National Geographic uit het BASIS-pakket

J

JoostA

Zie bij CanalDigitaal.nl

National Geographic uit het BASIS-pakket

National Geographic zal vanaf 17 januari 2005 niet meer via de satelliet te ontvangen zijn. National Geographic is een onderdeel van het BASIS-pakket en het is nog onbekend welke zender de documentairezender zal vervangen. CANALDIGITAAL hoopt daar binnenkort meer informatie over te geven.

*NIET* blij.... -:sad:(

 
Ik had eigenlijk begrepen, dat ze pakket gingen uitbreiden de komende tijd. Leuk begin dan weer.

 
Ik zie nu op NGC langslopen (als "ticker") dat CanalDigitaal ons binnenkort hoop te informeren over "zenderuitbreiding". Dat suggereert dat er *meer* zal gebeuren dan dat NGC door "slechts" een andere zender wordt vervangen.

 
Moeten ze wel snel zijn. Mijn abonnement loopt af op 31 januari.

Dit is het gevolg van een vraagstelling enige maanden geleden over het Xtra music pakket. Dit zat in het pakket van Multichoice en zou weer actief worden in het pakket van Canaldigitaal na overname.

Als antwoord op deze vraag kreeg een brief dat mijn abonnement per 31 januari beeindigd zou worden.

 
Deze begrijp ik niet zo goed...

Je stelt een vraag over de mogelijkheid of Xtra Music nu aan het pakket wordt toegevoegd en je krijgt als antwoord dat je abonnement eenzijdig op 31 janauri 2005 door Canal Digitaal wordt opgezegd ?

Je hebt niet in je brief of mail aangehaald dat je voornemens bent je abonnement te willen beëindigen als een "eventueel gemaakte belofte" door de nieuwe eigenaren (ik kan deze belofte overigens persoonlijk niet) niet wordt nagekomen.

Als dit allemaal niet het geval is dan zijn ze bij Canal Digitaal zeer dubieus bezig.

 
Ach, ik heb nu NGC in het frans, pools, spaans en italiaans... kom niks te kort LOL

 
Ach' date=' ik heb nu NGC in het frans, pools, spaans en italiaans... kom niks te kort LOL[/quote']
Daar was ik ook al bang voor ,maar eerlijk gezegd: ik heb dat NGC steeds de mindere gevonden van Discovery. Ik zal niet erg mijn best doen die collega zenders nog een te gaan bekijken.
 
Deze begrijp ik niet zo goed...
Je stelt een vraag over de mogelijkheid of Xtra Music nu aan het pakket wordt toegevoegd en je krijgt als antwoord dat je abonnement eenzijdig op 31 janauri 2005 door Canal Digitaal wordt opgezegd ?
Ik heb in juli aan C+ schriftelijk de vraag gesteld of de formule 1 nog terug kwam met alle wedstrijden en trainingen. In dezelfde brief heb ik de vraag gesteld of het Xtra music pakket terug kwam zoals beloofd na overname van Multichoice, intussen jaren geleden.

In deze brief heb ik aangegeven dat het antwoord bepalend zou zijn om te overwegen om het abonnement op te zeggen.

Ik kreeg hierop als antwoord van C+ een brief met de tekst "Het spijt ons dat u besloten heeft uw abonnement op CANAL+ te willen beeindigen" enz. enz.

Van CANALDIGITAAL ontving in de brief met de tekst "Het spijt ons dat u besloten heeft uw abonnement op uw BASIS-pakket te willen beeindigen" enz. enz.

Ik heb een brief retour gestuurd waarin ik gevraagd heb om toch maar de brief in zijn geheel te lezen. Als de genoemde brieven het antwoord zijn op mijn vragen, dan mag de beeindiging doorgaan en ook de beeindiging van het settopbox pakket.

Hierop kreeg ik een brief retour van CANALDIGITAAL met de tekst "Het spijt ons dat u besloten heeft uw abonnement op het Set Top Box-pakket te willen beeindigen" enz. enz.

Ik heb nog een poging gedaan met een brief waarin ik het verzoek deed om de hele correspondentie nog eens in zijn geheel na te lezen. Hierop heb ik nooit antwoord gekregen.

In de brieven werd aangekondigd dat mijn abonnementen per 31-01-05 beeindigd zullen worden. Mijn abo op C+ werd ineens per 01-12-04 beeindigd.

Ik ben voor die tijd nog wel gebeld of ik een proefabonnement wilde nemen voor drie maanden omdat mijn abonnement afliep op 1 december.

Ik heb deze persoon de gang van zaken uitgelegd. Hij bleek ook maar te zijn ingehuurd om klanten te winnen en verder niets. Toch probeerde hij het nog even.

Ik dacht altijd dat de opzegging aangetekend moest, maar het blijkt ook te werken wanneer je een vraag stelt waar ze geen antwoord op weten.

 
Dat is inderdaad een hele vreemde vorm van klantenservice wat men er dan op nahoud.

 
Als ik dat zo zie, dan lijkt het me alsof er een soort pre-mailscanner aan het werk is die zoekt op de woorden "abonnement" en "beeindigen" en dan een soort standaard antwoord als reply stuurt.

Van de andere kant... dit soort gedrag is me niet vreemd van C+, bij een discussie kregen we ook vrij standaard antwoorden totdat we aangetekend begonnen. Aangezien dat nogal duur was en ze met dezelfde antwoorden kwamen zijn we toen per fax begonnen.

Dat resulteerde weer in een deurwaarder die we naar huis gestuurd hebben met een pak informatie en dat resulteerde uiteindelijk weer dat het incassobureau wat toen voor C+ werkte zijn handen van C+ af trok en we daarna niets meer van iemand gehoord hebben.

Het blijft een rare gang van zaken aldaar.:)

En de klantenservice? Die blijft als vanouds vertrouwd oftewel "klantenservice? wat is dat?", zoals we al gewend waren.

 
Ik kreeg gister zoals verwacht een telefoontje van Canaldigitaal.

Zij vonden het zo jammer dat ik mijn abonnement opgezegd had.

Ik gaf aan dat ik de 40 non stop radiozenders uit het xtra music pakket miste en ondanks dat het beloofd was bij de overname van Multichoice, het nog nooit gerealiseerd was. Dit was één van mijn grootste redenen.

Aan de andere kant van de lijn stegen grote vraagtekens op. Ook toen ik zei dat ik NGC miste, werd dit hevig bestreden. Het meisje noemde op wat er in het basispakket zat. Zij noemde ook vrolijk NGC op. Zij bleef volhouden dat het in het basispakket zit.

Toen ik zei dat ze met verkeerde informatie aan het werk werd gezet, ging ze het navragen. Het schaamrood zag ik niet maar ik kon het bijna voelen.

Ze wist uiteraard niet wat er voor in de plaats komt.

Toen wilde ze mij drie maanden op proef het basispakket aansmeren. Hierop zei ik dat dit na al die jaren niet bevallen was en een proef mijn beeld niet veranderde. Maar Nickelodeon zit er in voor het voetbal, probeerde ze nog. En ik hou niet van voetbal.

Dan deed ze mij een mooi voorstel. Ze kon mij drie maanden gratis het entertaiment-pakket aanbieden bij een jaarabonnement. Toen ik zei dat ik er niet een jaar aan vast wilde zitten gaf ze mij een nieuw voorstel. Ik kon drie maanden gratis het Canal+pakket krijgen bij een jaarabonnement. En deze was ook juist opgezegd.

Ik heb toen maar een einde aan het gesprek gemaakt. Een goede aanbieding kwam er toch niet uit

 
Ja helaas ze proberen het wel, maar een echte aanbieding....

In de tijd van Multichoice heb ik ook eens opgezegd, men bood mij toen ook 3 maanden gratis volledig pakket aan ter bedenking, maar toen zonder koppeling aan het jaar-abo. Daar heb ik toen uiteraard ja op gezegd want ik had het avond- en het nachtpakket (dat was toen nog) en nu dus 3 maanden gratis het 24 uur pakket.:)

Maarja, dat was dus kabel. Na deze 3 maanden is er hier nooit meer een premium abonnement in huis gekomen.

Ongeacht de wijziging in benaming is er nooit verschil gekomen in het aantal herhalingen die er zijn en dan met name het beleid daarin.

Dus herhalingen van films die 2 maanden eerder pas tot in den treure zijn uitgezonden, in plaats van die films eerst eens 6-9 maanden op de plank te laten liggen.

Andere wijziging is een tijdlang geweest dat het tweede kanaal een voetbalkanaal werd, en ook ik hou niet van voetballen.

Nu heb je weer regelmatig die NBA. Nu wel aangekondigt maar in het begin schoven ze daar gewoon films voor opzij zonder aankondiging en dat is ronduit belachelijk voor een sport als basketball die hier gewoonweg niet zo beleefd word als in de states.

En een extra sportzender? Neeuu... dat kan natuurlijk niet, voor autoracen hebben ze dat ook al opgeheven.

De kinderzender moet er daarvoor weer aan geloven.

Het is en blijft een puinbak en het is en blijft hetzelfde zolang die programmering, het herhalingsbeleid en de service eens op orde komen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan