- Lid sinds
- 8 feb 2001
- Berichten
- 35.332
- Waarderingsscore
- 1.219
- Punten
- 113
- Leeftijd
- 61
- Locatie
- State Penitentiary
Beetje late reactie, maar toch...
Het blijft een vage materie, overigens was het een bepaald type Ubee's waarbij het hielp om die 's nachts te resetten, de Cisco's (3925) hadden soms weer andere kuren. Ik heb die 3925 al sinds 't begin en nergens problemen mee.
Dat bridge en router mode maakt weinig verschil, zeker niet als je er eigen apparatuur achter hebt hangen want dan ben je daar veelal afhankelijk van. Dus of je nu 1 poort gebruikt van de Ziggo modem in bridge mode of 1 poort terwijl de modem in router mode staat doet het hem ook niet.
Men mag ook niet te veel verwachten qua deskundigheid van de helpdesk, zeker niet op 't gebied van netwerk, want in de meeste gevallen heb je te maken met ingehuurde helpdeskbedrijven met uitzendkrachten die er werken zoals 24-help.
Dat gezegd hebbende kan het aan te raden zijn ook eens voedingen na te kijken, met name van routers en switches, of er wel de juiste aan hangen en met name ook voldoende (milli)ampere kunnen leveren.
Ik heb hier in 't verleden een tijdje een vaag probleem gehad waarbij opeens de snelheid in elkaar kukelde en andere momenten het weer perfect ging.
Uiteindelijk bleek het euvel te liggen aan een nieuwe switch die ik gekregen had van een van m'n beste vrienden, waarbij hij dacht de juiste voeding erbij geleverd te hebben.
Toevalllig had ik een exact dezelfde switch en bij vergelijking klopte er veel, zag er exact hetzelfde uit, stekkertje paste precies, beiden 12v maar van de gekregen switch bleek de voeding slechts 600 mAh aan te kunnen, terwijl dat dus het dubbele moest zijn zo bleek uit wat er op de voeding van de eigen switch stond.
Als het dan wat drukker werd op het netwerk, kon die gekregen voeding niet meer genoeg leveren en ging die switch deels onderuit waardoor de snelheid in elkaar kukelde.
En dat viel dan toch niet meteen op want alle lampjes knipperden mooi.
Zoiets ontdek je dan inderdaad alleen door dingen apart aan te sluiten, kan ook een versleten utp kabeltje zijn, er is veel mogelijk. Hetgeen het dan ook weer extra moeilijk maakt om een oorzaak te zoeken van dit soort wisselende problemen, zeker voor de mensen die op helpdesken werken en veelal leek zijn op dit gebied.
Het blijft een vage materie, overigens was het een bepaald type Ubee's waarbij het hielp om die 's nachts te resetten, de Cisco's (3925) hadden soms weer andere kuren. Ik heb die 3925 al sinds 't begin en nergens problemen mee.
Dat bridge en router mode maakt weinig verschil, zeker niet als je er eigen apparatuur achter hebt hangen want dan ben je daar veelal afhankelijk van. Dus of je nu 1 poort gebruikt van de Ziggo modem in bridge mode of 1 poort terwijl de modem in router mode staat doet het hem ook niet.
Men mag ook niet te veel verwachten qua deskundigheid van de helpdesk, zeker niet op 't gebied van netwerk, want in de meeste gevallen heb je te maken met ingehuurde helpdeskbedrijven met uitzendkrachten die er werken zoals 24-help.
Dat gezegd hebbende kan het aan te raden zijn ook eens voedingen na te kijken, met name van routers en switches, of er wel de juiste aan hangen en met name ook voldoende (milli)ampere kunnen leveren.
Ik heb hier in 't verleden een tijdje een vaag probleem gehad waarbij opeens de snelheid in elkaar kukelde en andere momenten het weer perfect ging.
Uiteindelijk bleek het euvel te liggen aan een nieuwe switch die ik gekregen had van een van m'n beste vrienden, waarbij hij dacht de juiste voeding erbij geleverd te hebben.
Toevalllig had ik een exact dezelfde switch en bij vergelijking klopte er veel, zag er exact hetzelfde uit, stekkertje paste precies, beiden 12v maar van de gekregen switch bleek de voeding slechts 600 mAh aan te kunnen, terwijl dat dus het dubbele moest zijn zo bleek uit wat er op de voeding van de eigen switch stond.
Als het dan wat drukker werd op het netwerk, kon die gekregen voeding niet meer genoeg leveren en ging die switch deels onderuit waardoor de snelheid in elkaar kukelde.
En dat viel dan toch niet meteen op want alle lampjes knipperden mooi.
Zoiets ontdek je dan inderdaad alleen door dingen apart aan te sluiten, kan ook een versleten utp kabeltje zijn, er is veel mogelijk. Hetgeen het dan ook weer extra moeilijk maakt om een oorzaak te zoeken van dit soort wisselende problemen, zeker voor de mensen die op helpdesken werken en veelal leek zijn op dit gebied.