Ik heb als reactie op mijn vraag aan Radio-Nostalgia een vergelijkbaar antwoord gekregen als Marie.
Beste meneer Digicomm,
Op de eerste plaats excuses dat u even op antwoord moest wachten wegens drukke werkzaamheden.
Het doet mij natuurlijk deugd dat u al lange tijd een tevreden luisteraar bent van Radio Nostalgia. En ja, ik ben natuurlijk net als u teleurgesteld dat het niet meer zo is als het was. Het feit wil dat Radionomy, de host van Radio Nostalgia, de radiostreams financiert vanuit reclame-inkomsten. Dat fenomeen was van meet af aan al het geval in de Verenigde Staten en in Frankrijk.
Twee maal per uur is er een reclameblok van twee minuten. In alle andere landen van de wereld is dan een zgn. filler van exact 2 minuten te horen die ik zelf op de server heb gezet.
Zoals u heeft geconstateerd is Radionomy een experiment van een half jaar begonnen met reclameblokken in Duitsland (en volgens mijn bronnen ook in Nederland, hoewel ik het zelf nog niet heb gehoord). Ik vind dit uiteraard enorm vervelend voor u maar tegelijkertijd kunt u zich voorstellen dat ik er niets aan kan doen, daar ik voor de radiostream, de techniek en distributie, afhankelijk ben van Radionomy.
Ik hoop dan ook dat het niet betekend dat u afscheid van Radio Nostalgia zult nemen en dat er toch een zekere gewenning zal plaatsvinden aan de blokken. Ik heb al vernomen dat het volumeverschil (overheersende reclames) zal worden aangepast.
Ik hoop dat ik u hiermee naar tevredenheid heb geantwoord. Ik wens u al het best.
Met vriendelijke groet,
Jan Hovers
www.radionostalgia.nl
Helaas, het zal niet veranderen. Het experiment is bij voorbaat geslaagd. Ik verwacht alleen dat in de loop der tijd het reclameblok steeds een beetje langer wordt. Alles wordt om zeep geholpen door toegevoegde reclameboodschappen, of het nu internetapplicaties, radio, Tv of wat dan ook is.
Een vorm van gewenning zal er niet ontstaan. Ik heb zo een hekel aan reclame gekregen, door de overvloed van reclame, dat ik gelijk afhaak bij de start van reclame zowel op radio als TV.
Dat het volume aangepast zal worden van de reclames is ook nog maar af te wachten. Nu schrik ik me te pletter als er een reclameblok komt. Ik weet niet hoe snel ik het uit moet zetten. Het volumeverschil is erg groot. Ik weet niet of het inmiddels bijgesteld is want ik luister nu alleen nog naar zenders welke niet via Radionomy gaan.