Mediaplayer aansturen vanaf website.

Ik was inderdaad even bezig met het scriptje
werkt prima alleen start het niet geheel automatisch als je op play klikt werkt het prima.

Zo zie je maar weer samen komen we er wel ik ben daar heel eerlijk in ik weet ook niet alles

Zoals ik het nu werkende heb staat het op http://www.duckstad-fm.nl

Hij zegt "gereed" maar ik hoor niks. Misschien staat ie nu uit?

Wat betreft dat automatisch starten, ik zag deze setting:
<param name="autoStart" value="-1">

Misschien moet die value op 1 gezet worden i.p.v. -1 om hem automatisch aan het playen te krijgen?

Ja snacht's gaat dat herrie ding uit ik hoor die pc dan als ik op bed lig de ventilators moeten vervangen worden dat ding staat in de kamer naast me slaap kamer

Ik heb de autoStart al op 1 staan haalde nog niks uit nu moet er op de play toets geklikt woren dan komt de verbinding wel.

Ja dat is allemaal heel erg leuk maar die werken via een server die betaald moet worden.

Hobby's zijn leuk maar dat gaat me toch te ver daar moet Duckstad FM toch nog wat voor groeien ;-)

Het domein duckstad-fm.nl vind ik zelf voorlopig wel voldoende

Maar zodra het mega bekend word en de vormen van een Commerciele omroep aan gaat nemen zal daar nog is overgedacht worden.

Voorlopig blijf ik met een raadsel zitten waarom de handel niet gaat spelen zodra radio gekozen wordt

Originally posted by The Wizzard
Voorlopig blijf ik met een raadsel zitten waarom de handel niet gaat spelen zodra radio gekozen wordt

Als je de:
<param name="enableErrorDialogs" value="-1">
zo zet, krijg je de eerste keer onderstaande melding, als je die wegdrukt en daarna op play werkt het wel....., ik weet ook nog niet waarom?

0xC00D1198: Cannot connect to the server
Windows Media Player cannot connect to the server hosting the content you want to play. You may encounter this error message for one of the following reasons:

The name of the server hosting the content is not valid. If you typed a Uniform Resource Locator (URL) address in the Open URL dialog box, ensure that the file name is spelled correctly and the path to the file is correct, and then try again. If you clicked a link on a Web page, the link may not be valid.
The server is busy and is not accepting new connections. Try to connect to the server at a later time.
The proxy server settings for Windows Media Player are not configured properly. Verify that your proxy server settings are correct.
To verify your proxy server settings
On the Tools menu, click Options, click the Network tab, and then verify your settings in the Streaming proxy settings area.
Note

If you do not know what your proxy server settings should be, on the Network tab, select a protocol, click Configure, and then select Autodetect proxy settings or Use proxy settings of the Web browser (available for HTTP protocol only).
Error ID = 0xC00D1198, Condition ID = 0x00000000

Ja! gevonden, de url klopt niet, je moet die xtensie.asf weglaten, dus zo:
<param name="URL" value="http://84.245.0.101:1124/wma128">

Ik vind de site erg mooi (weet alleen nog niet welke ik mooier vind de eerste vond ik n.l. ook erg mooi).

Als je bij mij op het www knopje druk dan hoor je als de server aan staat, je raad het al duckstad FM.

Te gek en met leuke muziek.

Nr.10

Het gaat de goede kant op maar we zijn er nog niet.:)
Indien ik http://84.245.0.101:1124/wma128 gewoon invoer in de browser, krijg ik nog steeds te zien van "pagina niet gevonden".

En daar zit dus ons "knopjesprobleem" want onder een knopje kan ik wel dus een url verwijziging zetten, maar als die vervolgens een "pagina niet gevonden" geeft, heeft niemand iets aan het knopje.

Is hier geen html scriptje voor? Ik kan me namelijk hierinneren dat ik ooit eens wat midi muziek onder mijn webpagina's heb gezet. Dat ging op deze manier:

<embed src="sounds/muziekje.mid" hidden="true" align="baseline" border="0" width="10" height="10" autostart="true" loop="1">

Zou dus leuk zijn als het mogelijk was op een soortgelijke manier de mediaplayer te kunnen opstarten middels een knopje.

Als je bij mijn op het www knopje druk krijg je (bij mijn tenminste) gelijk de mediaplayer. Kan het aan de versie van de mediaplayer liggen? Bij mijn gaat hij gelijk de buffer vol downloaden en daarna afspelen.

Nr.10

Kan ook aan je provider liggen.
Allereerst als ik op jouw www knopje druk, krijg ik een lege pagina te zien, mediaplayer start ook niet, althans niet zichtbaar, de muziek is wel te horen dus dat gaat allemaal goed.

Maar ik zie geen knopje. En daar zit het probleem.
Geef je de link gewoon in IE in start er hier niets en komt de bekende "kan pagina niet vinden" weer tevoorschijn.
Probeer het maar eens. :)

Dus tja, hoe moet ik dat knopje dan maken? Of wat ik ook zou kunnen doen is het knopje naar www.duckstad-fm.nl laten verwijzen, maar het is mooier als gewoon mediaplayer zou starten.

Wat gebeurd er als jij bij mijn op het knopje www drukt?
Krijg je dan ook gelijk geluid? of werkt het bij jou hetzelfde als bij BT

Originally posted by hangslot
Ja! gevonden, de url klopt niet, je moet die xtensie.asf weglaten, dus zo:
<param name="URL" value="http://84.245.0.101:1124/wma128">

Klopte helemaal nu start ie gelijk zodra je naar radio gaat ik had het halve internet al afgezocht en het was een simpel iets.

Bedankt voor het advies samen komen we er wel

Originally posted by Nummer10
Wat gebeurd er als jij bij mijn op het knopje www drukt?
Krijg je dan ook gelijk geluid? of werkt het bij jou hetzelfde als bij BT

Nixs, maar dat komt omdat ik het script alweer verandert had...

Op dit moment werkt het op de site wel als je naar radio gaat gelijk muziek.

Maar niet als je het adres direct in de browser plaatst is niet bijzonder erg want web radio werkt wel

Hangslot: als ik op jouw knopje radio klik, krijg ik heel vlug iets te zien en meteen word ik weer doorgelinkt naar het Duckforum.
Geen idee dus wat er loos is, maar dat werkt ook niet.;)

Originally posted by Black Tiger
Hangslot: als ik op jouw knopje radio klik, krijg ik heel vlug iets te zien en meteen word ik weer doorgelinkt naar het Duckforum.
Geen idee dus wat er loos is, maar dat werkt ook niet.;)

Klopt, als het goed is opent er ook een pop-under (dus pop-up killer uitzetten) met daarin duckradio!

Tja, dan zal de popupkiller van IE het wel doen en momenteel zal ie wel uit staan want zelfs met de ctrl-toets ingedrukt gebeurt er niets anders dan dat ik een nieuwe forum link krijg.

Maar het is wel leuk bedacht.:)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan