Makita frees 18v

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.751
Waarderingsscore
341
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
De frees is heel weinig gebruikt en nu al stuk. Het is een borstel lose motor op gelijk spanning.
Een K*T klus om de frees te de en te monteren.
Het veld kan je nog doormeten maar de electronica zit ingegoten.
En die is stuk en bijna net zo duur als de frees zelf zonder accu en oplader.
Heb er toen ongeveer 300 euro voor betaald met een kist hulpstukken.Wat moet ik nu doen.
Heeft iemand ook dezelfde ervaring met makita?
 
Heeft iemand ook dezelfde ervaring met makita?
Ja
Daarom dat gele
Gaat ook wel eens wat stuk maar das of eigen schuld of draaiuren gehad.
Welk typ heb je?
 
Zelf heb ik een aantal apparaten van Makita, maar tot nu toe nog nergens problemen mee gehad.
 
Sat-ed ik heb de DRT50Z.
De walt bedoel je.
Iedereen rade mij toen makita aan.
Omdat mijn zoon festool had.
Alles van makita past op festool.

Peer ik heb bijna alles van makita.
Maar toch al met een aantal apparaten even langs een makita servicepunt geweest.
Toen nog garantie.
 
Maar toch al met een aantal apparaten even langs een makita servicepunt geweest.
Gebruik jij jouw spullen dan wel op de juiste wijze? Een apparaat kan altijd een fabricagefout bevatten, maar bij normaal gebruik gaat een Makita toch wel een behoorlijke tijd mee.
Zet jij jouw frees gelijk volledig in het materiaal of hanteer jij netjes de voorgeschreven (freesdiepte per keer maximaal de helft van de frees diameter)?

Heb jij ook de DRT50Z?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb dezelfde.
En ik gebruik hem naar voor schrift.
Wordt niet over belast.
 
Een K*T klus om de frees te de en te monteren.
Monteren:
- vergrendeling indrukken
- met de bijgeleverde sleutel het freesje vastdraaien. Vast = vast, niet geforceerd doordraaien.

Demonteren gaat ook weer door de vergrendeling in te drukken en met de bijgeleverde sleutel losdraaien. Nu gebruik ik zelf freesjes met een 8mm schacht. Het apparaat is ook geschikt voor 6mm met de bijgeleverde spantang.

Druk jij wel eerst de elektronische ontgrendeling in voordat je het apparaat in schakel? In de geblokkeerde staat zal het namelijk niet reageren op de aan/uit knop.
 
Ik bedoelde de frees uitelkaar halen en niet het gebruik als gereedschap.
 
Print kost 144
 
Past de print niet van uit ome ali?
Die vind ik voor net geen 60
 
Er zit geen zichtbare print in.
Alles is ingegoten.
Voor dat geld 144 heb je ook een nieuwe body
 
Hoe lang heb jij die frees @janblues? Na registratie heb je vaak 3 jaar garantie bij Makita.
 
Ik heb het niet geregistreerd maar het is te oud.
Het was in mei 2021 denk ik.
Ik baalde waar ik het heb gekocht.
Op de site stond dat ze makita dealer waren
dat bleek niet te kloppen.
Ik had daar 7 machines gekocht met nog wat hulpstukken ruim 2000 euro.
Makita had toen een aanbieding met gratis batterijen. Die heb ik niet gehad. Toen ik daar naar vroeg zeiden ze geen dealer te zijn.
 
Als ze geen officiële dealer waren dan vermoed ik dat het om grijze import is gegaan. Zelf heb ik via Makita zelf (met het spaarpunten systeem) meerdere accu's gekregen.
 
Ook al koop ik niet bij een dealer kan ik online aanmelden voor 5 jaar garantie en extra accu mits dit in de actie zat.
Jongste van dat merk wat ik heb is ondertussen de garantie af omdat het ouder is dan die 5 jaar.
Ben 1x vreemd gegaan met een trek zaag omdat de 15cm ruimte niet paste in de zagen van mijn geel merk dus das een donker groene geworden.
 
Ook al koop ik niet bij een dealer kan ik online aanmelden
Maar dan moet het wel via Makita Nederland zijn geïmporteerd. Indien het vanuit een ander land is geïmporteerd (grijze import) dan zal het serienummer niet worden geaccepteerd tijdens de registratie.
 
Heb het niet over Makita.
 
Ik had over jouw "geel" merk heen gelezen. DeWalt dus (als ik goed heb opgelet).
Zelf heb ik ook meerdere kleuren in mijn collectie, waar ook dat geel in voor komt :sneaky:
Daarnaast ook nog 2 tinten rood, 2 tinten blauw, 2 tinten groen en groen/grijs. Zo blijft het een beetje kleurrijk :biggrin2:
 
Meeste is de walt idd
Bevalt me al jaren goed
Een accu klopboor vervangen na 20 jaar omdat er nieuwe technieken kwamen ( borstel loos) en ding wat ruimte kreeg.
Verder 1x een bandschuurder moeten vervangen omdat ik over de kabel heen ging vast tussen de rol en het anker geen koeling meer kreeg en vast sloeg.
Werk er veel mee ne ben niet bang om net over de grens te gaan.
Maar blijft gaan dus ik ben tevree
 
  • Leuk
Waarderingen: Peer



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan