Dat is niet voor de lol maar om de gebruiker erop te wijzen wat er naast het medicijn kan voorkomen. Dit kun je naast je neerleggen en "het zal wel'
Dat was ook niet de strekking van mijn verhaal. Sorry als ik die indruk gewekt heb.
Natuurlijk is het belangrijk om te weten welke bijwerkingen er mogelijk zijn. Maar ik ken te veel mensen die het bijwerkingen lijstje gaan lezen en dan een medicijn niet meer in durven te nemen. Vandaar dat ik schreef dat je er veelal niet al zwaar over moet denken, omdat in de meeste gevallen men niet eens last krijgt van die bijwerkingen. Of nauwelijks.
Sterker nog, tegenwoordig staat er in de handleiding ook vaker specifiek gemeld welke bijwerkingen vaker en weinig voor komen dus dat geeft een veel beter beeld dan de wijze waarop ze het vroeger deden.
En als het alleen misselijkheid is, dan liever enige tijd misselijk dan nog jaren roken, toch? Het is een ander verhaal als je er depressief van wordt, maar dat gebeurt relatief zelden. Je moet dan wel weten dat dit een bijwerking kan zijn natuurlijk.
Mijn bedoeling was om aan te geven dat ook voor pleisters die bijwerkingen bekend waren en men niet alleen op basis van die bijwerkingen moet besluiten om het niet te proberen te stoppen met roken. Vermits men maar wel rekening houdt met die bijwerkingen en evt. dan tijdig stopt indien nodig.
Daar was ik niet duidelijk genoeg over en als ik het zo terug lees komt mijn antwoord inderdaad wat lichtzinnig over. Dat was niet mijn intentie.
Dus hopelijk verduidelijkt deze uitleg een en ander.
Uiteraard blijft het uiteindelijk altijd de keuze van diegene wat er over denkt, of diegene er wel of niet mee wenst te beginnen. Maar dat lijkt me logisch.
Anyway, ik was te onduidelijk en wekte daarmee een lichtzinnige indruk, mea culpa.