Microsoft wacht een nieuwe krachtproef. met windows 7.

S

stephopper

Het Amerikaanse softwareconcern Microsoft wacht een nieuwe krachtproef. Vanaf donderdag ligt Windows 7 in de winkels. Het nieuwe besturingssysteem kan de computerindustrie een impuls geven. De omstandigheden zijn echter niet gunstig

Consumenten snijden door de recessie in hun uitgaven, terwijl Google de strijd met Microsoft heeft verhevigd door de komst van een ander besturingssysteem aan te kondigen.

Bescheidenheid
Windows 7 is door Microsoft zelf gepresenteerd als een lichter en gebruiksvriendelijker systeem dan zijn voorganger Windows Vista. De gebruikelijke tamtam van het concern bij nieuwe producten blijft echter grotendeels achterwege.

Volgens Jacqueline Smit, directeur consumentenmarketing van Microsoft, is dat geen vorm van bescheidenheid. 'Wij hebben veel vertrouwen in het product. De toon is nu: probeer het zelf.'

Problemen Vista
Microsoft moest wel met iets nieuws komen, Vista lag sinds zijn introductie in januari 2007 zwaar onder vuur. Consumenten klaagden over trage computers. Bedrijven durfden er niet op over te stappen, omdat het te veel problemen zou geven voor de apparatuur die erop werd aangesloten.

Dit heeft ertoe geleid dat nu nog ongeveer 70 procent van de computers op het acht jaar oude Windows XP draait. En dat meer consumenten zijn overgestapt naar de besturingssystemen van Apple.

Volop getest
Microsoft gaf onlangs toe dat Vista een minder goed product was. Om er snel aan toe te voegen dat Windows 7 wel het systeem is waar consumenten en bedrijven op zitten te wachten. De software is al volop getest. In Nederland hebben bijvoorbeeld zo'n 260.000 computergebruikers de testversie op hun computer ge?nstalleerd en hun ervaringen teruggekoppeld naar Microsoft.

Windows 7 speelt onder meer in op de groeiende behoefte om meerdere taken tegelijk uit te voeren op de computer. Het werken met meerdere geopende vensters is vergemakkelijkt. De vensters kunnen beter naast elkaar worden gezet en door even met de computermuis heen en weer te schuiven is het mogelijk om een overzicht te krijgen van alle programma's die draaien.

Aanraakscherm
Microsoft verwacht daarnaast veel van de mogelijkheden die zijn ingebouwd om opdrachten te geven met een aanraakscherm. Touch bestond al in Windows Vista, maar dat is nu multitouch geworden.

Voor consumenten ontstaan daardoor handige foefjes, een foto kan bijvoorbeeld worden vergroot door deze met met twee vingers op het scherm uit te rekken. 'Het gaat om het visueel maken van de digitalisering van je eigen leven. Dat gaat touch de doorbraak geven in de consumentenmarkt', zegt Smit.

Beperkt effect
Hoewel Windows 7 tot dusver goede kritieken kreeg, is er twijfel of de besturingssoftware de teruggevallen computerverkoop aanzwengelt. Het gerenommeerde IT-onderzoeksbureau Gartner verwacht de komende maanden een 'beperkt effect'.

Microsoft-topman Steve Ballmer waarschuwde voor te hooggespannen verwachtingen. De grote overstap zal pas volgend jaar plaatsvinden, zo is de algemene verwachting, als bedrijven weer budget vrijmaken voor investeringen in IT.

Chrome OS
Voor Microsoft is het belangrijk om bij consumenten de komende maanden een slag te slaan. Internetrivaal Google heeft aangekondigd in de tweede helft van volgend jaar een nieuw besturingssysteem, Chrome OS, te presenteren.

De komende tijd druppelen al voorzichtig mini-laptops op de markt met Android, besturingssoftware die Google liet debuteren op mobiele telefoons.

Grtz/Sth.

Bij de Britse tak van webwinkel Amazon is Windows 7 officieel populairder dan Harry Potter. Het besturingssysteem is door meer mensen gereseveerd dan het laatste boek over de tovenaarsleerling.

Harry Potter and the Deathly Hallows hield al sinds de lancering van het boek het record in handen. Zelfs Dan Brown's opvolger voor de Da Vinci Code wist hier niet boven uit te komen.

Nu is dus gebleken dat Windows 7 zo populair is bij consumenten dat het OS Harry wist te verslaan. Daarbij komt ook nog eens dat er in de eerste acht uur van beschikbaarheid Windows 7 meer is gereseveerd dan ?berhaupt bij Windows Vista is gebeurd.

Grt. Parabolica

Eenmaal Windows7 geinstalleerd dan nooit meer XP of Vista.
Wat een vooruitgang is deze versie! echt super tevreden.

Windows 7 moet Vista doen vergeten
Uitgegeven: 22 oktober 2009 12:46
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2009 13:02

AMSTERDAM - Microsoft neemt donderdag afscheid van een zorgenkindje. Windows Vista beleefde een moeizame start, en kwam die nooit te boven. Zijn opvolger Windows 7 moet het deb?cle snel doen vergeten.

? ANPWindows 7 ligt officieel pas donderdag in de winkel, maar wordt inmiddels volop gebruikt. Een gratis testversie werd alleen al in Nederland zo'n 260.000 keer ge?nstalleerd. Wereldwijd is het marktaandeel van die 'release candidate' inmiddels groter dan dat van Snow Leopard, de nieuwste versie van Apples Mac OS X die eind augustus verscheen, en het open-source systeem Linux.

Daarmee lijkt Windows 7 nu al beter te worden ontvangen dan voorganger Windows Vista, dat in januari 2007 het levenslicht zag. Vista verving het toen al bijna zes jaar oude Windows XP, maar doet qua populariteit tot op de dag van vandaag voor die versie onder.

Het besturingssysteem bereikte in augustus zijn top met een marktaandeel van 18,8 procent. In september zette al weer een daling in. Windows XP is nog altijd in gebruik op 71,5 procent van de computers.

Beveiliging

Vista beleefde vooral een moeizame start omdat Microsoft bij de ontwikkeling van het besturingssysteem veel aandacht had besteed aan de beveiliging van de software.

Eerdere versies van Windows waren veelvuldig slachtoffer van virussen, en werden gaande het gebruik vaak traag en instabiel door ondeugdelijke stuurprogramma's voor randapparatuur. Om dat probleem te verhelpen, bouwde Microsoft meer veiligheidsmaatregelen in. Gebruikers werd voortdurend om bevestiging gevraagd bij vaak basale handelingen. Dat wekte bij veel gebruikers ergernis.

Randapparatuur

Ernstiger was dat de herziene technologie voor het gebruik van stuurprogramma's tot gevolg had dat veel randapparatuur, zoals printers, scanners of modems, aanvankelijk niet met Vista samenwerkte. Ook veel software die onder Windows XP goed draaide, kon aanvankelijk niet met Vista worden gebruikt.

Bovendien stelde Vista aanzienlijk zwaardere eisen aan de hardware dan zijn voorganger. Wie geen gloednieuwe computer had, kampte vaak met een traag en log systeem.

Boycot

De problemen leidden tot een stortvloed aan klachten. In oktober 2007 riep de Consumentenbond zelfs op tot een boycot van het besturingssysteem.

Microsoft lanceerde daarop een website waarop het de klachten van individuele Vista-gebruikers trachtte op te lossen, zonodig met telefonisch contact. Intussen werden veel technische problemen aangepakt, onder meer doordat nieuwe stuurprogramma's beschikbaar kwamen en Microsoft met updates enkele veelgenoemde onvolkomenheden aanpakte.

'Minder goed'

Toch was het kwaad al geschied: Windows Vista had een onverwoestbaar slecht imago, en bleef onverminderd impopulair. Vooral in het bedrijfsleven werd de nieuwe Windowsversie massaal genegeerd. Uiteindelijk moest ook Microsoft zelf onlangs erkennen dat het besturingssysteem 'minder goed' was geweest.

Lichter

Windows 7 lijkt onder een gunstiger gesternte te worden geboren. De nu gangbare computers hebben meer geheugen en snellere processoren, zodat minder gebruikers problemen zullen hebben met de systeemeisen van de software.

Het besturingssysteem is bovendien lichter dan zijn voorganger. Microsoft biedt zelfs een versie aan voor de zogenoemde netbooks, eenvoudige minicomputers die hoofdzakelijk worden gebruikt om te internetten. Het besturingssysteem is bovendien voorzien van technologie die er voor zorgt dat ook oudere software naadloos met Windows 7 kan samenwerken.

Multitouch

Ook is Windows 7 gemakkelijker te bedienen. Het systeem maakt het bijvoorbeeld eenvoudiger om snel te wisselen tussen programmavensters, en is voorzien van een nieuwe taakbalk. Die fungeert zowel om programma's op te starten, als om actieve programma's te beheren - enigszins vergelijkbaar met de 'Dock' in Apples besturingssysteem Mac OS X.

Een andere grote verandering is de aanwezigheid van multitouchbediening. Die maakt het mogelijk om computers met een aanraakscherm met de hand te bedienen. Daarbij kan niet alleen een icoontje worden geselecteerd door het op het scherm aan te raken, maar kunnen gebruikers ook bijvoorbeeld vloeiend inzoomen op een foto door hun vingers op het scherm uit elkaar te bewegen.

Rooskleurig

De verwachting is dan ook dat Windows 7 een rooskleuriger toekomst tegemoet gaat dan zijn ongelukkige voorganger. Analisten verwachten dat niet alleen consumenten, maar ook bedrijven vanaf volgend jaar zullen overstappen op de nieuwe versie.

Het invloedrijke adviesbureau Gartner raadt zijn zakelijke klanten zelfs aan om niet te wachten op het eerste 'service pack', zoals het bij eerdere nieuwe Windowsversies wel altijd deed.

? NU.nl/Wieland van Dijk

Ik heb het nu een tijdje in gebruik, en moet eerlijk bekennen dat het prima werkt!! (en ik ben daar behoorlijk kieskeurig in)

Bloggers moeten elkaar het nieuwe Windows 7 aanpraten

Microsoft introduceerde gisteren op het hoofdkantoor op Schiphol het nieuwe, lichtere besturingssysteem Windows 7.
Nog geen drie jaar na de introductie van het mislukte Vista presenteert Microsoft alweer een nieuw besturingssysteem: Windows 7.

Wereldwijd kondigde Microsoft gisteren met het gebruikelijke mediageweld zijn nieuwste besturingssysteem Windows 7 aan. Alleen in Nederland bleef het stil. Het Amerikaanse concern vertrouwt in ons land op mond-tot-mondreclame via internet.

Met recensies van bloggers via sociale netwerksites als Facebook en Twitter hoopt Microsoft de problematische introductie van voorloper Vista te doen vergeten. De kracht van social marketing bleek met name tijdens de presidentscampagne van Barack Obama. Het team van Obama wist mensen op grote schaal via internet te mobiliseren. ?Je kunt wel in je gebouw blijven zitten, maar het is nu juist belangrijk steeds weer terug te gaan naar de consumentenmarkt?, zegt Jacqueline Smit, directeur consumentenmarketing van Microsoft in Nederland.

Een belangrijke rol in deze campagne is weggelegd voor de medewerkers van Microsoft. Veel werknemers zijn actief op sites als Twitter en mengen zich in discussies over Windows. ?We hebben wel als regel dat we ons bekend maken als medewerker van Microsoft?, zegt Smit.

Als onderdeel van de campagne heeft Microsoft de bloggers in kaart gebracht die veel over het bedrijf schrijven. Zij zijn benaderd en kregen uitleg over het nieuwe product. Het oordeel is daarna aan de bloggers en hun volgers zelf.

Microsoft koos Nederland als proeftuin voor social marketing vanwege de hoge dichtheid aan breedbandverbindingen. ?Daardoor zijn we met bloggers, reacties en recensies door consumenten in Nederland wat verder dan in andere landen?, zegt Smit. Volgens haar gebruiken Nederlanders ook vaker prijs en vergelijksites waarop bijdragen van lezers een grote rol spelen.

De eerste reacties in de wereldwijde online gemeenschap over Windows 7 zijn positief. Volgens New York Times-redacteur en invloedrijk blogger David Pogue is de ?drie jaar durende Vista-nachtmerrie voorbij?. Het nieuwe systeem behoudt de veiligheid en stabiliteit van Vista terwijl ergernissen als traagheid, opdringerige veiligheidswaarschuwingen en overbodige extra?s zijn verdwenen. Daarnaast vereist het nieuwe besturingssysteem geen grote processor en geheugen zodat vervanging van de hardware niet nodig is.

Bij het Britse filiaal van Amazon leidde de introductie van Windows 7 tot de op een na grootste voorverkoop ooit. Schrijver Dan Brown wist Microsoft nog voor te blijven, maar Harry Potter werd verslagen. Overigens zal een deel van het succes ook in de 40 procent korting zitten die het Britse Amazon rekent.

? Trouw 2009, op dit artikel rust copyright.

Het Vista-drama

In 2007 kwam Microsoft met Windows Vista. Een omvangrijke mediacampagne moest ertoe leiden dat gebruikers van XP overstapten naar het nieuwe besturingssysteem. Het liep anders. Negatieve recensies stapelden zich op. Ook de fora op internet liepen vol klaagzangen over traagheid, vervelende beveiligingswaarschuwingen en overbodige functies. Veel klanten die Vista al hadden aangeschaft, keerden teleurgesteld terug naar het oude Windows XP uit 2001.

Toch bleef Microsoft geloven in Vista. Veel computerfabrikanten installeerden het systeem immers standaard op hun nieuwe computers. Klanten die een nieuwe pc aanschaften, waren daar minder gelukkig mee. Tegen de zin van Microsoft gaven de computerfabrikanten gehoor aan de klachten en boden ze klanten de keuze tussen Vista en XP.

Een tussentijds offensief om het imago te verbeteren, hielp Vista niet. Microsoft restte niets anders dan snel een nieuw systeem in de markt te zetten.

De meest voordelige versie van Windows 7, Home Premium, kost 199,99 euro.

'Windows 7 niet sneller dan Vista'

Gepubliceerd: Vrijdag 23 oktober 2009
Auteur: Jasper Bakker

De definitieve versie van Windows 7 is niet sneller dan voorganger Vista. Dit ondanks de door Microsoft geroemde optimalisaties voor multicore-processors.

Uit benchmarks blijkt dat de gisteren uitgebrachte definitieve nieuwe Windows-versie geen prestatiewinst haalt uit processors met meerdere cores. Het verwerken van programmacode in meerdere threads, door verschillende cores, levert vooralsnog geen voordeel op ten opzichte van Vista. Dit meldt Webwerelds zustersite Infoworld op basis van uitgebreide tests.

Daarbij zijn de benchmarks SPEC Viewperf 10 en Cinebench 10 met en zonder multithreading (smt) gedraaid. De geteste besturingssystemen zijn Windows XP Professional met service pack 3 (SP3), de Ultimate-uitvoering van Vista met SP2 en de Ultimate-uitvoering van Windows 7. De test-pc is een Dell Precision T3500-werkstation met quadcore Intel Nehalem-processor en 4 GB geheugen. Voor elk besturingssysteem is een eigen, identieke harde schijf gebruikt.

XP bijt in het stof
De testresultaten zijn verrassend, maar wel in lijn met eerdere tests. Die zijn in mei al gedaan met de release candidate (RC) van de toen nog aankomende nieuwe Windows-versie. Het verschil met Vista bleek toen niet groot. Het ging echter nog om een proefversie, waar Microsoft nog veel aan heeft veranderd.

Nu blijkt dat de definitieve versie van Windows 7 geen grote prestatieverbetering brengt. In sommige gevallen is Vista zelfs sneller dan de nieuwste Windows-versie. De prestatieverschillen tussen Vista en 7 zijn echter minimaal. Het voordeel van overstappen is voor Vista-gebruikers dus klein. Windows 7 laat wel XP ver achter zich.

Wel zuiniger
??n voordeel dat Windows 7 wel heeft ten opzichte van zowel XP als Vista is dat het veel effici?nter omspringt met de cores in multicore-processors. Het nieuwe besturingssysteem maakt beter gebruik van nieuwe energiebesparingsmogelijkheden door cores op lagere kloksnelheden te draaien of zelfs geheel uit te schakelen. Bij enkele van de uitgevoerde tests verbruikte Windows 7 tot 16 procent minder energie.

Windows 7 adoptie

COMPUTABLE EXPERT ing. Steef-Jan Wiggers

Consultant

Expert van Computable voor de topics: SaaS, SOA en Besturingssystemen
Meer Als gebruiker ben ik niet al te enthousiast over Vista en daar sta ik niet alleen in. Wereldwijd blijkt voor Vista geen massale adoptie zoals voorheen wel voor bijvoorbeeld Windows XP, een besturingssysteem wat menigeen op zijn desktop heeft draaien thuis of op zijn werk. Nu komt Microsoft deze maand met haar nieuwste besturingssysteem Windows 7. Ik heb vorig jaar november tijdens de Professional Developer Conference (PDC) een eerste indruk gekregen. Een hele boel nieuwe functionaliteit en verbeteringen zijn doorgevoerd, zoals multi-touch of de flexibiliteit voor de gebuiker ten aanzien van het aanpassen naar wens van het bureaublad en nog veel meer wat destijds gedemonstreerd werd.

Dit jaar kon enkele maanden geleden in mei de zogenaamde ?Release Candidate? (RC) worden gedownload, die door een gebruiker tot juni 2010 kan worden uitgetest en gebruikt. Op een oude laptop thuis heb ik deze versie ge?nstalleerd en met plezier kunnen uitproberen. Waar Vista niet op deze laptop kon worden ge?nstalleerd ging installatie van Windows 7 erg eenvoudig en snel. Het geheugen gebruik en processor belasting lag behoorlijk laag en het besturingssysteem draaide vlekkeloos op deze verouderde laptop met slechts een enkele processor en 2 Gb intern geheugen. Inmiddels is deze RC van Windows 7 niet meer beschikbaar nu het offici?le Windows 7 besturingssysteem is uitgebracht.

De offici?le Windows 7 heb ik gebruikt om mijn enkele maanden oude dekstop met Vista Home Edition te upgraden naar Windows 7 Home Edition. Het proces duurde enkele uren, dus geduld zul je mogelijk moeten opbrengen om van Vista verlost te kunnen gaan worden. Ik kan zeggen dat het mij het wachten waard is geweest. Alle applicaties van iTunes tot Windows Office 2007 werken zonder problemen. Ook nu merkte ik wederom, dat het geheugen gebruik en procesbelasting een stuk lager ligt dan voorheen met Vista. Mijn desktop is niet al te kinderachtig met 64 bit ondersteuning, Quad-core processor en 8 Gb interne geheugen, doch gaf Vista mij niet het plezier wat Windows 7 mij nu wel geeft. Tijdens de PDC was ik nog niet echt bevangen door Windows 7, want dan kijk je toch als toeschouwer en mis je de ervaring. Deze heb ik inmiddels met de RC opgedaan en ervaar ik vanaf nu ook op mijn desktop thuis.

Ik ben van mening dat menig Vista gebruiker zoals ik zich prettiger gaat voelen bij Windows 7 en de adoptie van dit besturingssysteem Vista zal overtreffen en XP zal benaderen. Vista zal snel worden vergeten en het zelfde lot ondergaan als Windows Millennium wat ook geen daverend succes is. Windows 7 zal bij menig gebruiker weer een tevreden gevoel gaan geven.

c/computable.nl

Het opstarten van Windows 7 gaat aanmerkelijk sneller dan Vista. Waar Vista soms bij een opstart bijzonder traag was loopt Windows 7 perfect door.

Ik heb zowel de Windows 7 X64 en de X86 versie uitgeprobeerd. Softwarematig waren er teveel beperkingen met de X64 maar deze versie is best wel prettig in zijn gebruik.
Veel software die bij de geinstalleerde hardware zit, en die wel naar behoren werkt in Vista, geven problemen in Windows 7? De meeste hardware drivers zijn wel voorhanden inmiddels. Het wachten is dus alleen op nieuwe software updates van de fabrikanten die hopelijk ook de (wat oudere) hardware ondersteund.

Er zitten veel nieuwe toepassingen in Windows 7 en alle aangesloten computers en hardware in de Workgroup worden snel herkend. Hierdoor hoef je niet allerlei instellingen opnieuw in te voeren maar gebeurd dit vrijwel automatisch.
Misschien dat dit iets te makkelijk gaat maar het beleid van automatische herkenning en daarbij het beperkt delen daar moet ik nog even voor gaan zitten.

Je merkt wel dat MS er in de toekomst ervan uit gaat dat een ieder straks een server in huis heeft en daar alle computers hun multimedia bestanden op gaan delen.

Grt Parabolica.

klik klik klik je wordt stapelgek van alle meldingen tijdens het installeren van de programma's

Uiteidenlijk heb ik de boel nu na 4 uur zwoegen geinstalleerd

Jammer dat Windows mail eruit ligt maar met een truc is die weer te installeren , je moet wel zorgen dat je jr mail directory onder Vista op een andere partitie had staan , wat ik dus altijd als eerste doe.

Dus Windows mail uit Vista heb ik nu draaiend onder 7.

Wie weet overigens het verschil tussen Ultimate en Ultimate N ??

Ik ben zeer tevreden met win7
Installatie duurt ongeveer 35 minuten en hij vond alle drivers en randapparatuur, dat kreeg ik met XP en vista niet voor elkaar.

Tot nu toe erg snel en prettig, en geloof me, ik wilde niet anders dan XP!

Groet

Ja, je moet er iets voor over hebben om van een microsoft produkt te kunnen genieten!
En verbazingwekkend dat de vista miskleun zo snel vergeten is.

Grtz.

Kilroy;205249 zei:
En verbazingwekkend dat de vista miskleun zo snel vergeten is.

Grtz.

Ik denk niet dat deze miskleun snel vergeten zal worden Kilroy, maar een ieder zat te springen om een betere versie van Windows.

Een besturingssysteem kan je niet ontwerpen voor een groepje kleinschalige gebruikers maar dit wordt geinstalleerd op miljoenen computers en even zoveel gebruikers willen hun eigen wensen in vervulling zien gaan en het naar hun eigen inzicht instellen zodat alles optimaal werkt. En als het kan zo snel mogelijk zonder te veel klikken zoals Matrix :)

Neem daarbij de verantwoordelijkheid voor Windows om lastige hackers buiten de deur te houden en dan ga je een systeem helemaal dicht timmeren met alle gevolgen van dien.
Als je tegen de gemiddelde gebruiker zegt dat hij een IP kan blokken in een firewall dan komt de vraag "wat is een firewall en een IP adres en waar zit dat"

Van de week maakte ik het nog mee dat iemand een email kreeg om te zien wie hem/haar in Messenger geblokt heeft. Gaat die persoon op die site nog het emailadres en password invullen ook en de hele lijst met contact personen is dus bekend bij die (hackers) site. Kan je weer allerlei progjes sturen om de boel te verwijderen. De rest laat zich wel raden denk ik wat het gevolg is van die domme actie.

Ik heb Vista altijd afgekeurd in het verleden maar Windows 7 is verbeterd. Hoe vaak had ik niet een blauw scherm met Windows 95/98 zonder dat je wat deed :)
Ik heb er nu ??n gehad met Windows 7 en dat was met het installeren van originele software met foute drivers. Maar daarna even goed door lopen na een reboot dus zonder een echte crash. Dit is echt wel eens anders geweest.

Grt Parabolica.

the matrix;205243 zei:
Jammer dat Windows mail eruit ligt maar met een truc is die weer te installeren , je moet wel zorgen dat je jr mail directory onder Vista op een andere partitie had staan , wat ik dus altijd als eerste doe.

Dus Windows mail uit Vista heb ik nu draaiend onder 7.

Ik zag dat in de program files map windows live staan. Volgens mijn moet je die dus gewoon kunnen installeren.

Het mapje wat je bedoeld heet volgens mij Windows Mail en daarin zit nu windows live.

Maar ik prefereer toch windows mail van Vista en die is ook te installeren middels een trucje

Je oude mail bestanden kun je dan zo overnemen mits je die mailbestanden op een andere partitie bewaard hebt.

Kan iemand mij uitleggen of en hoe ik Pegasusmail werkend krijg in Windows7?

Math Janssen

Vandaag iets vreemds ondekt met het opnieuw installeren van Windows 7. Bij een her-installatie van Windows 7 op dezelfde partitie kon ik mooi de schijf niet formatteren. Zodoende gaat hij over de oude installatie heen. Sommige mappen (niet de systeemmappen) blijven gewoon intact na de installatie.

De optie 'formatteren' is dus uitgeschakeld bij een tweede installatie en ik kan geen andere optie/wijze vinden om alsnog te formatteren.
Het lijkt tevens wel of Windows 7 trager loopt als voorheen omdat hij misschien oude bestanden gebruikt.

Iemand enig idee hoe je dan alsnog kan installeren.

Grt parabolica.

Bij een herinstallatie maakt Windows 7 een Windows.old map aan waarin o.a. de oude mappen 'program files - Gebruikers - Windows' geplaatst worden.
Handig om bepaalde data te behouden maar nergens heb ik een optie kunnen vinden om dit te wijzigen tijdens de installatie. In mijn geval dus 64.5 GB onnodige bestanden verplaatst door Windows 7 op de harde schijf.

parabolica;205927 zei:
Bij een her-installatie van Windows 7 op dezelfde partitie kon ik mooi de schijf niet formatteren. Zodoende gaat hij over de oude installatie heen. Sommige mappen (niet de systeemmappen) blijven gewoon intact na de installatie.

Iemand enig idee hoe je dan alsnog kan installeren.

De partitie verwijderen en weer een nieuwe aanmaken en die formatteren.
Je bent bij verwijderen van een partitie sowieso alle gegevens kwijt, dus ook die mappen.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan