In de showroom daar staan mooie auto's maar met prijzen die voor de gewone werkman niet te betalen zijn. :unsure:
 
@freggel1
Ken het gevoel
Bij ons auto afkeuren op 1 fusee kogel maar geen tijd hebben om dit te maken.
Dealer in Duitsland verzet alles om te helpen en voor het zelfde geld als dat we het zelf moesten doen( zat anders om in elkaar als een standaard middenklasse.. heb ik weer)
Mischien komt het in ons geval omdat meneer in nl geen onderhoud aan onze auto,s hoeft te doen?
Trike weigeren voor apk terwijl dit verplicht gesteld is?
Maar goed vind maar eens een goede monteur met papieren tegenwoordig.
Uitlezen en afkraken kunnen ze allemaal alleen als het er op aan komt dan is het ineens zo druk...
 
Gisteren geprobeerd bij een andere garage of hun eerder tijd hadden. Maar daar was het nog erger!

Een maand wachten. :cry2::unsure:
 
België in een optie?
Iedereen met een goed stuk gereedschap en een beetje wd40 kan een lamda sonde vervangen.
 
De lamdasonde is vandaag vervangen, en de auto heeft meteen zijn onderhoudsbeurt gehad.

Maar de grapjassen hebben de auto ook apk gekeurd, terwijl dit in mei al gebeurd was.
Vorig jaar deden ze dat ook, pfffttt.

Ik zei gisteren nog toen ik hem naar de garage bracht, hij is al gekeurd.
De kosten zijn gelukkig niet voor mij. :rolleyes2:

Nou nog de rekening afwachten.
 
Dat weet ik nog niet, ik moet de rekening nog krijgen.

Ik zet de auto voor zoiets altijd de dag van te voren daar weg,
en haal hem de volgende dag pas op.
 
Maar de grapjassen hebben de auto ook apk gekeurd, terwijl dit in mei al gebeurd was.
Vorig jaar deden ze dat ook, pfffttt.
kunnen ze niet zeggen dat de auto niet goed gecontroleerd is lol
De lamdasonde is vandaag vervangen, en de auto heeft meteen zijn onderhoudsbeurt gehad.
mooi,
lampje uit?
of lampje er uit... zoals ze bij mij deden
 
Lampje zit er nog, en is ook uit, maar het vervangen van die sonde heeft €173,- gekost.
 
Valt me mee
Sonde zit afhankelijk welk typ voor zafira ergens tussen de €40 en €115
Dus met uren er bij vind ik het een redelijke prijs
 
En dan inderdaad een uurtje werkloon erbij als ik het zo zie.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan