Microsoft:Windows heeft zwakke plek

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
730
Punten
113
Leeftijd
59
WASHINGTON Softwareproducent Microsoft
heeft de computergebruikers wereldwijd
gewaarschuwd voor een veiligheidsgebrek
in zijn besturingssysteem Windows.Het
bedrijf vraagt de gebruikers software
te downloaden voor extra beveiliging.

Een deskundige betitelt de zwakke plek
in de veiligheid als "zeer gevaarlijk".
Hackers kunnen daardoor toegang krijgen
tot de interne computersystemen van
grote ondernemingen en instituten.Ze
kunnen de gegevens op computers wissen
of via een computer andere aanvallen.

De problemen doen zich voor bij alle
recentere varianten van Windows,zoals
Windows 2000 en Windows XP.

Die oudere versies van windows waren toch ook allemaal lek??

Ja hallo muts, effe rustigaan het, niet jagen, 't is windows, daar krijg je niet meteen een patch voor. :biggrin:

Nee even zonder dollen, windows is vrij traag met het uitbrengen van patches en zeker tegenwoordig nu ze besloten hebben patches en fixes nog maar 1x per maand klaar te zetten.
Als dus net een release is geweest, loop je dus de kans zo'n 4 weken te moeten wachten voordat je de fix/update kunt downloaden via windowsupdate.:)

Originally posted by robfra
Dit mag toch wel h?
Jazeker! In de off-topic rubriek. Het valt me op dat bij Duck windows niet meer onder 'Computer, Netwerk, Hardware etc.' valt. :biggrin::biggrin::biggrin:

We mogen allemaal wel eens wat vergeten he.:)
Wordt bij deze verplaatst... ben trouwens net gaan kijken bij windowsupdate en raad eens?

Service unavailable... ze draaien windowsupdate zeker weer op hun eigen IIS. :biggrin:

Het leek mij even meer een of topic bericht omdat er volgens mij meer leden in de oftopic neuzen dan in deze afdeling, maar maakt niet uit.

Wat voor mij betreft het updaten van windows:

Ik heb bij mij mijn update op automatisch staan, en mij lijkt als je dit doet dat je dan, zeker als je dagelijks op internet zit,tijdig je updates ontvangt.

Maar mijn vraag is nou: ontvang je dan ook altijd wel alles, want ik heb gemerkt bij bijvoorbeeld norton, dat het daar lijkt dat dit maar op een bepaald moment van de dag is, want iedere keer als ik deze doe updaten, is er altijd wel iets, terwijl deze toch ook op automatisch staat?

Dat kan je toch uitproberen, je gaat naar de Microsoft.com en ga de update.s ophalen.

@flip, je hebt inderdaad gelijk, een half uurtje geleden kwam er bij opstarten een automatische update, daarna gedaan wat jij zei, en inderdaad net zoals jij zei waren er geen essenti?le updates meer voor xp.

Nou weet ik niet wie zojuist het rtl-4 nieuws heeft gezien, maar daar was het probleem van windows ook bij, ze wisten het al een half jaar, dat probleem!

Vindt het wel typisch dat zo'n "gigant"als microsoft zolang nodig heeft om zulke problemen op te lossen....

Het is wat BT al vermelde, Micosoft is bijzonder traag met het uitbrengen van upgrate,s zoals nu een half jaar.
Ik doe alles via internet, vooral vrachtauto,s bevrachtingen en als je aan de beveiligging denkt wordt ik echt zenuwachtig.

Flip

vreemde zaak dat een jaren oude "zeer ernstige" lek nu ineens zoveel aandacht krijgt.

Zegt het voort zegt het voort.
Allemaal de nieuwe uopdate binnen halen en over een week alle niet geregistreerde PC's op zwart.

Of zou Windows zich niet aan deze praktijken schuldig maken .

Ben ik dan te voorbarig, nou ja ik wacht wel effe de bezoekers van mijn PC af misschien maken e er een nog stabieler systeem van.

nee erger ik heb de update uitgevoerd en geen connecties met internet meer nu al twee maal de modem weer moeten herinstellen raaar

tendoryu

Inderdaad vreemd, maar niet verbazingwekkend. Ik heb een update moeten deleten omdat ik dan allemaal rare problemen kreeg bij Delta Force, zoals het off-focus raken van de muis, het terugspringen vanuit de game naar de Desktop etc. echt vaag.

Het leek mij even meer een of topic bericht omdat er volgens mij meer leden in de oftopic neuzen dan in deze afdeling, maar maakt niet uit.
Correct, maar wij proberen op deze manier er voor te zorgen dat er eens meer mensen naar de serieuzere forums ook gaan kijken en wellicht posten.:)

Het probleem is, de upgrate is explorer verbonden, explorer 5.5 heeft een andere upgrate als 6.0.
Daar zullen wel veel problemen in zitten.

Zeker een vreemde zaak, Ik ben even de naam kwijt van het virus dat in je rpc kroop en iedere 60 seconden, je systeem opnieuw afsloot en opstartte.

Ik heb toen ook verschillende mensen geholpen dit te verwijderen, maar ook daar waren er diverse bij die geen geregistreerde versie hadden van windows, en dus ook direct problemen hadden met het downloaden en instaleren van patches.

De gedachtengang die ik al een tijdje heb achter het feit dat microsoft de illegale gebruikers er op deze manier eruit wil krijgen, wordt bij mij hierdoor steeds sterker.
een paar fouten kan in de ontwikkeling van een bestruringssysteem, maar de manier waarop het bij microsoft gaat, geven mij steeds meer vraagtekens.

Zijn jullie nou nog niet moe van microshit? Hoeveel beveiligingsupdates waren er niet bij elke release nodig? Om ziek van te worden!!! Bovendien is het waar wat matrix zegt! Microshit heeft een samenwerkingsverbond gesloten met andere software bakkers tegen de piraten (de naam is me ontschoten). Het zou me niets verbazen als ze proberen elke "piraat of geus" plat te leggen. Denk eraan dat ook IE een tijd lek was. Daarom gebruik liever netscape, dat werkt net zo makkelijk! En een goede firewall!. Of als ultime paardemiddel, natuurlijk linux. Dat is vele malen moeilijker te penetreren!!!
Grtz.

ongelofelijk als ik mijn computer uit zet heb ik als ik deze weer opstart nogal problemen om terug op internet te komen dan krijg ik een foutmelding netwerk kabel niet aangesloten en moet ik weer adsl in software deleten en opnieuw instaleren en dan gaat het weer dat is nu al de 6 de keer dat ik dit doe sinds die update

tendoryu

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan