Meerdere images?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
715
Punten
113
Leeftijd
59
Ik moet zeggen dat ik op gebied van een dreambox nog een "leek" ben, ik heb er een vraag over die ik op diverse forums kan stelllen, maar ik ga hem hier stellen.

Ik draai nu op mijn dream 7000 hydra phoenix 1.09 final, voor mij als beginnende dreamer een mooie firm die ik al aardig onder de knie begin te krijgen.

Maar ik heb dus hier en daar gelezen dat je meerdere images op je dream kunt zetten.

Ik wil dat wel doen, om eens te spelen met een andere of een zelfde firmware, en als ik daar mee klaar ben, dan terug naar de geen die goed draait. ( telnetten e.d bijvoorbeeld)

een multiboot dus...

Hier komt dus waarschijnlijk het beginnersprobleem naar boven, ik heb dus een beetje angst om hier aan te beginnen, met als gevolg als het fout gaat dat ik weer dagen aan de slag moet voordat het ouwe weer draait, ook al heb ik een "backup'

En ik weet ook wel dat, dat nou net de hobby is, maar ik zou het toch wel graag weten hoe nou precies zo'n multiboot te maken zonder dat ik in conflict kom met het werkende... ;)

Ik heb er zelf ook een multiboot opgezet en .... stom hé ik weet gewoon niet meer hoe ik het gedaan heb. Weet niet of je ervaring hebt met Dbox2 en Enigma, als dit het geval is kan je rustig je gangen gaan zonder enig probleem. Gewoon zorgen dat je een werkende back-up hebt. Wat ik wel ondervonden heb met multiboot is dat, wanneer je een img eraf wil halen, er alwel iets meer verwijderd durft te worden en dat is dan wel ff balen. Moet er wel bijzeggen dat mijn kennis van de materie eerder heel beperkt is.

Met de DBox en de Enigma heb ik totaal geen ervaring, de enige echte ervaring die ik tot nu toe hier heb is met mijn ouwe trouwe Philips. ;)

Met de Dream zal het ook wel komen, ik moet er gewoon eens een paar dagen op mijn gemak voor gaan zitten, maar nog even zoeken naar wanneer.

Het makkelijkste kun je flash wizzard pro gebruiken. Daarmee kun je andere images op je hdd/stick zetten.

Selecteer: installeer of verwijder firmware in multiboot. Als je nog geen multiboot menu hebt geinstalleerd zal flash w. dit melden en kan hij hem zelf aanmaken. Daarna kun je een andere image op je hdd installeren.

Maar als je dat dus doet met flashwizzard, krijg je dan als je de Dreambox opstart een beginscherm met keuzes uit de diverse geïnstalleerde images?

En zo ja, als dat zo is en je gaat dan aan de slag met de ene image, daar kun je dan mee rommelen zoveel als je wil?

Misschien wil ik het wel iets te omslachtig, maar het geen er nu op staat draait gewoon zonder problemen, ik heb wel een backup gemaakt, maar er is toch nog een beetje angst om er aan te beginnen, want de beginnerservaringen met mijn droomdoos zijn niet zo fijn, maar zo leer je het wel het beste. ;)

Ik ga 1 en ander voor mezelf nog een beetje beter uit zien te vogelen, en anders eens iemand op de "Teamspeak' zien te krijgen die a.h.w. een beetje mee kijkt...

Weet niet of je ervaring hebt met Dbox2 en Enigma' date=' als dit het geval is kan je rustig je gangen gaan zonder enig probleem. .[/quote']

Nu blijkt dus wat een 'leek" ik nog ben, zeg ik net dat ik niet bekend met Enigma, zit ik net te lezen bij Sjerom, zie ik Enigma uitgelegd staan....

Tja, het heet blijkbaar daar dus niet voor niks DB voor Dummies :biggrin::biggrin::biggrin:

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan