[Linux lockup problemen] Mandrake op mn laptop

Hallo,

Om je root wachtwoord opnieuw te kunnen zetten, moet je starten vanaf --> boot: met linuxsingle.

boot: linux single

Hiermee kom je als root in single user mode (geen netwerk, etc..)

Dan doe je passwd en zet je je wachtwoord opnieuw en onthou deze :)

Ik heb tevens getracht te simuleren door op mijn systeem je grafische kaart uit te kiezen, XFdrake kwam met de melding of ik Xfree versie 3 of 4 wou gebruiken.

Ik denk dat jij versie 3 het beste kan gebruiken, dat is mijn ervaring met S3 kaarten.

Wanner dat nog niet werkt, kun je altijd nog handmatig xf86config opstarten en je config bestand opnieuw aanmaken naar aanleiding van de vragen die je krijgt, wanneer de tekst doorschiet, kun je met SHIFT + Page UP of Page Down scrollen.

Een reboot hoef je niet te doen om te testen, gewoon even init 3 (netwerk zonder X) en daarna naar init 5 (netwerk met X).

Dit natuurlijk allemaal als root.

Originally posted by xAndyx
Xfree configgen lukt me niet echt, als ik probeer X -configure krijg ik het bericht dat X server al loopt.

Start ik op in fail safe en probeer ik het via root dan accepteerd hij mn root wachtwoord niet..

Ik heb deze patch geprobeerd: http://209.167.114.38/support/TECHSUPPORT/Tsbs/all/TSB000818/portege/7220cte.htm

En de eerder genoemde patch. Maar wat ik uit de tekst begrijp moet Xfree opnieuw ingesteld worden na de patch..

man Xfree86

Ik dacht dat voor Xfree nl een ander config commando was.

Hmmm, da's vreemd, hier werkt het nog steeds.

xf86config (deze is text) en xf86cfg (deze is grafisch).

@Dorpsgek: laat het meneer maar weg.:)
Thanks, misschien dat ik het toch nog eens ga proberen dan, ik deed vanaf Mandrake 8 de updates via de GUI en dan kreeg je altijd een verneukte kernel na de update en de oude was pleite dus dat werd dan opnieuw installeren.
Misschien dat het door de GUI kwam dan, wie weet, in elk geval zijn we weer een stukje wijzer!

Hmmmm, ik doe het ook gewoon via de gui (rpmdrake), gaat gewoon goed.

Ja, als je rpm -Uvh bestand doet, dan heb je grote kans dat je oude kernel weg is.

de U is voor upgrade, maar dat wist je al....

Yep, maar ik had ook al aangegeven dat ik het via de GUI deed en dat was in Mandrake 8.0 en is verschillende malen dus -niet- goed gegaan.

Maar als jij zegt dat het goed gaat, dan zullen ze het inmiddels in Mandrake 9 (of welke versie zitten we nu?) wel verbetert hebben, in Mandrake 8 was het ronduit bagger.
En dat lag echt niet aan mijn systeem of de instellingen of wat dan ook, it was a mandrake failure.

Mandrake is relatief wat jonger en heeft wat minder programmeurs tot zijn beschikking.
Ik denk dat daar het feit zit dat mandrake wat vaker van dergelijke faileurs geeft.

G

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan